IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шосето - новата територия на Nissan

С Pulsar японците правят заявка за още по-голям дял в С-сегмента

Шосето - новата територия на Nissan

Японската компания Nissan е известна най-вече със своите 4х4 модели, както и със спортните си машини. Шосейните и градски автомобили обикновено са продукт на другата компания от алианса - Renault. С пускането на Qashqai обаче нещата се промениха, тъй като този модел успя да привлече изключително широк кръг клиенти, включително от класа, в който се подвизават Golf и Megane. Така напълно логично японците извадиха още един автомобил в най-големия сегмент в Европа, но този път типичен негов представител.

Той носи името Pulsar, бе показан за първи път през пролетта на тази година и вече е наличен в България, като екипът ни успя да го изпробва.
Новата територия на Nissan
Nissan Pulsar е изработен в новия стил на марката, като взел много от градския Note и проходимите Qashqai и X-Trail. Това се отнася както за дизайна и оборудването, така и за шасито и двигателите.

По време на премиерата на модела производителите заявиха, че Pulsar е проектиран да се хареса на по-широк кръг от купувачи: от тези, които искат да слязат едно стъпало по-надолу от сегмент D, до семейните шофьори, които са надрасли автомобилите си от сегмент В. И уточниха, че основните оръжия на модела са достъпните, но авангардни технологии, качеството, модерните двигатели и водещото пространство в купето.
Новата територия на Nissan
Моделът има обичайна за този сегмент дължина - 4385 мм, което го прави лесен за маневриране в гарда. Разстоянието между двете оси, от което зависи пространството в интериора обаче се простира на цели 2700 мм, или колкото при далеч по-големия X-Trail. А това прави Pulsar видимо просторен. Разстоянието за краката на пасажерите отзад достига 692 мм, което е доста повече дори спрямо средното за D-сегмента - 585 мм. Багажникът също има приличен за хечбек обем - 385 литра (с 5 л. повече от лидера Golf), като при сгъването на задните седалки той нараства до 1395 л.

Предните места също предлагат висок комфорт и пространство, но по-важното е, че шофьорът разполага с широко зрително поле, тъй като предните колонки оказват минимално влияние на видимостта встрани и напред. Иначе салонът е конструиран с комбинация от меки и твърди на допир пластмаси, които са добре сглобени и с подобаващо качество.
Новата територия на Nissan
Отличителна черта на вътрешността на Pulsar са и интегрираните технологии. Цветният 5-инчов дисплей, разположен между скоростомера и оборотомера, е базово оборудване и показва навигационните команди завой-по-завой, съвети, предупреждения и данни за работата на автомобила. На централната конзола има още един дисплей - 5,8-инчов, който отговаря за информационно-развлекателна система NissanConnect.
Новата територия на Nissan
Впечатление правят и допълнителните системи на модела, някои от които се появяват за първи път в сектора. Moving Object Detection, например, надгражда Around View Monitor (360-градусов изглед "от птичи поглед" около автомобила), превръщайки се в "дигитален навигатор", който засича и алармира за скрити движещи се обекти отстрани, отзад или пред автомобила. Сред останалите технологии от Nissan Safety Shield са Blind Spot Warning (предупреждава при наличие на обект в мъртвата зона на страничните огледала), Lane Departure Warning (предупреждава при излизане от лентата на движение), Самопочистваща се задна камера, Forward Emergency Braking (автоматично задейства спирачките при опасност от катастрофа), Active Trace Control (система за стабилност, която следи поведението и траекторията на автомобила и ги коригира чрез леки спирачни импулси на отделните колела) и др. Всички тежи системи могат да бъдат персонализирани, включени или изключени чрез бутон на арматурното табло или чрез системата NissanConnect.
Новата територия на Nissan
Изнесените максимално в края на каросерията колелата, за които вече стана дума, се отразяват положително не само на пространството в интериора, но и на комфорта и пътното поведение. Като типичен представител на С-сегмента Nissan Pulsar има неутрална возия - нито прекалено мека, нито прекалено твърда. Японският модел поема прецизно и тихо неравностите по пътя, демонстрира минимален крен в завои и изключително точен волан. При шофиране с по-висока скорост Pulsar додава усещане за по-голяма кола, а скоростта почти не се усеща.
Новата територия на Nissan
Гамата от мотори е представена от само два двигателя - един бензинов и един дизелов. Те са четирицилиндрови и разполагат с турбо.

Бензиновият е 1,2-литровия DIG-T, като генерира 115 к.с. при 4500 об/мин. и 190 Нм. при 2000 об/мин. Той е конструиран като заместник на атмосферния с обем 1,6 литра. Агрегатът генерира аналогична мощност и доста по-висок въртящ момент, които са достъпни в по-широк диапазон обороти.

Двигателят DIG-T е осезаемо по-пъргав от атмосферен 1,6-литров агрегат, като в същото време изразходва по-малко гориво. При спокойно каране извън града разходът на бензин може да падне до под пет литра на 100 км. Четирицилиндровият мотор е способен също така да развива и поддържа доста над позволената от закона скорост, но в този случай потреблението е почти двойно.

Бензиновият двигател разполага стандартно със система Idle Start/Stop и регенеративен алтернатор, което го прави добро решение за градския трафик. Той се предлага или с 6-степенна ръчна, или с XTronic безстепенна автоматична трансмисия. Във втория случай въртящият момент на агрегата е 165 Нм, като е наличен при 1750 Нм.

С този двигател и ръчна кутия Pulsar ускорява от място до 100 км/час за 10,7 сек. и развива 190 км/час.

Със същите технологии за пестене на гориво е оборудван и дизеловият двигател. Той е добре познатия 1,5 dCi със 110 к.с. при 4000 об/мин. и 260 Нм при 2000 об/мин. За този мотор, имащ над 10 млн. произведени бройки зад гърба си и цели 6 поколения, сме писали не веднъж. Той е отлично решение за онези, които търсят добра динамика и нисък разход на гориво.

На борда на Pulsar дизеловият двигател изисква между 3,7 и 4,8 л/100 км, в зависимост дали карате с 90 или 140 км/час. В градски условия лесно се постига потребление от около 5 л/100 км. Двигателят 1,5 dCi се куплира единствено с 6-степенна механична кутия, ускорява от място до 100 км/час за 11,5 сек. и постига 190 км/час.

През 2015 година трябва да се появи още един двигател. Той е бензинов, развива 190 к.с. и ще задвижва вече показаната версията Pulsar Nismo.
Новата територия на Nissan
В резюме може да се каже, че Nissan прави силно завръщане в С-сегмента на хечбеците, който напусна през 2006 година със спирането на модела Almera, продаван и под името Pulsar на някои пазари. Новият модел трябва да привлече клиенти с динамичен дизайн, просторен салон, модерни технологии, икономични двигатели и богато базово оборудване. Той определено има какво да покаже и считаме, че ще се превърне в добра алтернатива за почитателите на японски автомобили.

Най-новият модел на Nissan се произвежда за европейските пазари в завода в Барселона, Испания, където се произвеждат още NV200, е-NV200 и Navara.

Цените на Pulsar в България започват от 29 900 лв. с ДДС за версията с бензинов двигател и ниво на оборудване Visia, включващо климатик, 5-инчов дисплей, 4 електрически стъкла, система за следене на налягането в гумите, шест въздушни възглавници, Stop & Start система.

Снимки: Nissan / Automedia.bg

Тагове: nissan pulsar
0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 3 rate down comment
    браво Дошо ( преди 9 години )
    Новия слоган на Nissran е много смислен:Шосето - новата територия на NissranСервиза - вечната територия на Nissran
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да де, ама номер едно в световен план е Фокус! Казват имал най-добрата цена, управляемост. И кво прави сега Голф, пуши нервно в страни? Нали? ;0
  • #29
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Естет от Пловдив ( преди 9 години )
    Факт е, че всички се сравняват с Голф, а Голфът се сравнява само и единствено с предните генерации Голф! От Нисан са оправили дизайна, за което ги поздравявам, желая им успех с новия модел! Те са единствения японски производител, които държат на качеството, за разлика от опасните за живота Тойоти и Хонди, както и прогнилата Мазда!
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Дидо до Анонимен ( преди 9 години )
    Ако искаш мога да ти покажа сервизната книжка, там си пише кое и как е сменяно - консумативи, масла, гуми! Не приемам крушките за консуматив, защото изгоряха почти едновременно - с разлика от около седмица!Знам, че безпроблемен автомобил няма и много скоро ще се наложи да подменям някои по-сериозни неща, на които времето за смяна скоро ще дойде! Но това е факт - изключително доволен съм от този автомобил и пътувам няколко пъти всеки месец по дестинацията София - Варна и обратно със спокойствие!
  • #27
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Dido stiga laga be!273 000 km I samo 2 izgoreli lampi. Tova I v Pernik niama da go poviarvat .Vajnoto e ti da si viarva6.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До - Няма класация в ( преди 9 години )
    Разбирам че много харесваш най доброто в света, но в случая обсъждаме среден клас-средна цена коли. Явно тази статия не е за баровци като теб, прочети нещо за Бентли и Ролс.
  • #25
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Дидо до "до: 47 ( преди 9 години )
    Приятел, не става с четене...Карал съм всякакви автомобили - Опел Кадет, Тойота Корола, Нисан Съни, Хонда Сивик, Фолксваген Венто. Нито един от изброените автомобили не ме предаде! Един кара Сивик /вземи си Хонда/, друг Голф /вземи си Голф, задължително дизел!/. През 2005 година имах възможност да си закупя нов автомобил, взех си Golf 1.6 бензин FSI и противно на всички чужди прогнози не съм спал по сервизи, за 273 хил.км. до днес имам сменени само консумативи и две крушки! Доволен съм от Голфа!
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Говорихме за сравнение между Гоуф и Пулсар, а също така не е ставало на въпрос кой от какво е доволен, а за тестове за качество. Нали се сещаш, че това са различни неща! Другото нещо е за разнити разбирачи тук, които твърдят, че Нисан е Рено и обратното. Ако беше така нямаше Рено да е винаги по последните места по качество, а Нисан в горната половина.
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И аз чета Аутобилд. И там пише, че европейците са най-доволни от азиатски автомобили. Само, че Нисан е доста назад в тази класация, тотално надигран дори от двете корейски фирми. NO COMMENT!
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няма класация в която френското поне малко да се е отлепило от дъното по качество, независимо дали е немска или друга. Доказани ***. Мерцедес ги слагали. Техен си проблем. Малките им модели никога на са ми харесвали и не са никак качествени(А и В класата).