IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС забранява триковете на производителите

Всички компании ще са задължени да тестват моделите си в реални условия

ЕС забранява триковете на производителите

Европейският съюз подготвя законопроект, с който ще забрани всички възможни трикове и уловки, които използват автомобилните производители при отчитане на емисиите СО2 и разхода на гориво. Счита се, че сега компаниите заблуждават контролните органи в ЕС, както и потребителите за реалните резултати.
ЕС забранява триковете на производителите
Снимка: Ройтерс

Пред агенция Ройтерс представител на комисията в ЕС, подготвяща законопроекта, съобщава, че до края на годината в Европейския парламент ще бъде внесено предложение за нов начин на тестване на автомобилите, който да определя техния реален разход на гориво, както и точните нива на СО2. Законопроектът трябва да бъде одобрен от всички държави в ЕС и ще задължи производителите да провеждат своите тестове в реални условия - на пътя, а не в лаборатории или на полигони.

Изследване, проведено по искане на ЕС, показва, че производителите на Стария континент използват различни трикове за да намалят реалните резултати при тестовете на своите модели. Това засяга най-вече нивата на вредните емисии СО2, които в Европа стават все по-важни за вместването в екологичните стандарти.

Сред най-популярните трикове са използване на специални гуми, допълнително уплътняване и дори запечатване на вратите и прозорците на автомобилите, както и тестването на автомобилите на полигони с идеална повърхност.

От подобни трикове страдат интересите на клиентите, които се ориентират по официалните данни на производителя. В реални условия обаче се оказва, че автомобилите, които са закупили, харчат повече гориво и съответно нивото на СО2 е по-високо от обявеното.

Според Ройтерс, ако производителите засега се отнасят твърде сдържано към подобни предложения, то независимите експерти категорично ги подкрепят. Според шефът на службата за технически контрол TUV Nord в Брюксел - Йоханес Берг, новите условия за провеждане на тестове ще бъдат много полезни.

Както е известно, Европейската комисия потвърди намерението си да постави нови стандарти за СО2, според които през 2020 г. средното ниво на автопарка на всеки производител трябва да бъде 95 г/км. До 2015 г. на производителите са позволени 130 г/км.

Още по темата:
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво


 

0 от 500
  • #73
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до: ВАГонетката ( преди 9 години )
    Миризмичке,много добре знаеш,че си МИРИЗМАТА от Бургас и се *** преди няколко години на срещата,която беше определил.Така,че не си интересен.А това за такситата ме изпълни максимално.Ти си нямаш на идея.Я пак виж в Полша какви таксита се карат!Хубаво виж!Май се оказва,че са Приуси доста от тях,а мерцедеси има само няколко.В Лондон се организира конглокс и такситата са само от една марка по принцип.В момента са избрали Нисан.За коя община на САЩ говориш б?Те са много.
  • #72
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    ВАГонетко...1444 собственици на Приус 2-ра генерация имат среден разход 5.19/100 в spritmonitor.de, ти си тръгнал да ми цитираш тест на придворното списание на ВАГ като достоверен източник. Куха, куха, куха каска... на която акъл никога няма да дойде.
  • #71
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Защо в Полша Такситата са Мерцедес Е-клас дизел? Защо в Лондон карат ретро таксита? Миризма защо кметство в САЩ си е поръчало 300 Приуса, които не са му били нужни и ги забравили на общински паркинк да прашясват с години? Миризлив, случая с кметството в САЩ показва, че някой някъде е взел едни пари, за да спечели някоя фирма поръчката. Това е. И виж колко таксита Приус има в света и ги сравни с останалите марки. Ще откриеш че процентно бройката им е нищожна.
  • #70
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А миризма, знаеш ли кое най ме изкефи. Колко дълбоко съм те уцелил с прякора Миризма! Щом като вече убиждаш с твоя прякор, разбирам колко остър съм бил. Ама батко знае точните прякори за всички бе. Хора, които се крият под полите на майките си, и се правят на мъже само пред компютъра а в живота ходят с памперси са миризливи страхливци. ФАКТ! Ти си доказан страхливец. Виж се само на кои марки си фен. Хюндай и Тойота. Ха ха ха. Фукаш се с на баща си стария Хюндай, вместо да те е срам да го покажеш. Фукаш се със снимки на някакъв, който ги публикувал и ги даваш за снимки, които УЖ ти си направил на твоя Приус. Ти си тотална смешка на природата. Отъждествяваш си мизерния селски живот с нещата на другите хора.
  • #69
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до: ВАГонетката ( преди 9 години )
    Само още нещо да те питам кухарнико.Защо КИАта,като е толкова икономична,повечето таксита по света са Приус?Защо?И то при условие,че Приус е по-скъп от Оптимата.Защо?Нали уж е по-икономична?И на коя таксиметрова компания ще и се вържат нещата да има неикономиченПриус,който да харчи 6,9/100.Кои ще са тези лудите,дето ще си сменят автопарка само с Приус?Това обаче са въпроси за теб с повишена трудност.Трябва малко да помислиш,а ти това не го можеш.Жалко,че има подобни индивиди,като теб...
  • #68
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Оооо Миризма защо наричаш мен Миризмата? Нещо като ти доказах как лъжеш набързо се издаде. Слаби нервиш имаш мой. Кофти ли ти е. Страхлив пък нервен, че и с психически отклонения. Другия път, не се прави на други хора. Не копвай снимки от други форуми и не ги представяй като твой Приус. Ти нямаш кола ФАКТ. Фукаше се с на баща си стария служебен Хюндай. А кой бягал може да видим тук: http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/9523-predstaviha-hyundai-elantra-2011/Разбирам, че много ти се искаше аз да избягам и мен да наричат Миризмата от село Айтос ама уви, това си е твоя живот.
  • #67
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дошо знаеш ли защо Приус не може да бие КИА? Защото след 30-40км. като свърши батерията и Приуса започва да харчи колкото два дизелови автомобила. А при Гинес не може с каране 30км. да запишеш рекорд. Хората иската поне да изминеш 1-2000км. а на накъв Поход, Приус може само да направи рекорд за най-лаеком хибрид в света.
  • #66
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дошо И Аутобилд и те не успели да слязат под 4,2литра разход минимален. Ти както се вижда не знаеш, кое е максимален, минимален, среден разход. Ха ха ха хаа Ти си тотална невежа. Самия факт, че по-доло за СРЕДЕН РАЗХОД 7л.100км. ти го смяташ за каране със 170км.ч. на магистрала, показва колко си зле. Първо събери пари да си купиш 40 годишната Хонда, покарай малко кола и тогава ела да даваш мнения.
  • #65
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до: ВАГонетката ( преди 9 години )
    ***,цитирах ти какъв е рекорда на КИА.Чети малко,а не да продължаваш с глупостите си!Приус нямат нужда да доказват нищо.Другите имат тази нужда.Приус е еталон и движи хибридните технологии,а останалите се опитват да го копират и да си измислят някакви рекорди.И защо някой трябва да идва при теб бе селски.Ти си този,който не вярва и ти трябва да отидеш и да докажеш,че другия лъже с разхода,а не той.Щом на снимки не вярваш покажи ти нещо на което да ти повярваме или замълчи!
  • #64
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дошо какъв колега бе? Пак ли ти се е обострила шизофренията? Колегата ти това всъщност си ти с някви снимки копнати от форум на Тойота ха ха хаааа. Ха ааааа.Не разбра ли че има само един луд тука и това си ти. Няма как да накараш да повярваме, че сте двама и двамата да пишете едно и също. Извикай някой първолак, да ти обясни как да променяш словореда, за да не си личи че се правиш на двама ха ха хаааа ***.