MINI Cooper JCW постави нов рекорд за автомобил с предно предаване на Северната дъга на пистата Нюрбургринг. Постижението обаче е неофициално, тъй като е постигнато с тунингован екземпляр. Той е управляван от редактора на изданието Sport Auto Кристиан Гебхард.
Хечбекът MINI Cooper е доработен от немското тунниг-ателие Schirra. Автомобилът е специално подготвен за каране на писта, но има и сертификат за използване на обществени пътища. В компанията са се съсредоточили не толкова върху увеличаването на мощността, колкото до снижаването на масата. В крайна сметка машината тежи 1005 кг., което е със 175 кг. по-малко от стандартното MINI John Cooper Works.
От автомобила са отстранени задните седалки, като на тяхното място е поставен каркас за безопасност, както и предните стъкла, които са заменени от плексигласови. Има и допълнителни карбонови елементи по каросерията, които подобряват аеродинамиката. Освен това машината е получила ново окачване KW, изпускателна спортна система, както и специални гуми Dunlop Direzza 03G.
Мощността на 1.6-литровия турбомотор е увеличена от 211 до 290 к.с., но динамичните му характеристики не се съобщават. Стандартният MINI John Cooper Works от предно поколение ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.5 секунди.
Рекордът на машината превишава резултата на Renault Megane 275 Trophy-R с цели 10 секунди. Освен това постижението е с 50 секунди по-добро от това на стандартния MINI Cooper JCW, с 14 секунди от това на Ford Focus RS, със секунда от Audi R8 V10 plus и с две секунди от Lamborghini Gallardo Superleggera.
Снимки: Sport Auto