Интериорът на новото XC90. Снимка: Volvo
Компанията Volvo Cars увеличи печалбата си през първата половина на годината, водена от ръста в продажбите си в Китай и Европа, съобщава Ройтерс.
Оперативните приходи за периода достигат 210 милиона крони (около 176,5 милиона долара). През същия период на миналата година Volvo Cars отчете загуба от 577 милиона крони.
Най-добре компанията се е представила на пазара в Китай, където регистрира двуцифрен ръст в продажбите си. Именно Китай се превърна в най-големия пазар за Volvo, измествайки този на САЩ.
"Резултатите от първата половина на годината са едновременно солидни и окуражаващи, каза изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон. - Увеличението от 9% през първите седем месеца ни дава основание да планираме 10-процентов ръст в края на годината, което е много повече от планираните по-рано 5 %".
Самуелсон посочи също така, че очаква ръстът в продажбите на Volvo да се задържи на по-високи нива от този на пазара на Китай. "Изчисленията ни показват, че ще приключим годината с повече от 80 000 продажби в Китай", уточни той.
За първото полугодие на годината приходите на Volvo нараснаха до 64,8 милиарда крони от 56,4 милиарда преди година.
За разлика от положителните резултатите в Китай, в САЩ Volvo не се представя така добре. Липсата на нови модели и ожесточената конкуренция свиха почти наполовина реализациите, с които Volvo можеше да се похвали преди десетина години. През 2013 година компанията е продала едва 61 233 коли на този пазар.
"Целта ни е да запазим тези нива на продажби в САЩ. Все пак се забелязват признаци на раздвижване и се надявам в края на годината да постигнем ръст в продажбите си", каза Самуелсон.
Шведската марката, която през 2010 година бе продадена от Ford Motor Co. на китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., си е поставила за цел да продава по 800 000 коли годишно към 2020 г. За да успее да го направи, компанията ще трябва да се пребори с конкуренцията на гиганти като Mercedes-Benz и BMW.
Първият инструмент за постигането на тази цел ще бъде новото поколение XC90. Проходимият модел е първата машина, която Volvo разработва под шапката на новия си собственик. Това е първият модел, в който не се използват никакви компоненти от предишния собственик – Ford.