Вход   Регистрация

Datsun забуксува

Datsun забуксува
 

Възродената от японците марка Datsun трудно намира клиенти

Когато през 2008 г. компанията Tata показа своя Nano мнозина бяха поразени от ниската му цена. Повечето експерти бяха на мнение, че този модел ще промени баланса на силите в бранша, но това не стана, пише в анализа си агенция Bloomberg.
Nissan попадна в собствения си капан
На индийците им трябваха цели 5 години, за да продадат 250 000 единици. А предвиждаха това да стане само за 12 месеца. Оказва се, че клиентите, дори от така наречените развиващи се пазари, не се интересуват кой знае колко от покупката на евтини автомобили. Изглежда сега Nissan попадна в същия капан.

Преди малко повече от година японският производител възроди своята стара марка Datsun, като тя трябваше да зарежда пазарите с бюджетни модели. Схемата е добре позната и изпитана с две други марки на групата – Renault и Dacia. Гамата на Datsun до момента съдържа 3 модела – хечбека Go, минивана Go+ и седана on-Do (на снимката), които обаче имат доста проблеми с налагането си на пазарите в Индия, Индонезия и Русия, за които бяха създадени.

Според данните до момента Datsun е продал по-малко от 10 000 хечбека Go (цена от 5100 щатски долара) в Индия, където моделът бе показан още през март. За сравнение Maruti Suzuku реализира 2 пъти повече хечбека Alto всеки месец. Пикът на Datsun е бил през април, но през юли са продадени едва 607 единици, като тогава Go е изпреварен дори от Nano.

Тези новини са доста неприятни за генералния директор на Renault-Nissan Карлос Госн, който обеща да увеличи пазарния дял на Nissan в света до 8% през 2017 г. А нещата с Datsun могат да станат още по-сложни, особено на фона на намаляващите продажби на нови автомобили на един от основните пазари – този в Русия.

Все пак експертите на Blomberg не се наемат да правят дългосрочни прогнози за това как ще функционира Datsun. Марката се нуждае и от време, за да успее да се наложи на пазарите. Ако не успее, ще се появи още една Tata Nano – удивително евтин автомобил, който никой не иска да купува.

Снимка: Datsun
Реклама  


Купи Datsun

  • Toyota Avensis 2,0 D4D

    6900 лв.

    дата на произв. - октомври , 2003 г., пробег - 165860, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Alfa Romeo MiTo 1,6 D 6 скорости

    7400 лв.

    дата на произв. - март , 2011 г., пробег - 142000, С.к - Ръчна, цвят - Бежов

  • Nissan 350z 350 Z

    18500 лв.

    дата на произв. - декември , 2003 г., пробег - 135000, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • Citroen C4 Cactus BlueEco D1,6

    22500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2014 г., пробег - 109687, С.к - Автоматична, цвят - Червен

  • Ford Scorpio MK2

    999 лв.

    дата на произв. - декември , 1996 г., пробег - 200000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Nissan Primera 1,9 6 скорости

    5100 лв.

    дата на произв. - октомври , 2004 г., пробег - 202000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 10 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 години )

Не гледай Москва!
Москва не е Русия, брат!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 години )

За Москва ще ти кажа, че цените на кв.м. започват от 5000$. Гарсониера под 200 000$ няма. Говоря за панелки в крайни квартали. По-централните райони цените са от 500 000$, а в централната част са над 1 млн.$ Това е за гарсониера, а за други по-големи жилища сам се сети какви цифри са! Та когато говорим за Русия, нека първо проверим как са точно нещата, а не така наизуст. А да за пенсиите да кажа, че са около 300$ ниските. Тока и парното са копейки на месец. А нашите пенсионери са живи умрели.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 10  Отрицателни: 3

от: до: RRE ( преди 3 години )

Кога за последно беше в Русия?
Тази година 2 пъти бях командировка там и мога да ти кажа, че изобщо не си прав. Не гледай разните там манипулации във Фейса и на други места! Русия са много по-добре от нас във всяко отношение. Само ще ти кажа, че средната им заплата е някъде около 600$, а безработицата около 5%. Цените са много по-ниски, отколкото у нас. Горивата и отоплението са им в пъти по-евтини. Сам си направи сметката кой живее и кой печели повече! В Москва никой не работи за под 1000$
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: LANDI ( преди 3 години )

Dacia Logan се продава като Nissan Aprio и е в по-висок сегмент. Това е като Сузуки Марути, само че с раница, демек седанче.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 години )

Евтин ма грозен.По добре някакъв автомобил втора употреба.За цена 6-7000 има страхотни предложения.Няма да си купя ягуар,няма да е пежо 406 купе няма да е някой елегантен мерцедес или ситроен... Ще е тая грозна тухла дето не е ясно има ли части за нея може ли някой да я прави и въобще всичко..
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10

от: Hot ( преди 3 години )

Това не е ли Дачия Логан с малко фейслифт?
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: RRE ( преди 3 години )

Hubavi koli, ima klienti za Datsun. haresva mi.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: RRE ( преди 3 години )

Покажи Коментара
Grozno kato Toyota i neka4estveno kato neia.E kak da ima klienti Ako pak ia pusnat v Balgaria,pak 6te si ostanat s 0 prodajbi, tai kato Do6ovcite niamat pari dori za nai-eftinata i neka4estvena nova kola
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 9  Отрицателни: 20

от: GTE ( преди 3 години )

Евтин като цена, ако означава и много евтин като изработка и качество, не представлява потребителски интерес. Ако това не се търси … все пак си мисля, че е по-добре нова кола, отколкото същия клас шеста ръка.
Също така си мисля, че има достатъчно пазар за евтини нови коли, стига да не са прокламирани като евтини за 5500 долара, а като седнеш в нея да установиш, че не струва и 3000 долара, което за мен е случая на Тата
Отговори
 
+13
 

Положителни: 19  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 години )

Това ще е голямо дръвце!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 15  Отрицателни: 11


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising