IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напълно новият Chevrolet Volt

В Европа моделът е познат като Opel Ampera

Напълно новият Chevrolet Volt

Електромобилът с удължен пробег на General Motors се появи в своето второ поколение. Новият Chevrolet Volt, познат в Европа под името Opel Ampera, направи своя световен дебют на сцената на автосалона в Детройт.
Напълно новият Chevrolet Volt
Снимка: GM

Моделът продължава да бъде напълно електрически, тъй като увеличаващият пробега бензинов двигател не е директно свързан с колелата. Той работи като генератор на електрическа енергия, използвана за задвижването на автомобила.

Силовият агрегат обаче е претърпял промени и сега е с до 12% по-ефективен, както и с 45 кг. по-лек. Системата обединява литиево-йонна батерия с капацитет 18,4 кВтч, 1,5-литров двигател с четири цилиндъра и електромотор.

Бензиновият мотор развива мощност от 101 к.с., а електромоторът предлага на шофьора 150 к.с. и 398 Нм, налични още от 0 об/мин. Автономният пробег на новия Volt е нараснал до 676 км, а само на електричество моделът може да измине 80 км. Зареждането на батерията става за 4,5 часа.

Новото поколение на електромобила ускорява от място до 60 мили в час (97 км/час) за 8,4 сек., а спринтът 0 до 30 мили в час (48 км/час) става за 2,6 сек. - подобрение с 19 на 100 спрямо първото поколение. Максималната скорост е 157 км/час.

Промяна има и в дизайна на новия Volt, въпреки че колата е запазила познатите си форма и пропорции. Голямата новост в интериора е наличието на 5 места. Уредите са изцяло дигитални и по-лесни за използване, а на централната конзола е разположен дисплеят на новата инфо-развлекателна система MyLink.

Новият Volt ще излезе на пазара в САЩ през втората половина на годината, като цените ще бъдат съобщени непосредствено преди това.

Първото поколение на електрическата кола с удължен пробег на General Motors разполага и с европейска версия, дело на Opel. Предстои да разберем дали и второто ще получи такава.

 

Тагове: chevrolet volt opel ampera
0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Специалист ( преди 9 години )
    Много *** парчета има в БГ. Всеки е изказал мнението си без дори да се е запознал с тънкостите на тази кола. Прочетете повече инфо и тогава даваите мнение. Това е чисто нов Волт с нов двигател и подобрена система. Но няма кой да чете преди да дава акъл. А пък ако всички вие бяхте много големи специалисти едва ли бихте седели в БГ и да ръсите мозък по-форумите. Хайде се образовайте повече и тогава говорете за неща който не разбираъе. Тази кола пасва прекрасно за Американският пазар.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    "Нещата при тази кола са много претупани и направени на бързо,колкото да се отбие номер..."***Nabyrzo? Praviha go pone 10 godini. S ostanaloto sym syglasen. Cadillac ELR e na systhata baza s drugo kupe i emblema i na dvoina cena.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    BMW i3 e w dve modifikacii - "chisto" elektrichesko i hibrid s malyk benzinov dvigatel - kolkoto da te dovleche do pyrvata rozetka...
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    а иначе - сравнено с Приус батерията му е доста голяма. 4 пъти по-голяма, колкото на бмв i3, което е чисто електрическо. по-малка е от на нисан Лийф , който е с 24кВтч.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    според долната статия излиза че Волт е почти като Приус като принцип на задвижване.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    да ви кажа - и аз съм си задавал подобни въпроси. и сега попадам на една статия, която споделям тук и от която се вижда, че нещата не са толкова упростени.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нещата при тази кола са много претупани и направени на бързо,колкото да се отбие номер.Размери,пространство багажник са зле.Цената зле.Технологиите зле.Е какво му е добре питам?Ако е градска кола защо е с такива размери?Ако е за извънградско,защо батерията е с малък капацитет?А багажника?Тръгнеш на море и сложиш вътре 4 хавлии,джапанки,бански и той се напълнил.За кого е предназначен този автомобил все още се питам.Скъп,нефукционален,неефективен...
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Нев ( преди 9 години )
    Значи, когато един двигател с вътрешно горене работи с генератор на ток, то той работи по товарна характеристика, при постоянни обороти, и по-този начин, процесите случващи се в двигателя могат да се настроят много по-добре. Т.е този двигател може да се оптимизира за товара, който трябва да носи- в случая товарът от генератора. С други думи, този ДВГ ще работи много по-ефективно за режимът на работа за който е настроен, от колкото ако трябваше и да задвижва колелата например.
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Йух ( преди 9 години )
    Едно не разбирм- след като ДВГ се ползва само за зареждане на батериите за чий *** трябва да е 1.5л 100 коня, че и 4 цилиндров. Един 2-3 цилиндров ДВГ с обем 1л не би ли бил напулно достатъчен?
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Добре,добре,прекопирали са дизайна на Приус,отдалече едва ли ще ги разпознаеш.Това означава ,че вървят в правилната посока с Волт.