IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mazda подготвят втора роторна суперкола

Премиерата на RX-9 ще се състои на вековния юбилей на марката

В Mazda подготвят втора роторна суперкола

Вече не е тайна, че идеологическият приемник на знаменитата Mazda RX-7 трябва да се появи по случай на 50-годишнината на първата спортна кола на марката с роторен двигател, тоест през 2017 г. Японската компания обаче готви нещо по-грандиозно, което ще покаже на вековния си юбилей през 2020 г.
В Mazda подготвят втора роторна суперкола
Пред изданието Motoring маркетинговият директор на Mazda Ясухиро Аояма призна, че в моделната гама на компанията ще влязат два нови спортни модела с роторни двигатели. За тях вече в Япония са патентовани названията RX-7 и RX-9. Именно втората машина ще се появи през 2020 г., когато освен, че Mazda навършва 100 години, в Токио ще се проведат летните Олимпийски игри.

Аояма призна, че в компанията внимателно наблюдават какво правят колегите им от Nissan и Toyota. Първите вече имат собствена суперкола – GT-R, която се предлага дори в модификация Nismo, докато вторите планират нещо подобно с помощта на BMW. В Mazda не смятат да изостават от съперниците си, но признават, че ще поемат друг път за направата на такъв автомобил.

„В Mazda не сме заинтересовани от създаването на суперкола с хибридно задвижване (б.а. – очаква се такива да бъдат новият GT-R на Nissan, както и приемникът на Toyota Supra). Ние имаме съвсем различно виждане по този въпрос и ще развием нашата концепция. Имайте търпение и ще разберете каква точно е тя“, обясни Аояма.

Снимка: Motoring

Тагове: mazda rx-7 mazda rx-9
0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Basi forda:-)
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до L. ( преди 9 години )
    То пък Кларксън е един естет...
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    L. ( преди 9 години )
    Невероятно красиво нещо.Ако си спомняте, RX-8 беше една от малкото коли наистина впечатлили Кларксън от Топ Гиър. Дано този модел има по-добра съдба от предната осмица. Заслужава го!
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Имаха един много бърз прототип, който пот гиър запалиха.
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Втова супер кола...!!! Тогава значи е имало първа супер кола. А такава Мазда нямат и не са имали.
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    дано тези ванкели (когато най-после ги видим) да са по-успешни че RX-8-цата беше с доста слаби продажби което и доведе до спирането й и непускането на директен наследникзапочвам да си мисля че ванкела за мазда е като вейрона за ВАГ - няма голям смисъл ама им е гордост и въпрос на чест да го правят
  • #11
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Докато едни разработват, 3-цилондрови двигатели, други Ванкелови мотори, трети Хибриди, четвърти технологии управляващи колите сами, от ВАГ се чудят как да спрат нафтата да пуши и трака....
  • #10
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Александр Макаронски ( преди 9 години )
    Назад някой е писал, че мазда нямали иновации. Точно иновации не, но си надградиха доста нещата. Подобриха си разхода със скай актив от 10.2 градско на 8.4 за 2000 кубика, бензинов мотор с автоматична скоростна кутия, чрез висока компресия. Купетата им станаха по-леки и по-здрави. Остава им точно това - мощна спортна кола.
  • #9
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Кико ( преди 9 години )
    До Nev: И мен ме учудва тяхната липса, особено и по другите теми на деня. Явно мама и тати са ги взели с тях на почивка :)
  • #8
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Между другото основния проблем на Ванкеловия двигател поне до сега беше да се намерят такива материали, че да се намери добро уплътенние между ротора и статора на двигателя, и повечето от недостатъците му произтичаха точно от това. Надявам се с развитието на новите материали този проблем да е решен, защото този двигател има много предимства пред конвенционалните бутални двигатели!