IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen направи свръхикономичен Cactus

Концептуалният C4 Airflow 2L харчи едва 2 л/100 км

Citroen направи свръхикономичен Cactus

Компанията Citroen създаде свръхикономична версия на кросовъра си C4 Cactus, която изразходва едва 2 л/100 км пробег. Премиерата на концептуалния хибрид, работещ на сгъстен въздух, ще се състои на автосалона в Париж през октомври.
Citroen направи суперикономичен Cactus
Новата машина е получила различна предна броня в сравнение с оригинала, като на нея са поставени 3 подвижни клапи, които регулират охлаждането на агрегата. Освен товя тя има странични въздухозаборници, регулируеми задкрилки на задните стойки, а също така и 19-цолови джанти с подвижни пластини, които могат автоматично да се затварят за подобрение на аеродинамиката.

За каросерията на тази версия на кросовъра инженерите са използвали композитни материали, алуминий и високоякостна стомана, като благодарение на това теглото на машината е намаляло със 100 кг. в сравнение със стандартния модел. При този прототип то е 865 кг.
Citroen направи суперикономичен Cactus
В хибридния агрегат на C4 Cactus Airflow 2L, както е името на концепта, влизат 3-цилиндров бензинов мотор с мощност 82 к.с, два резервоара за сгъстен въздух, хидравлични помпа и двигател, както и автоматична планетарна трансмисия. Прототипът може да работи в 3 режима – на бензин, на сгъстен въздух и на двете едновременно.

Автомобилът използва вариант на система за рекуперация на кинетичната енергия, като събира не електричество, а въздух. При спиране закачената към трансмисията помпа нагнетява въздух под налягане в резервоарите. При ускоряване се провежда обратния процес, като хидравличният мотор работи едновременно с  бензиновия двигател.
Citroen направи суперикономичен Cactus
От Citroen съобщават, че са успели да намалят загубите при триенето в бензиновия мотор с 20%. В конструкцията му са използвани специални полимерни втулки и масло с понижен вискозитет.

Снимки: Citroen

 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    е ясно е че за сега няма да стигне в този си вид до поточната линия най-малкото всичката тази активна аеродинамика не е много приложима във всекидневието, друг е въпроса колко ефект има докато караш с 20 в задръстванетоно и без екзотичните материали и аеродинамичен пакет 208-цата дава 2.7/100 разход Кактуса нормално е с подобно тегло така че и то него може да очакваме под 3/100
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Кратун ( преди 9 години )
    Щом говорим за въздух, терминът е "пневматика". "Хидравлика"-та се отнася за течност. Пишете статии на техническа тематика. Ограмотете се поне малко!
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    до аз ( преди 9 години )
    така се сваля тегло на СУВ под 1 тонспециално заради задните стъкла в първата статия за кактуса писаха че оттам са свалили по 11 кг на вратаОще като представяха hybridair-a се надяваха че към серииния кактус да може да се поръчас този пластмаси изглежда като някаква супер спортна машинатова да не е порше бокстер че да се чудиш кое е отпред кое отзад
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    az ( преди 9 години )
    Кактуса има 2-3 малки дразнещи проблемчета:1. Волана се регулира само по височина2. Задната облегалка не е разделена 60:403. Задните прозорци не се свалят а имат pop-up отварянеИначе е много забавна кола и то на нормална цена
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тоя Кактус е въздух под налягане. В добрия смисъл на думата. :)
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 9 години )
    Ехо - редактора разбиращ от автомобили да не е отпуска?"При спиране закачената към трансмисията помпа прехвърля техноста през хидравличния мотор и натрупва сгъстения въздух в резервоара" - По-скоро хидравличната помпа нагнетява въздух под налягане в двата резервоара, намиращи се отзад."бензиновия вотор с 20%" - вотор или мотор?!?!?!
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    това звучи доста по-реалистично и ще е доста по-евтино от вчерашното реноа предвид че е на базата на автомобил видял вече сериино производство и пазар е възможно много скоро да го видимвъншния вид е уникален само интериора ме притеснява (поне като го гледам на снимки)
  • #2
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Видях Cactusa на живо супер футуристична кола. Някой биха я оредели ли за грозна други за готина и свежа. На мен ми хареса много, много по различна и открояваща се кола от останалите.
  • #1
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колата на бъдещето. Браво на Ситроен!