IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейската комисия ще обяви новите еконорми на 9 декември

Очаква се нова промяна - максимум 75 г/км СО2 през 2030 г.

Европейската комисия ще обяви новите еконорми на 9 декември

Ръководните органи на ЕС ще обявят на 9 декември новите, по-жестоки норми за нивата на вредните емисии СО2, отнасящи се за автомобилните производители на Стария континент. Това ще стане по време на заседание на Европейската комисия, съобщава Automotive News Europe.
Европейската комисия ще обяви новите еконорми на 9 декември
Изданието припомня, че през 2013 г. Европейския парламент одобри предварителни показатели от 68 до 78 г/км, които компаниите в Европа трябва да постигнат през 2025 г. Според някои водещи анализатори обаче това няма как да стане и затова ще бъде взето решение за промяна на тези срокове. Очаква се да бъде гласувана норма от 75 г/км, която да влезе в сила от 2030, а не от 2025 г.

Последната промяна бе въведена през 2012 г., когато бе решено нивото на вредни емисии от 132 г/км, което действа в момента, да бъде свалено до 95 г/км. Този резултат трябва да бъде постигнат от европейските производители през 2021 г. Според изследване, проведено от ръководство на ЕС, за да се стигне до резултат от 68-78 г/км, всички автомобили от парка в Европа трябва да бъдат хибриди.

Само преди месец шефът на Volkswagen Group Мартин Винтеркорн публично предупреди, че снижаването на нормите действа "смъртоносно" на големите производители. По неговите думи всеки грам СО2 надолу струва на концерна му около 100 млн. евро.

Снимка: Ройтерс

 

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ех, Боби.. 1. Има голяма разлика между СО и СО2. 2. Лимитите за СО са съответно 1000 и 500 мг/км. 3. Лимитите за СО са напълно фиктивни. Например, Lexus LS460, модел 2007 с 4.6 литра V8 двигател има емисии от 32 мг/км - 15 пъти по-ниски от Евро 6 за дизели и 30 пъти по-ниски от Евро6 за бензин. Случаят с емисиите на азотните окиси от дизелите съвсем не е такъв - там нормите едвам се покриват, а в реални условия надминават до 7 пъти Евро6 лимитите. И нещата стават много, много проблемни.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Боби ( преди 9 години )
    Виж сега,все едно аз да пиша за останалите вредни неща получаващи се при изгарянето на бензина,които отсъстват въобще при дизела.Защо за тях няма норма при дизела?Защо не споменаваш, че за дизела отделянето на СО2 ще е 50мг/км при 100 мг/км за бензина?Или не излиза сметката?По тези числа бих каза,че толерират бензина.Това са неща обусловени от специфичните характеристики на процесите.Няма как да бъдат еднакви.Иначе СО2 не е замърсител,да не съм се изразил правилно,но има отношение към затоплянет
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Да бе, не толерирали... затова лимитите по Евро6 за азотни окиси са 60 мг/км за бензините и 80 мг/км за дизелите. А по Евро5 пък бяха 60 срещу 180.. щото не толерирали съвсем никого, само с едно микроскопично изключение - дизелите. Затова Европа потъна в дизелови отрови..А СО2 не е никакъв замърсител. Има евентуален принос към глобалното затопляне, ама доказатлства за съществуването на последното май липсват. Дори ти като дишаш го произвеждаш.
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Боби ( преди 9 години )
    Наред с нормите за СО2 се внасят и такива за останалите вредни емисии. Не толерират никой. А защо основно за СО2, защото е глобален замърсител, останалите са локални и с тях борбата е по лесна. Отделно Ханс не го интересува каква *** и на колко години кара ***. Бензините с директно впръскване също отделят фини частици и без допълнителни филтри влизането в еко нормите е невъзможно
  • #3
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тези норми отново са прах в очите. Защо само СО2 питам аз и отговор не искам. Ясно е че това са норми, които за пореден път толерират дизелите. Има други норми, които са много по-пазещи хората и екологията отколкото СО2.
  • #2
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 9 години )
    Не виждам вече иронични изказвания на европейските шефове относно хибридите и ел. колите. Когато за пръв път Тойота Приус бе представне на автоизложение,сегашния шеф на Мерцедес изобщо не спрял да я погледне,пояснил, че "не нямало за какво".
  • #1
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Бобо ( преди 9 години )
    Нали имаше новина, че VW ще похарчат 86 000 000 000 (86 милиарда) Евро за нови платформи. Какво толкова "реве" за 100 000 000 (100 милиона) за грам. От 132 г/км до 95 г/км са 37 г/км надолу т.е. 3 700 000 000 (3.7 милиарда) "Бълха ги ухапала" VW Group. Освен това, ще си ги пишат като разходи и ще платят по-малко данъци.