В момента 20% от новите автомобили предлагат достъп до интернет, но целта е през 2016 г. тази цифра да достигне 80%. Това съобщи Матиас Висман, президент на Асоциацията на автомобилната промишленост (VDA) в Европа, цитиран от Ingenieur.de.
Той говори по време на среща на представители на производителите във Франкфурт. Според Висеман за целта автомобилната индустрия ще инвестира между 16 и 18 млрд евро. Те обаче са напълно оправдани, тъй като възможността за свързване между самите автомобили ще намали поне наполовина пътните инциденти.
„Бъдещето е именно в свързаността между превозните средства. Новите автомобили са компютри на колела, които ще разгърнат своя огромен потенциал именно след като бързат свързани с другите участници в движението“, твърди и президентът на високотехнологичната компания Bitkom Дитер Кемф.
От своя страна Матиас Висман даде пример със спортните автомобили на Ferrari, които вече са оборудвани със системата CarPlay на компанията Apple. Шефът на VDA призова и законодателите в Европа да помогнат за синхронизирането на компютрите в автомобилите. Тоест, да може системите на отделните производители да бъдат използвани в различни държави.
„В момента няма как да обясним на нашите клиенти, че когато напуснат държавата си със своя автомобил, те не могат да използват някои от функциите и това се превръща във все по-сериозен проблем“, обясни Висман.
Снимка: BMW