IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте как новото BMW i3 паркира само

Електромобилът не се нуждае от шофьор за тази задача (Видео)

Вижте как новото BMW i3 паркира само

Румънски журналисти направиха нестандартно представяне на новата система Parking Assistant, предлагана за електрическия BMW i3. Технологията не се нуждае от помощта на шофьор, като е способна напълно сама да извърши всички маневри.
Вижте как новото BMW i3 паркира само
Снимка: Porcisteanu / YouTube

Румънските журналисти представят възможностите на Parking Assistant по доста атрактивен начин. Шофьорът стартира система и след това излиза навън през прозореца на колата. А електрическото возило само довършва всички необходими маневри за паркирането.

Parking Assistant системата на BMW i3 използва радар, монтиран от дясната страната на колата, който сканира за подходящи места за паркиране. Когато такова пространство бъде засечено, системата сама извършва паркирането.

Както обясняват румънците, ако Parking Assistant вече е активирана, шофьорът може спокойно да напусне автомобила. Както изглежда обаче, трябва да го направи през прозореца, тъй като отварянето на вратата вероятно ще прекрати маневрата.




BMW i3 излезе на пазара в края на миналата година. Автомобилът се предлага в две версии - напълно електрическа и такава, която разполага с допълнителен бензинов двигател, работещ като генератор на електрическа енергия. И при двата модела мощността е 170 к.с., а въртящият момент - 250 Нм. С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. При версията i3 REX, разполагаща с допълнителен 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра, автономията се увеличава до над 300 км.

За зареждането на батериите са необходими около 6 часа, като има вариант и за бързо зареждане до 80%, което отнема по-малко от 30 мин.

Платформата на екологичната кола е изградена от алуминий, а пътническата клетка e от карбонов композит.

Цените на BMW i3 в Германия стартират от 34 950 евро за напълно електрическата версия.

Още за BMW i3

Тагове: bmw i3 parking assistant
0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до Жоро ( преди 9 години )
    Екстрата на Джиип не е същата, тъй като човек сменя скоростите и най-вероятно натиска спирачка, доката при БМВ всичко това се извършва от автомобила. Мисля, че няма друг автомобил, който да прави същото. При Тойота и Лексъс отново е асистент, който подпомага шофьора, не го замества напълно при паркиране.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Жоро ( преди 9 години )
    Тази екстра Jeep Cherokee я има отдавна
  • #12
    15 rate up comment 3 rate down comment
    разбирача ( преди 9 години )
    Тези неща не се измислят нито от Тойота, нито от БМВ, а от сетовните доставчици на автооборудване като японската Денсо, германските Континентал и Бош, американската Джонсън... Най-големите и изобретателните са германските, но индустрията като цяло е изявено интернационална. БМВ и сие са като Лидл и сие - само търговци.
  • #11
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Също така Тойота са измислили уникалните системи за паркиране и безопасност на паркирането:Intelligent Clearance SonarиDrive-start ControlТойота още през 2003-та пуснаха кола, която се паркира сама.Така,че отново те са водещите във високите технологии.
  • #10
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най-бързия и добър парк-асистент е на Тойота. Не аз а самите германци на тестовете го казаха. Сканира не само от дясно, а във всички посоки и паркира колата по всякакъв начин. Бързината на паркиране беше 23 сек. а при останалите съперници над 27 сек. Като прецизност на паркирането пак най-добре се справи, а и имат опция да паркира автомобила без водача да е вътре в много тесни пространства, паркинги и т.н. Също така с дистанционното можеш да извикаш колата и да дойде сама при теб.
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако си ходил в нормален европейски град, щеше да знаеш че София е голяма колкоото един нормален квартал.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    тази система няма никакъв шанс да сработи в София, прекалено е тясно и всеки паркира като шейх
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Системата е най-добрата, която се предлага за момента. "doc" вероятно и София имаш за малък град, тъй като 20-30 км на ден е нормалния пробег на човек, който ходи на работа, минава през някой магазин/заведение и се прибира вечер. В Сф проблема не са разстоянията, а задръстванията.
  • #6
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Danqo ( преди 9 години )
    Колко трябва да си зле, да не можеш да паркираш кола с подобен размер, че чак системи трябва да се разработват. Честно казано аз лично ще паркирам с много по-малка нужда от пространство. Този мина поне метър назад докато се намести. И го прави с 2 маневри, на тяасно ти тряабват повече, а тази система ще ти каже "error"
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Parking ASIсSTANT не означава че колата паркира сама, а ти асистира, тоест нужен е водач да подава газ или да смени на задна евентуално, системата само върти волана. Иначе и аз съм виждал Пасат през 2005 да паркира така.