IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla и BMW преговарят за общи батерии и карбонови части

Шефът на американската компания е провел неформален разговор с хора от BMW

Tesla и BMW преговарят за общи батерии и карбонови части

Tesla и BMW преговарят за общи батерии и карбонови части
Единственият към момента сериен модел на Tesla. Снимка: Automedia.bg

Американският производител на електрически автомобили Tesla Motors преговаря с BMW за сътрудничество в областта на батериите и карбоновите елементи, съобщава Reuters, като се позовава на германския седмичник Der Spiegel.

В интервю за германското издание главният изпълнителен директор на Tesla Motors Елон Мъск определя произвежданите от BMW батерии и карбонови части като "интересни" и "относително икономически ефективни."

Германският автомобилен производител има съвместно с компанията SGL Group производство на карбонови елементи, които използва за моделите си BMW i3 и BMW i8. Заводът е позициониран в Моузес Лейк, щата Вашингтон (САЩ) и е един от най-големите в света. От началото на 2015 година той трябва да произвежда годишно по 9 000 тона армирани с въглеродни влакна пластмаси.

Елон Мъск уточнява, че разговорът му с представителите на BMW е бил свързан именно с евентуално сътрудничество в областта на батериите, станциите за зареждане на електромобили и карбоновите елементи.

Der Spiegel и Reuters не са успели да намерят официални представители на BMW за коментар. Говорителят на Tesla Motors за пазара на Германия обаче заяви, че разговорите между Мъск и BMW са били неофициални.

Пред Der Spiegel милиардерът и съосновател на Tesla Елон Мъск каза още, че очаква до 5-6 години компанията му да има работещ завод за батерии в Германия.

Към момента няма допълнителна информация за евентуалното сътрудничество между Tesla и BMW, но още през юни тази година високопоставени мениджъри от двете компании се срещнаха, за да обсъдят универсалността на станциите за зареждане на електромобили.

Преди около месец друг голям германски производител на луксозни автомобили - Daimler, заяви, че продава своето остатъчно участие от 4% в Tesla Motors, но ще продължи да използва батерии на компанията за електрическите си автомобили. Tesla си партнира и с Toyota за създаването на електрическия RAV-4.

Тагове: bmw tesla
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Много просто - защото целта на Тойота е да правят коли които им носят печалба. Както и на другите големи автопроизводители. Малко са шамандурите като Елон Мъск, който има много парии се чуди как да ги пропилее.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до швабен ( преди 9 години )
    Айде като си толкова светнат да обясниш защо тойота не измисли кола като тесла при условие че са гъсти с панасоник. Всъщност обясни защо нокй друг не създаде кола която да е поне близо до модел S.
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ти да не би да си мислиш че Тесла са разработили 18650 литиево-йонната клетка и Панасоник само им я сглобяват?? Ха-ха-ха, оптимист. Няма масово навлязла технолгоия зад която да не седи някой "голям". Просто защото зад "голяма" технология трябват големи инвестиции. Апропо, зад Панасоник стои Тойота, защото те им спасиха бизнеса с батерии покрай хибридите.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Имам предвид "големите" автомобилни концерни като VW Group (Seat, Skoda, VW, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Ducatti, MAN, Scania) Mercedes (които освен коли и отбор в Ф1 правят камиони, автобуси итн), Тойота. A относно "празните" кутии: Автомобилните фирми не си изработват компонентите сами. Поръчват ги по спесифицация. Това, че iPhone-a ми е с части на Samsung, и е сглобен в Китай, не го прави празна кутия. Някой трябва да го измисли. Ще се намери кой да го сглоби.
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    ..да си сътрудничат с японците от мега корпорацията Панасоник ли имаш предвид? Защото без техните батерии, елетромобилите на Тесла са едни големи празни кутии. Нищо не става без "големите". Най-много някой гаражен проект.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Вижда се, ( преди 9 години )
    какво е предимството компании като Tesla и BMW да са самостоятелни, а не част от големи концерни. Действат по-бързо в иновациите. И "умното" в случая е, че не си мерят ... егото, а осъзнават, че е по-добре да си сътрудничат преди "големите" да се осетят.