IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай увеличи печалбата на Volvo за първото полугодие

Ръст в продажбите си компанията отчита и в Европа, докато в САЩ популярността й намалява

Китай увеличи печалбата на Volvo за първото полугодие

Китай увеличи печалбата на Volvo за първото полугодие
Интериорът на новото XC90. Снимка: Volvo

Компанията Volvo Cars увеличи печалбата си през първата половина на годината, водена от ръста в продажбите си в Китай и Европа, съобщава Ройтерс.

Оперативните приходи за периода достигат 210 милиона крони (около 176,5 милиона долара). През същия период на миналата година Volvo Cars отчете загуба от 577 милиона крони.

Най-добре компанията се е представила на пазара в Китай, където регистрира двуцифрен ръст в продажбите си. Именно Китай се превърна в най-големия пазар за Volvo, измествайки този на САЩ.

"Резултатите от първата половина на годината са едновременно солидни и окуражаващи, каза изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон. - Увеличението от 9% през първите седем месеца ни дава основание да планираме 10-процентов ръст в края на годината, което е много повече от планираните по-рано 5 %".

Самуелсон посочи също така, че очаква ръстът в продажбите на Volvo да се задържи на по-високи нива от този на пазара на Китай. "Изчисленията ни показват, че ще приключим годината с повече от 80 000 продажби в Китай", уточни той.

За първото полугодие на годината приходите на Volvo нараснаха до 64,8 милиарда крони от 56,4 милиарда преди година.

За разлика от положителните резултатите в Китай, в САЩ Volvo не се представя така добре. Липсата на нови модели и ожесточената конкуренция свиха почти наполовина реализациите, с които Volvo можеше да се похвали преди десетина години. През 2013 година компанията е продала едва 61 233 коли на този пазар.

"Целта ни е да запазим тези нива на продажби в САЩ. Все пак се забелязват признаци на раздвижване и се надявам в края на годината да постигнем ръст в продажбите си", каза Самуелсон.

Шведската марката, която през 2010 година бе продадена от Ford Motor Co. на китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., си е поставила за цел да продава по 800 000 коли годишно към 2020 г. За да успее да го направи, компанията ще трябва да се пребори с конкуренцията на гиганти като Mercedes-Benz и BMW.

Първият инструмент за постигането на тази цел ще бъде новото поколение XC90. Проходимият модел е първата машина, която Volvo разработва под шапката на новия си собственик. Това е първият модел, в който не се използват никакви компоненти от предишния собственик – Ford.

Тагове: volvo xc90
0 от 500
  • #4
    37 rate up comment 8 rate down comment
    Vplvo S40 ( преди 9 години )
    Е ..., не е чак така :-). Аз карам Волво С40 2008 год и ти казвам, че абсолютно цялото шаси е на Форд Фокус а двигателя ми 2.ооо ТД 136 к.с. който си е 100% на Пежо. даже ходя на обслужване във Франц Ауто - малко по-евтино е от Мото Пфое. Не е въобще скъпо в сравнение с други марки автомобили - не се плашете :-)
  • #3
    41 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Волво е автомобил за богати хора, а волво втора употреба е автомобил за, мноооого богати хора
  • #2
    38 rate up comment 11 rate down comment
    Минчо ( преди 9 години )
    Волво винаги са се славели със здравината си!За дизайна е доста спорно!
  • #1
    64 rate up comment 11 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 9 години )
    Изключително ме кефи изчистения и стилен дизайн на Волво. Автомобил за хора с вкус които искат да се отличават от сивата маса немски премиуми. За жалост автомобил който не много могат да си позволят. Подръжката на Волво е скъпа а и не са особено надеждни за да си купиш употребявана. Говоря за SUV-тата им. Не е евтино да си стилен и различен.