IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai с първа победа във WRC

Тиери Нювил се възползва от катастрофите на пилотите на Volkswagen в Германия

Hyundai с първа победа във WRC

Белгиецът Тиери Нювил с Hyundai i20 постигна първа победа в световния рали-шампионат (WRC), след като спечели 9-ия кръг от надпреварата – рали „Германия“. Световният вицешампион от 2013 г. се възползва максимално от отпаданията на лидерите в първенството – Себастиан Ожие (Фр) и Яри-Мати Латвала (Фин) от тима на Volkswagen Motorsport.
Hyundai с първа победа във WRC
Това бе и първият успех на корейския тим във WRC, като той бе още по-убедителен благодарение на второто място на Дани Сордо (Исп). Трети успя да финишира Андреас Микелсен (Нор) с Volkswagen Polo, който също се завъртя в една от отсечките, но все пак успя да стигне до финала.
Hyundai с първа победа във WRC
Още в събота световният шампион Ожие катастрофира на два пъти и отпадна от ралито. В неделя начело стартира Латвала, следван от Крис Мийк (Вбр, Citroen DS3). Финландецът имаше почти минута аванс, но в 15-ата скоростна отсечка излетя от трасето и напусна състезанието (на снимката). Така Мийк имаше възможност да запише първи успех в шампионата, но още в следващия етап и той катастрофира заради грешка в записките на своя навигатор.
Hyundai с първа победа във WRC
От тези „подаръци“ се възползва Нювил (на снимката), за който самото рали започна по кошмарен начин. По време на шейкдауна в четвъртък белгийският пилот се преобърна на няколко пъти, но за щастие на него и на екипа му колата оцеля.
Четвърти в Германия финиширла уелсецът Елфин Евънс (M-Sport, Ford Fiesta WRC), следван от съотборника си Мико Хирвонен (Фин). В шестицата успя да влезе и пилотът на Citroen Мадс Остберг (Нор).

В генералното класиране водач е Ожие със 187 т., следван от Латвала – 143, Микелсен – 95, Остберг – 66, Хирвонен – 62, Мийк – 54, Нювил – 46, и др. Следващият кръг от надпреварата е рали „Австралия“ (11-14 септември).

Снимки: Rally Deutchland, Facebook

Тагове: wrc
0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Точно за това е интересен рали спорта защото не се знае какво ще се случи до последния метър.
  • #5
    16 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 9 години )
    Какви са тия цивилизовани коментари, къде са ми подмятанията за корейските бракми и скучните ВАГ ***? Да не съм попаднал на грешния сайт?
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    FenIX ( преди 9 години )
    Победата си е победа - състезанието не е само въртене на волана и газ. Нещата са комплексни и щом са станали 1 значи са си свършили работата най-добре. Допуснали са най-малко грешки и са се подготвили най-добре. Ето едни грешни записки и до там - кой им е виновен в случая за да се каже, че не са заслужавали да ги победят.
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    Хехе,рали Германия,обаче Хюндай спечели.И това ако не е номер на съдбата.Е и малко шанс имаха корейците.Е не малко много шанс имаха,ама карай.Нека и други печелят,не само Фауве.Иначе става безинтересно,като годините с доминация на Льоб и Ситроен.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най ме е ят за Крис много заслужаваше тази победа. Но наистина много малак шанс
  • #1
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Минчо ( преди 9 години )
    Абе не е лошо да победиш, но истинската победа е когато я извоюваш в надпревара, а не благодарение на нещастието на някой!