Компанията Volkswagen разглежда възможността за създаване на версия с 4 места на най-икономичния си модел – хибрида XL1, съобщава изданието Autocar, което се позовава на свои източници.
Бъдещият модел ще получи името XL2, като ще се позиционира на пазара като конкурент на водородния седан на Toyota. Японският автомобил трябва да се появи в продажба през пролетта на 2015 г.
Новата машина ще наследи от XL1 част от елементите от каросерията, както и окачването и спирачната система. Допълнителните две места ще бъдат разположени шахматно, за да може да се съхрани широчината на автомобила. Вратите ще се отварят срещуположно, както е при BMW i3.
Промени ще има и в агрегата, който при XL1 комбинира 0.8-литров дизел с мощност 47 к.с. и електромотор, даващ 27 к.с. Нови ще бъдат и батериите, които сега са с капацитет 5.5 кВт/ч. Те ще бъдат заменени с по-мощни, което ще увеличи теглото на хибрида. Сега той тежи 795 кг., но двете седалки ще добавят 80 кг, а вратите още 50 кг. Това означава, че Volkswagen XL2 ще тежи около 940 кг.
Снимка: Volkswagen