IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Datsun забуксува

Възродената от японците марка Datsun трудно намира клиенти

Datsun забуксува

Когато през 2008 г. компанията Tata показа своя Nano мнозина бяха поразени от ниската му цена. Повечето експерти бяха на мнение, че този модел ще промени баланса на силите в бранша, но това не стана, пише в анализа си агенция Bloomberg.
Nissan попадна в собствения си капан
На индийците им трябваха цели 5 години, за да продадат 250 000 единици. А предвиждаха това да стане само за 12 месеца. Оказва се, че клиентите, дори от така наречените развиващи се пазари, не се интересуват кой знае колко от покупката на евтини автомобили. Изглежда сега Nissan попадна в същия капан.

Преди малко повече от година японският производител възроди своята стара марка Datsun, като тя трябваше да зарежда пазарите с бюджетни модели. Схемата е добре позната и изпитана с две други марки на групата – Renault и Dacia. Гамата на Datsun до момента съдържа 3 модела – хечбека Go, минивана Go+ и седана on-Do (на снимката), които обаче имат доста проблеми с налагането си на пазарите в Индия, Индонезия и Русия, за които бяха създадени.

Според данните до момента Datsun е продал по-малко от 10 000 хечбека Go (цена от 5100 щатски долара) в Индия, където моделът бе показан още през март. За сравнение Maruti Suzuku реализира 2 пъти повече хечбека Alto всеки месец. Пикът на Datsun е бил през април, но през юли са продадени едва 607 единици, като тогава Go е изпреварен дори от Nano.

Тези новини са доста неприятни за генералния директор на Renault-Nissan Карлос Госн, който обеща да увеличи пазарния дял на Nissan в света до 8% през 2017 г. А нещата с Datsun могат да станат още по-сложни, особено на фона на намаляващите продажби на нови автомобили на един от основните пазари – този в Русия.

Все пак експертите на Blomberg не се наемат да правят дългосрочни прогнози за това как ще функционира Datsun. Марката се нуждае и от време, за да успее да се наложи на пазарите. Ако не успее, ще се появи още една Tata Nano – удивително евтин автомобил, който никой не иска да купува.

Снимка: Datsun

Тагове: renault-nissan
0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не гледай Москва!Москва не е Русия, брат!
  • #9
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За Москва ще ти кажа, че цените на кв.м. започват от 5000$. Гарсониера под 200 000$ няма. Говоря за панелки в крайни квартали. По-централните райони цените са от 500 000$, а в централната част са над 1 млн.$ Това е за гарсониера, а за други по-големи жилища сам се сети какви цифри са! Та когато говорим за Русия, нека първо проверим как са точно нещата, а не така наизуст. А да за пенсиите да кажа, че са около 300$ ниските. Тока и парното са копейки на месец. А нашите пенсионери са живи умрели.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до: RRE ( преди 9 години )
    Кога за последно беше в Русия?Тази година 2 пъти бях командировка там и мога да ти кажа, че изобщо не си прав. Не гледай разните там манипулации във Фейса и на други места! Русия са много по-добре от нас във всяко отношение. Само ще ти кажа, че средната им заплата е някъде около 600$, а безработицата около 5%. Цените са много по-ниски, отколкото у нас. Горивата и отоплението са им в пъти по-евтини. Сам си направи сметката кой живее и кой печели повече! В Москва никой не работи за под 1000$
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    LANDI ( преди 9 години )
    Dacia Logan се продава като Nissan Aprio и е в по-висок сегмент. Това е като Сузуки Марути, само че с раница, демек седанче.
  • #6
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Евтин *** грозен.По добре някакъв автомобил втора употреба.За цена 6-7000 има страхотни предложения.Няма да си купя ягуар,няма да е пежо 406 купе няма да е някой елегантен мерцедес или ситроен... Ще е тая грозна тухла дето не е ясно има ли части за нея може ли някой да я прави и въобще всичко..
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Hot ( преди 9 години )
    Това не е ли Дачия Логан с малко фейслифт?
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Hubavi koli, ima klienti za Datsun. haresva mi.
  • #3
    9 rate up comment 20 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Grozno kato Toyota i neka4estveno kato neia.E kak da ima klienti Ako pak ia pusnat v Balgaria,pak 6te si ostanat s 0 prodajbi, tai kato Do6ovcite niamat pari dori za nai-eftinata i neka4estvena nova kola
  • #2
    19 rate up comment 6 rate down comment
    GTE ( преди 9 години )
    Евтин като цена, ако означава и много евтин като изработка и качество, не представлява потребителски интерес. Ако това не се търси все пак си мисля, че е по-добре нова кола, отколкото същия клас шеста ръка. Също така си мисля, че има достатъчно пазар за евтини нови коли, стига да не са прокламирани като евтини за 5500 долара, а като седнеш в нея да установиш, че не струва и 3000 долара, което за мен е случая на Тата
  • #1
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това ще е голямо дръвце!