IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Последният Lancer Evolution

Легендарният модел на Mitsubishi разполага с мощност от 480 к.с.

Последният Lancer Evolution

Финалната версия на последното поколение Lancer Evolution бе представена от Mitsubishi. Моделът носи името Mitsubishi Lancer Evolution X Final Concept и ще дебютира пред публика по време на автосалона в Токио през януари.
Последният Lancer Evolution
Lancer Evolution X Final Concept. Снимка: Mitsubishi

За спирането на Lancer Evolution се говори от доста време, като преди около месец новината бе потвърдена официално от японската компания. Последната модификация на десетото поколение на спортната икона е базирана на версията Lancer Evolution GSR, но разполага с редица подобрения.

Най-важните от тях са под предния капак, където е поставен познания 2,0-литров двигател с четири цилиндъра и двойно турбо. Той обаче е снабден с турбина HKS и оптимизирани всмукателна и изпускателна системи, както и с препрограмиран блок на управлението. В резултат на това финалният Lancer Evolution генерира мощност от 480 к.с. Трансмисията е 5-степенна механична и предава въртящия момент към 4-те колела.

Външността на модела се отличава с черна матова боя, допълнителни хромирани детайли, 19-инчови ковани джанти RAYS и спойлери на покрива и багажника. Поставено е и регулируемо окачване HKS.

Финалният модел ще бъде произведен в къса серия, най-вероятно от 2000 екземпляра. Всички подробности ще станат ясни в началото на януари по време на автосалона в Токио, Япония.

Що се касае до наследника на Lancer Evolution, то пряк такъв най-вероятно няма има. Очаква се Mitsubishi да замести с модела с нов спортен кросовър.

0 от 500
  • #6
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Нев до Нев ( преди 9 години )
    Съгласен съм с теб, че никой от автопрозиводителите с големи имена не стои на едно място, а постоянно развива моделите си, само че, точно японските производители въобще не се и мъчат едва ли не на всяка цена да за наложат на европейския пазар, тъй като той е доста малък, сравнен с този във Азия и САЩ! А ако кажеш, че точно един от най-добрите автомобили като Митсубиши Ево в този клас няма качества, е като да признаеш, че почти нищо не разбираш от спортни коли!
  • #5
    3 rate up comment 16 rate down comment
    до Нев ( преди 9 години )
    Да-а-а'Нев,само,че "великите" ВАГени,Мерцове и Ауидита",както сам се изразяваш,правят,продават и развиват своите модели,за разлика от японските модели,предназначени точно за европейския пазар!След Авенсиса на Тойота,Акорда на Хонда ,сега идва ред и на Лансера на Митсубиши.Ако тези японски автомобили имаха качества,подобни на немските,щяха да се продават и моделите да не се закриват.Предполагам,че не си имал С-класа,3-ка,А4,както и Авенсис,Акорд или Лансер,за да разбереш разликата в класата.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Ъ ( преди 9 години )
    Този клас автомобили винаги са вървяли ръка за ръка с развитието на рали спорта.От ФИА имат изискване за минимум брой продажби на стрийт версиите, за да хомологират и WRC. Да, но заводски екип няма от години, а подобни автомобили губят все повече позиции на пазара. Относно мощността - този двигател носи прекомерен тунинг. Тия 480 коня са съвсем лесно достъпни! Всичко разбира се е свързано и с нивата вредни емисии..
  • #3
    28 rate up comment 5 rate down comment
    Нев ( преди 9 години )
    Като се замисля какви реклами, заря, високопарни речи и какво ли още не видяхме от "великите" ВАГени, Мерцове и Аудита, кой щял първи да изкара 2.0 литров двигател с около 400 к.с, а ето изведнъж, Митсубиши без много излишни хвалебствия разбиват с 480 коня! Наистина жалко само, че такава легенда като Ево-то си заминава! Дано му намерят достоен заместник!
  • #2
    36 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Жалко, че една икона е спират. Тъкмо оправиха визията и взеха, че го спират. А 2.0 и 480 к.с. нямам думи просто. Който си го може, го може. Не само многото коне, но и работата на мотора да е стабилна и да не го хвърляш след първите няколко хил.км. Японска резачка е това.
  • #1
    30 rate up comment 2 rate down comment
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Ехе, 480 коня от 2 литра. Сериозна работа са свършили. Направо готово WRC за пътя. :)