IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голям не само на размери

Изпробвахме европейската кола на годината във версия комби - Peugeot 308 SW

Голям не само на размери

Френската компания Peugeot, която е представена предимно на пазара в Европа, изпитваше остра нужда от нов модел, който да я измъкне от кризата на континента. Такъв модел не само се появи, но и заслужи най-високото отличие в автомобилна Европа - "Кола на годината 2014". Това е Peugeot 308, чиято версия комби екипът ни изпробва.

Новият Peugeot 308 SW може да бъде определен с няколко думи - просторен, икономичен, изключително комфортен и нестандартен. Той е базиран на хечбека 308 и по обичай носите инициалите SW.
Голям не само на размери
Вътрешно пространство

Просторът в кабината и водещото в класа багажно пространство се дължат на увеличеното с 11 см. междуосие спрямо хечбека 308. Размерите на модела обаче остават сравнително компактни - 4585 мм дължина, 1804 мм широчина и 1471 мм височина. Но това е само привидно. В купето на 308 SW има предостатъчно място за петима възрастни, а багажникът, чийто обем е 610 литра, е равен с този на Skoda Octavia Combi и отстъпва единствено на Honda Civic Tourer.

Успешният микс от компактни външни размери и просторен интериор се дължи на новата платформа EMP2. Благодарение на нея моделът е по-лек с цели 140 кг. от своя предшественик, носещ същото име. А това се отразява положително не само на пътното поведение, но и на потреблението на гориво.
Голям не само на размери
Малък, но мощен и икономичен двигател PureTech

Новият Peugeot 308 SW е снабден с напълно нова гама двигатели, покриващи нормите на стандарта Евро6. При бензиновите мощността е от 130 к.с. до 156 к.с., с емисии на СО2 от 109 г/км. Дизеловата гама се простира от 92 к.с. до 150 к.с., с емисии на СО2 от едва 111 г/км.

Peugeot от край време е популярна с икономичните и мощни дизелови двигатели, които предлага. Сега обаче налице са и напълно нови бензинови двигатели с турбо. Именно такъв мотор предпочетохме да изпробваме. Той е от серията PureTech, има само 3 цилиндъра и обем от 1.2 литра, но генерира 130 к.с. и 230 Нм, които са налични още при 1750 об/мин.
Голям не само на размери
Двигателят определено изумява с динамика, особено ако шофьорът знае, че под капака на колата има мотор със само три цилиндъра. Двигателят спокойно може да бъде сравнен с двулитров атмосферен мотор, но само по отношение на тягата. Разходът му е съизмерим с компактен дизел.

През март тази година екип на френската компания успя да регистрира потребление от само 2,85 л/100 км, като измина 1 810 км с един резервоар със средна скорост от 57 км/ч. Ние почти удвоихме постигнатото от тях потребление, но тестът ни протече главно по магистрала, като средната ни скорост бе малко над 100 км/час.

Разход от 5.5 л/100 км, какъвто регистрирахме ние, е повече от приемлив за бензинов комби автомобил от сегмент С. Особено при магистрално шофиране с четирима души на борда.
Голям не само на размери
Не потреблението на гориво обаче е това, което впечатлява най-много. Динамиката на малкото моторче определено ще ви накара да се усмихнете, независимо дали ускорявате от място или правите изпреварване с висока скорост. Да, при ниски обороти двигателят е малко нервен, но щом кракът ви свикне с педала на газта, всичко си идва на мястото.

Не на последно място е и тихата и изключително добре балансирана работа. Обикновено двигателите с три цилиндъра генерират повече шум, но новият PureTech работи много тихо, без каквито и да било вибрации.

Зад волана

Дойде ред и на черешката на тортата при новото 308 SW - комфортната кабина. Тя издига автомобила на съвсем различно ново. Трудно ще откриете машина в този ценови сегмент, която да предлага по-добра возия и по-добра шумоизолация. Те са съизмерими с това, което сме свикнали да очакваме от по-скъпи возила.

Основната заслуга отново е на платформата EMP2. Освен всичко друго, архитектурата предоставя и по-нисък с 20 мм център на тежестта, което определено се усеща при по-динамично шофиране. Настройката на окачването е по-скоро неутрална, но колата се държи много добре в завои, а същевременно окачването предоставя отлично усещане при движение по лош път.
Голям не само на размери
Комбито 308 SW е обзаведено със същия интериор, с който разполага и хечбека 308. Той се нарича i-Cockpit и съставен от четири основни елемента: компактен волан, табло на нивото на очите, висока централна конзола и голям сензорен 9,7’’ екран. Тези нововъведения вероятно няма да допаднат на всеки, не и от първото влизане в колата. Истината обаче е, че те вършат работа - уредите се виждат по-добре, воланът е удобен за всякакви пътища, а дигиталната централна конзола оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Дисплеят, с който се командват почти всички функции на автомобила, е с висока резолюция и добре подреден, но при пътуване през нощта заслепява. Има възможност за изключването му, но ние не успяхме да открием бързо меню за регулиране на яркостта. Иначе, френският комби автомобил предлага качествени и меки на допир материали, удобни седалки, множество ниши за предмети и предостатъчно пространство.
Голям не само на размери
Дебют с комбито прави и новата система със спортен режим. Бутонът за включването й е разположен до скоростния лост, като изисква да бъде задържан за няколко секунди. Технологията прави педала на газта по-чувствителен, променя работата на двигателя и трансмисията, като освен това осветява в червено контролните уреди.

Заключение

С новото поколение 308 SW френската компания е успяла да създаде една наистина силна алтернатива на останалите предложения в този сегмент, сред които е и миналогодишният носител на отличието "Автомобил на годината в Европа" - VW Golf. Този път обаче моделът на Peugeot не се опитва да подражава, а залага на свой собствен характер - технологичен и различен. А най-важното е, че оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Това, което може да очаквате от новото комби на френската марка, е комфортна возия, отлично поведение на пътя, качествени материали, голям багажник, нисък разход на гориво и нестандартно подреден просторен салон.
Голям не само на размери
Цени

Цените в България започват от 30 707 лв. с ДДС. Екземплярът, който изпробвахме ние, струва 49 170 лв. с ДДС. Тестовият автомобил е с ниво на оборудване Allure, като разполага с допълнителните опции: навигация, преден и заден парктроник+City Park, достъп до автомобила и запалване без контактен ключ, панорамен стъклен покрив, SPORT PACK.

Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: peugeot 308 peugeot 308 sw
0 от 500
  • #83
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Пламен ( преди 9 години )
    Градското ми е в Бургас - пълно е в момента с кореняк столичани от Ямбол, Сливен и горно нанадолнище и постоянно е 1-2-3 скорост. Не знам защо я плюете марката не е Мерцедес ама нека се разберем всяка жаба да си знае гьола! До преди 3 години карах 205 чист дизел 1987г. е тя гореше 1 шепа на 100. Километража бе спрял на 380 000 а ми беше студентската кола и през седмица ходеше Бургас - Варна. С 20 лв нафта стигах от град до град и имах да карам още ден два до лампа. По-нова кола = по-счупена кола
  • #82
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пламен ( преди 9 години )
    Четох, четох и се изумявам. Нова кола в България е меко казано НЕ рентабилно по ред причини и не само заради цената като себестойност. Работя в чужбина, но парите си ги харча тук в България и взимам нека кажа пари една идея по-висока от средната заплата в ЕС и не ми говорете, че всеки германец зима по 3500 евро... Както и да е карам Пежо 307 1.4 HDI - не върви ама и не гори с климатик градско извън града над 5.5/100 не мога да го кача каквото и да правя. Извън града карам 90 - 120.
  • #81
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И ние много обичаме лондончани от източен лондон в квартира по 8-10 човека в квартал пълен с поляци и индийци. Лондончнин се става като си купиш имот в Лондон .През другото време си временно пребиваващ бял роб от мразената източна европа.Лека вечер
  • #80
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Лондончанина ( преди 9 години )
    Ах как ги обичам такива като теб с А4 дето си мислят, че карат и все ми се пречкат в бързата лента, нищо има и други ленти :) Българина освен злоба и завист друго май не проявява, това забелязах след последното ми гостуване в БГ. Анонимния автор на тракащата баничарка - ОПРАВИ си окачването и тогава ми говори - моя партнер *** БГ дупки, окопи, прегради, off-road маршрути от 5 години без да му е сменено дори и носач, вози супер меко и без тракания, не си подаржате колите после плюете марката...
  • #79
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Бай Ганю Балканский ( преди 9 години )
    Карам ново Ауди А4 2л дизел. Може да е много икономично, под 5 на сто с 4 човека и багаж. Обаче предпочитам да го карам с 200 и тогава ми харчи 9.5. От Бургас до София изпреварвам около 20 такива пеженца.Може би са евтини, но като излезеш от магазина на магистралата истината става друга.
  • #78
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Вместо да ти вземам хилядарката от баща ти, пробвай да шътнеш френския *** на някой балък, и си купи истински автомобил. Не ми благодари за разумния съвет.
  • #77
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Бумеранг ( преди 9 години )
    Който не вярва за разхода да сложи хилядарка и го качвам в колата и тръгваме и ако му стиска да загуби, нека си остави координати!!!! 1.6 110 коня въобще не е спъната, както се пише по-долу, явно не можете да карате дизели от ново поколение - шофьорлъкът не е само газ до ламарината и квото стане нали???? За мен най-проблемната кола е Фиат и Москвич, а най-безпроблемната ....... колкото и да ви е чудно е Трабант!!! В този форум някои са го виждали само на картинка!!!
  • #76
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Къде е Субару-фенчето? Предполагам, че от 2-3 дни реве и не спира. В последния АутоБилд има статия за продължителния тест на едно субару. Заглавието е "Субару- планина от проблеми". Нещо подонмо пишеше и под статията за Пежо 308 преди две години.
  • #75
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Както е написал някой по-долу, важното е да си вярват френските фенчета. Истината обаче, е нещо различно.
  • #74
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всички реват от дюните и ГНП на БОШ само като ги сложат на Пежо и изкарват най малко 1/2 млн. км. Хахахаха ей ся ще ви повярвам пИжо фенове. Пък за миришенето на нафтова нямам думи просто. То бива бива лъжи но тези са върха. Имали сме служебни коли във фирмата на ПСА и мога да ви кажа че нито са здрави, нито са икономични. Долу горе имат визия, удобни са и возят добре. Всичко останало е много зле. Погледнете по тестовете колко харчат и стига сте си измисля и.