Alfa Romeo официално потвърди появилите се слухове, че новият роудстър на марката е напълно самостоятелна разработка, а не резултат от сътрудничеството с Mazda, както се предполагаше по-рано. Това призна в интервю за изданието Car шефът на компанията Харалд Уестър.
„Приемникът на Spider вече е напълно готов, като той не е съвместна разработка между концерна FCA (Fiat Chryasler Automobiles) и компанията Mazda, а е изцяло наш автомобил, който е част от проекта ни Goorgio“, заяви Уестър.
Названието Giorgio носи новата модулна платформа на Alfa Romeo, разработена съвместно с Maserati. Архитектурата е подходяща за модификации със задно предаване, както и със система 4х4, като първо ще се появи на седана Giulia.
Досега се твърдеше, че според споразумението между Fiat и Mazda новият роудстър на Alfa Romeo ще раздели платформата си с новото поколение на MX-5. Очакваше се около 40% от компонентите на двата автомобила да са еднакви, като производството на моделите щеше да се извършва в Япония.
Роудстърът на италианците бе показан като концептуален модел на автосалона в Женева през март, а сега блогът passionautoitaliane разкри и как ще изглежда серийната версия (на снимките). Фотографиите са направени по време на рекламна сесия на Alfa Romeo 4C Spider, като от тях се виждат няколко съществени разлики между концепта и серийния вариант.
На първо място различията са във фаровете на модела, в разположението на тръбите на изпускателната система и наличието на допълнителни въздухозаборници.
Роудстърът се задвижва от същия мотор, с който е оборудвано и купето Alfa Romeo 4C. Това е 1.75-литров бензинов двигател, развиващ 240 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4.5 секунди.
Снимки: Passionautoitaliane