Новият Ford Focus пристигна в България преди производството му да е стартирало. У нас бе представена една от малкото пред-производствени бройки, която не се различава от серийния модел, който ще се качи на конвейера по-късно този месец.
Въпреки че не е напълно нов модел, новият Focus залага на мащабна модернизация, която включва сериозни разлики във външния дизайн, интериора, двигателите, технологиите и окачването.
Дизайнът, например, е по-динамичен и модерен, като се отличава с нови брони, светлини и решетка на радиатора в стил Aston Martin. Интериорът също е обновен, като разполага с нова централна конзола с по-малко бутони, нова инфо-развлекателна система SYNC 2, нов волан с три спици и обновени материали. Работено е и по подобряването на шумоизолацията, а сред новостите присъства системата Active Park Assist, която разполага и с режим за автоматично перпендикулярно паркиране, което е новост в този сегмент.
На модернизация е подложено и шасито, което е оборудвано с по-стегната предна част и пренастроени амортисьори. Нови са също така електрическо сервоуправление и програмата за електронна стабилност.
Моделът е снабден и с нови двигатели, предлагащи по-нисък разход на гориво. Дебют на борда на Focus правят новите 1.5-литров бензинов EcoBoost (150 или 180 к.с.) и 1.5-литров дизелов TDCi агрегати (95 и 120 к.с.). Focus ще продължи да се предлага с 1.0-литровия бензинов EcoBoost (100 или 125 к.с.), който ще бъде наличен в нова версия, отделяща само 99 г/км СО2 емисии.
В зависимост от двигателя новият Focus ще може да се оборудва с ръчни 5- и 6-степенни скоростни кутии, както и с 6-степенен PowerShift автоматик.
Снимки: Ford