IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

PSA търси купувач на двигатели, правени за BMW и Ford

Френският концерн твърди, че има 3 кандидата за агрегатите

PSA търси купувач на двигатели, правени за BMW и Ford

Френският концерн PSA Peugeot Citroen обяви, че търси партньор, който да изкупи огромен брой двигатели, създадени съвместно с BMW и Ford, съобщава агенция Ройтерс.
PSA търси купувач на двигатели, правени за BMW и Ford
Снимка: Ройтерс

Шефът на отдела за силови агрегати в PSA Peugeot Citroen - Кристиян Шапел, твърди пред агенцията, че вече се водят преговори с трима евентуални купувачи на агрегатите. Става дума за 1.6-литровия бензинов агрегат, направен за модели на BMW, и дизелови мотори с по-голям обем за автомобили на Ford.

"Интересът към нашето предложение е доста голям. Правата върху тези мотори са собственост на PSA, така че няма никакъв проблем да ги продадем. Преговаряме с 3 компании, но има и други, които също се интересуват от тях. Засега предпочитам да не съобщавам имена", обясни Шапел.

Агенция Ройтерс припомня, че партньорите на PSA - концерните BMW и Ford, прекратиха сътрудничеството си и производството на двигатели съвместно с французите, след като те от своя страна решиха да направят общ алианс с концерна GM.

През декември 2013 г. обаче американците обявиха, че ще продадат своите 7% от акциите на PSA, които по-рано придобиха в рамките на сътрудничеството си с французите.

 

Тагове: psa peugeot citroen
0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    kemperakanta ( преди 9 години )
    Напротив, точно 2.0 литровите и 2.2 литровите двигатели са от френски по-френски. И двата са доработка на първия ХДИ двигател на Пежо- (DW10), още от 1999г.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Мога да допълня, че 2.2 е чисто Фордов- Проектиран в Англия и произвеждан масово след това в Франция. Французите за Sitroen му слагат 2 по малки турбини и променят малко от кубатурата му, но пак е 2.2. Иначе 2.0 са проектирани в Швеция от Волво, след това пак произвеждани от PSA съгласно договори, чието сътрудничество намаля разходите на тези компании. Също така Мазда (като партньор на Форд) си ги доработва (2.0 D на Мазда). За малките двигатели са предимно на PSA. Ягуар също ползваха тези ДВГ.
  • #31
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Ако вярвах на АутоБилд (Ако това имаш в предвив AB). То сега трябваше да карам Гоуф и да ходя да му паля свещички и да бъда безкрайно благодатен на VW, че са създали най-добрата кола на света. Относно темата - Имам допир и поглед на двигатели на Форд от доста време и достатъчно литература съм изчел (като започнем от Pinto, OHV, OHC, V6 Кьолн, 2,3 D, Зетек, Дуратек, Ендура та до прословутите Duratorq.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    д-р Хаус ( преди 9 години )
    За Крайслер не съм съгласен,че им били двигателите ***,ако някога си карал Крайслер Стратус 2.5 V6мисля ,че няма да приказваш такива штуротии,за мене това беше един от най балансираните им мотори,направо приказка,за новите им модели не мога да кажа нищо,просто не съм имал възможност да карам от тях.Но виж за японските мога да кажа доста хубави и доста ложи неща-просто има добри и не толкова добри мотори и модели.
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 9 години )
    До хейтъра толкова приказки,:Опел хич не се отказа от тях, даже си плати на времето 2 милиарда долара за технологията на дизеловите двигатели. Просто GM имат калпава политика, която продължава да е неадекватна за последните тенденции в автомобилния бранш.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 9 години )
    До: //// Благодаря, подобно и като има тема за Фиат пак ще си почешем езиците. Поздрави!
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    толкова приказки, ( преди 9 години )
    за да се скрие една истина - Fiat/Chrysler правят най-големите буклуци в автомобилния свят.И като двигатели.Дори Opel се отказа от тях.
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Глупости! В АБ имаше статия. 1.6, 2.0 и 2.2 дизел са изцяло на Пежо. Форд просто ги купуват, нищо повече. Само куция 1.8 е на Форд. Едва ли германците лъжат. Несериозно е.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 9 години )
    Кико абсолютно си прав:) Беше правилен ход купуването на Крайслер. Ще видим,какво ще излезе:) Лек ден :)
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 9 години )
    .. наберат сили и ще опитат да възобновят позициите си в Европа. Стискам им палци, защото без сериозен италиански производител би ми се сторил скучен света на автомобилизма.