IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мрачно настроение цари на парижкия автосалон

Според експерти пикът на възстановяването на автомобилния пазар вече е отминал

Мрачно настроение цари на парижкия автосалон

Мрачно настроение цари на парижкия автосалон
Производителите на автомобили в Европа са изпаднали в "капана на растежа", смята експертът Фердинанд Дуденхьофер. Снимка: Ройтерс

Нощта преди откриването на автомобилното изложение в Париж е и нощ на събирането на праха. Имиджът на автомобилната индустрия в Париж не трябва да бъде помрачен от нито едно петънце, драскотина или песъчинка. Но студентите с парцалите за почистване на праха, които обикалят из щандовете, не могат да скрият основния проблем за индустрията – браншът, който едва наскоро бе оптимист за европейския си бизнес, отново изпада в лошо настроение, пише в свой анализ The Wall Street Journal.

A само преди няколко месеца – през пролетта, автомобилният бранш бе обхванат от празнично настроение. През март европейският браншови съюз ACEA докладва за ръст от около една десета за продажбите на нови автомобили спрямо същия месец на предходната година. По всичко изглеждаше, че желанието за купуване на нови коли се завръща у европейците. Но автомобилният експерт Питър Фус от Ernst & Young счита, че това е прибързана радост. За следващите месеци според него браншът „трябва да се настрои за продължителна стагнация на исторически ниските нива от миналата година“.

А и настоящите цифри са далеч от успешните данни от пролетта: през август в ЕС са продадени само с 2,1% повече автомобили, отколкото през същия месец на миналата година, показва информация, предоставена от ACEA.

Поглеждайки назад, се оказва, че ситуацията е още по-драматична, отколкото изглежда на пръв поглед. С минирастежа автомобилната индустрия дори не е успяла да навакса това, което е загубила през същия месец година по-рано. По това време продажбите са се сринали с 5 процента. Предният месец е „вторият най-лош август за последните дванадесет години по отношение на новите продажби" казва Фус.

Степента на кризата в индустрията се доказва и от сравнително добрите резултати за цялата година досега. Въпреки че европейските власти са регистрирали от януари до август според ACEA с 6 процента повече автомобили, отколкото през същия период на 2013 г., все още това количество е с почти една пета по-ниско от продажбите през 2008 г.

„Париж няма да е празник на радостта", обобщава ситуацията автомобилният експерт професор Фердинанд Дуденхьофер. Той описва проблема на производителите на автомобили в Европа като "капан на растежа", провокиран преди всичко от конфликта в Украйна. Европа преминава през "третата голяма икономическа криза в рамките на по-малко от седем години", казва Дуденхьофер. Финансовата криза бе последвана от дълговата криза, а след това идва и кризата в Източна Европа. А всичко това се отразява пряко върху пазара на автомобили, счита той.

Според Дуденхьофер действителното състояние на индустрията е дори по-лошо, отколкото предполагат самите регистрации. Според експерта от януари до август само около 60 на сто от новорегистрираните превозни средства в Германия са отишли директно до крайните потребители, докато 39,6% от леките автомобили са били регистрирани от производителите, търговците на автомобили и рент-а-кар компании. За него те са "чиста бизнес загуба".

Всичко това се отразява сериозно на производителите, които зависят от европейския масов пазар. Европейската дивизия на Ford наскоро представи нова изключително песимистична прогноза. За следващата година Ford все още очаква загуба от 250 милиона евро преди данъчно облагане в Европа.

Opel също има причини да бъде нервен. Европейското дъщерно дружество на General Motors се хвали публично с кампанията си „Да премислим с главите си". В действителност в ЕС от януари до август то е продало с 8,6% повече автомобили, отколкото през същия период на миналата година. Но като цяло Opel не успява да убеди всички бивши клиенти на своята сестринска марка Chevrolet да си купят Opel. Като цяло броят на регистрациите на марките на General Motors се свива в ЕС от януари до август с 3 на сто.

А и прогнозите на експертите за бъдещото развитие на бранша могат да развалят настроението на изложителите в Париж.

„Съвсем възможно е вече да е минал пикът от възстановяването на автомобилния пазар в световен мащаб“, предупреждава Фус от Ernst & Young. Най-голяма загриженост представлява кризата в Украйна.

„Сегашната спирала от санкции и контрасанкции не обещава нищо добро за автомобилния бранш“. Дуденхьофер предвижда за тази година спад на продажбите в Русия, някогашната голяма надежда на индустрията, от около 15%. Дори за Западна Европа той очаква скромен ръст от 4,4% за тази година и стагнация за следващата.

А точно там, където от четвъртък представителите на бранша ще сверят часовниците си, интересът към новите коли остава на дъното – за Франция Дуденхьофер очаква нулев растеж поне до края на следващата година. Така че в Париж очевидно няма да чуем гърмежа на тапите от шампанско, заключава WSJ.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 9 години )
    Според доклада 10% от най-богатите европейски домакинства притежават над половината от имуществото на Стария континент.Само 1% от най-богатите хора в света притежават 27% от общото нетно състояние в Европа.Според изследванеточетири страни концентрират в себе си над две трети от нетното състояние в Европа.То възлиза на 13 трилиона евро в Германия, 9,6 трилиона евро във Великобритания, 9,5 трилиона евро във Франция и 8,3 трилиона евро в Италия
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 9 години )
    10% от най-богатите домакинства притежават над половината от имуществото на Стария континент, показват данните на доклад за благосъстоянието на европейците на швейцарската банка Юлиус БаерПрез 2013 г. общото състояние на европейските домакинства е достигнало рекордните нива от 56 трилиона евро,регистрирайки повишение с 1,7% спрямо 2012 г., показва изследването на банката, озаглавено Wealth Report Europe.Преди финансовата криза през 2007 г. то е било 54,5 трилиона евро, уточняват авторите на изследването.Но развитието на богатството на държавите варира значително от кризата през 2007 г., отбелязват авторите на доклада.Докато нетното богатство на домакинствата е нараснало с 68% в Швейцария и с 18% в Германия от 2007 г. насам, то е намаляло с 28% в Испания и с 23% в Гърция.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 9 години )
    Колегата под мен е прав.Ето една статия от днес,в друга преса е.Не знам дали Аутомедия ще ми зитрие линка,за това и ще копирам част от нещата.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 9 години )
    В такава ситуация потребленито би се размърдало малко, ако има някаква нова идея. А такава на хоризонта на автоиндустрията няма. Дефакто концепциите са основно от началото на деситилетието от 2000-та насам, с малки доработки и иновации. А тогава ситуацията беше съвсем различна, а и пазара на енергоизточниците беше друг. Сегашните реалности все още не се отчитат реално от автопроизводителите. Липсват адекватни технологии.В резултат на това наистина няма никаква причина за радост.
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 9 години )
    В момента хората в Европа са свили потреблението значително. Не само на автомобили, но като цяло. Има тенденция в намаляване на приходите, печалбите и съответно и заплатите. Нелепо е някой в такава ситуация в Европа да прави бизнес план, да очаква увеличено потребление и съответно да залага на експанзия. Ако някой го е направил да си скъса дипломата. А Руския пазар поне и следващата година ще бъде труден за Западните производители, така че и той излиза от сметките.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 9 години )
    Аз нещо не мога да вдена. Какво увеличение на продажбите търсят??? В ЕУ хората които могат да си позволят нови коли са определен брой, този брой си е относително един и същ и въпросните хора не си купуват нова кола всяка година, нито пък по още една кола всяка година.
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Atanas ( преди 9 години )
    Дреме ми на оная Работа......Нали не им трябва Русия, а май само те имат парички за нови колички.....Майтап...а за другите,Трагедия....в Щатитите,пак...в Китай,....и така ще се наложи да съживяваме Велосипедната индустрия....ама пак Китай насреща.....Чакам смислен коментар!
  • #3
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И не само това, ами и правят само леки козметични промени, на и без това в повечето случаи, грозен и извратен дизайн, а не пипат нищо съществено в техниката. Или ако го пипнат то няма да е качествено и ще висиш в сервизите. Мислят, че като я нафрашкат една кола с куп дисплеи, екрани, индикатори за щяло и нещяло и станала страхотна кола. ДА, АМА НЕ !!!
  • #2
    26 rate up comment 1 rate down comment
    mun_cho ( преди 9 години )
    Е как скапанте корпорации искат да имат добри продажби? При всяка криза първото, което правят е да намаляват заплатите или да уволняват. И след това искат същите уволнени хора да им купуват продуктите. Голями *** са....
  • #1
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Със тия безидейни колиби за десетки и стотици хиляди евро кой би бил щастлив?Или ще е някакво наточено комби с мотор 500 коня или малък икономичен леген дето е с 15 двигателя бензинови,нафта и ток заедно и ще си плати парите от икономисано гориво след 15 години ако не умре до тогава или лачен джип с цената на апартамент в града.Помежду тях по някоя японска резачка.И тук таме някой премиум.Както последните 25 години.То им писна на хората от еднакви коли.