IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW 750d - ветеранът отново е във форма

Изпробвахме най-мощната дизелова модификация на 7-Series

BMW 750d - ветеранът отново е във форма

Автомобилният свят с нетърпение очаква излизането на новата 7-Series на BMW. Засега около нея витаят само слухове, но баварците са амбицирани да представят достоен конкурент на последното поколение S-Class на Mercedes-Benz. В BMW обаче все още продават доста успешно сегашното поколение на своята лимузина, като имахме възможност да тестваме най-мощната дизелова модификация - BMW 750d xDrive.
BMW 750d - ветеранът отново е във форма
Въпреки дългите години на служба - сегашната генерация на модела се появи през 2008 г., лимузината все още има какво да даде на клиентите си, като комбинацията от качество, спортен характер и елегантност не би трябвало да ви оставят безразлични. Факт е, че именно това поколение на 7-ицата поправи всички грешки, допуснати преди това. И напълно заслужава званието си "флагман на марката".

Моделът претърпя последния си фейслифт преди близо 3 години, но продължава да е все така привлекателен на външен вид. Това е постигнато, благодарение на модерната, но същевременно класическа външност.

При това поколение на модела я няма обемистата задна част, която не се харесваше на мнозина. В новата задница вече са налице модерните стопове с LED-технология. А отпред имаме променена решетка на радиатора, която е типична за последните модели на BMW.
BMW 750d - ветеранът отново е във форма
Още при влизането в колата, става ясно, че говорим за модел от много висок клас. Той предлага безброй възможности за регулиране на седалката и волана, така че всеки водач или пътник до него да може да се настани във възможно най-комфортната позиция. Самите кресла са удобни за дълги пътувания, като се нагласяват спрямо формата на тялото. Същото важи и за задния ред, където има достатъчно място за коленете на возещите се. Самият модел се предлага както със стандартна задна седалка, така и с две отделни кресла.

В същото време в интериора ясно се виждат и спортните амбиции на баварците. Например, графиката на таблото се променя в зависимост от избрания режим на придвижване. В режим Comfort то има класически вид, но ако превключите на "Eco Pro" цветът става син. А при превключване на "Sport +" показанията придобиват червеникав оттенък. Същевременно налице е и пълноцветният BMW Head-Up дисплей, който проектира актуалната скорост и указанията на навигационната система върху предното стъкло, директно в зрителното поле на водача.
BMW 750d - ветеранът отново е във форма
По желание може да бъдат изобразявани актуалното ограничение на скоростта и статуса на активния автопилот. На опционалния BMW Head-Up дисплей могат да бъдат показвани и предупрежденията на асистиращите системи, включително предупреждението при опасност от сблъсък и разпознаването на пешеходци на BMW Night Vision. Последното представлява технология, която разпознава пешеходци и животни в тъмнината дори и от голямо разстояние, и целенасочено ги осветява.

Системата действа с помощта на дистанционни сензори, като при активирано топлинно изображение водачът получава допълнителни предупреждения на контролния дисплей, както и на мултифункционалното арматурно табло или на BMW Head-Up дисплея. При непосредствена опасност прозвучава и звуков сигнал, а спирачките преминават в режим на максимална готовност.
BMW 750d - ветеранът отново е във форма
Общо взето, всичко е съобразено със стила на шофиране и нуждите на клиента. За тях се грижат също така мултимедийна система с 9,2-инчов дисплей, както и аудиосистема Harman/Kardon с мощност 1200W и 16 високоговорителя. Налице е и предлаганата като опция навигационна система Professional от най-ново поколение, която впечатлява с функцията за бърз старт, подобреното изчисляване на маршрута и контрастен 10,2-инчов цветен дисплей.

В големия град 3D навигацията с висока резолюция осигурява лесна ориентация чрез изобразяването на характерни сгради. С опционалното оборудване ConnectedDrive Services и Real Time Traffic Information водачът получава информация за трафика в реално време с точност до 500 метра, което ви позволява целенасочено да заобиколите задръстванията.
BMW 750d - ветеранът отново е във форма
В режим ECO PRO въз основа на данните от навигационната система предвиждащият асистент изчислява кога да отнемете газта, за да може да адаптирате скоростта своевременно и ефективно. Но ECO PRO може и повече - на базата на индивидуалния стил на шофиране, ситуацията на пътя и профила на трасето, той изчислява и алтернативен маршрут за оптимална ефективност.

Навигационната система се управлява с контролера iDrive Touch. Неговата чувствителна на допир Multitouch повърхност позволява не само въвеждането на ръкописни знаци с пръст, но и увеличаването на изображенията на картите или в интернет.
BMW 750d - ветеранът отново е във форма
Лимузината е оборудвана с 3,0-литров дизелов мотор с 6 цилиндъра. На пръв поглед това не съвпада с името - 750d, тъй като се очаква последните две цифри да обозначават работния обем на двигателя. В случая обаче става дума за агрегат с Twin Power Turbo технология (3 турбини), който предлага сериозните 381 к.с. и 740 Нм въртящ момент, който е наличен при 2000 оборота в минута.

Ускорението от 0 до 100 км/ч е направо впечатляващо - 4,9 секунди, а максималната скорост на автомобила е ограничена по електронен път на 250 км/ч. И всичко това при смесен разход на гориво от 5,6 л/100 км, които са напълно постижими при разумно шофиране.

Това, от което бяхме впечатлени най-вече, е стабилността на 7-Series при високи скорости. Дори над 200 км/ч машината стои стабилно на пътя, благодарение на активното кормилно управление. То повишава маневреността, пъргавината и комфорта, тъй като задните колела също се включват при промени на посоката на движение. Освен това завиващите задни колела значително намаляват диаметъра на завой.

В серийното оборудване на BMW 750d вече влиза система xDrive, която гарантира бързото прехвърляне на въртящият момент там, където сцеплението е най-добро. Това прави колата още по-безопасна, особено при шофиране в зимни условия. Вярно - срещу сериозна сума.
BMW 750d - ветеранът отново е във форма
Цените на тази модификация на баварската лимузина стартират от 200 000 лв. с ДДС.

Снимки: BMW

 

Тагове: bmw 750d xdrive
0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    или?? ( преди 9 години )
    Остави купувачите да избират дали да си дават парите за технологий или за кубатури,пък ти като си купуваш даи и 300 000 за 7 литров мотор.
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ам чи то двеста иляди лева нса ли мноу за двигател три иляди кубика
  • #17
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Тулбухин имат ли такива коли,там предимно се карат руски коли, много жалко племе са тия (ТУЙ,ОНУЙ,ТЪЗ)
  • #16
    9 rate up comment 8 rate down comment
    ;) ( преди 9 години )
    Мога да ти кажа само едно на тебе дето си имал БМВ,според мен никога не си притежавал БМВ дори се съмнявам че имаш книжка,това е извод от коментара ти...не се обиждаи ха.
  • #15
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Бивш собственик ( преди 9 години )
    Имал съм БМВ и мога да твърдя че интериорът им е хубав,но много нефункционален-докато си настройш навигацията ще си стигнал до града или адреса който търсиш. И поне за мен е грозноват. Още повече за отрицателното ми мнение допринася факта че същият интериор се среща в почти всеки модел на компанията.
  • #14
    10 rate up comment 11 rate down comment
    аз ( преди 9 години )
    Пацо какви препратки те люлеят бре брате,това е линия която според бмв е добре оформена и удобна,сащо и според мен това е един изключително тузарски интериор.Това че се придържат в тази линия при всичките си модели също е добре щото им се получава нали.?БМВ е лидер и туй то ;)
  • #13
    15 rate up comment 10 rate down comment
    пацо ( преди 9 години )
    В тоя клас има един лидер и това е Мерцедес. БМВ винаги са им дишали във врата, но са една идея отзад. Ауди и японските пръчки незнам защо се пънат въобще в тоя клас. На това БМВ не му достига това че интериора е много близък до 5-цата. Докато при С-класата няма аналог и препратки към по нисък клас.
  • #12
    11 rate up comment 5 rate down comment
    реалност ( преди 9 години )
    Напълно съгласен анонимния под мен,само да добавим че японските опити пък тридно доближават дори ауди-фауве...
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    нали??? ( преди 9 години )
    Няма подобна... ето това е кола дет се казва
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Цена ( преди 9 години )
    Тва малко ми звучи като лафа на митничара, дето го питали за колко време ще събере пари за BMW: "Цените на тази модификация на баварската лимузина стартират от 200 000 лв. с ДДС."В случая цената май точно такава, кат за цялата фирма.