Както всички автомобилни производители, така и компанията Ferrari е принудена да предприеме мерки за намаляване на вредните емисии на двигателите си. И докато при моделите си с V8 мотори италианците са готови да се примирят с поставяне на турбокомпресори, то при тези V12 са намерили различно решение.
Според изданието Auto Evolution експертите в Маранело от известно време са правили опити с поставянето на 4 турбини в 12-цилиндровите си двигатели, но така и не са успели да решат проблемите с поставянето им в моторния отсек и с осигуряване на нужното охлаждане.
Като алтернатива инженерите на Ferrari са решили да използват допълнителни електромотори и литиево-йонни батерии. Основните кандидати за получаване на хибридидни агрегати са суперколите FF и F12Berlinetta, чиито нови генерации ще се появят през 2017 г. Очаква се FF да запази и бензиновата си версия.
Към момента в гамата на италианците има една хибридна суперкола - Ferrari LaFerrari (на снимката), която е оборудвана с V12 бензинов мотор с 800 к.с., който работи в комбинация с електрически двигател (120 киловата) и 7-степенна роботизирана скоростна кутия. Този автомобил ускорява от 0 до 300 км/ч за 15 секунди.
Снимка: Ferrari