IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Алуминият не оскъпи Ford F-150

Използването на по-лекия материал добави само 395 долара към цената на модела

Алуминият не оскъпи Ford F-150

Алуминият не оскъпи Ford F-150
Снимка: Ford

Американската компания Ford съобщи цените на новия F-150. Пикапът вече разполага с каросерия от алуминий, но това не се отразява съществено на цената му.

В САЩ алуминиевият Ford F-150 стартира от 26 615 долара, което е с 395 долара по-скъпо от стария стоманен модел. По-популярната версия - XLT, е увеличила цената си с 895 долара, но пък е получила камера за движение на назад и 8-инчов LCD дисплей.

"70% от продадените Ford F-150 са от версиите XL и XLT. При тях цената е съвсем леко увеличена, но за сметка на по-богато оборудване", каза пред Ройтерс говорителят на Ford Майк Ливайн.

Използваният по-лек материал, от който са изработени голяма част от елементите на каросерията, позволява редуциране на общото тегло с цели 318 кг спрямо старта стоманена версия.

По-скъпият и лек от стоманата материал не е типичен за направата на пикап. При Ford F-150 обаче подобно нещо изглежда оправдано. Моделът от години води класацията за най-продаваните автомобили в САЩ.

Тагове: ford f-150
0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да чета ли? Че аз 12 години се занимавам с алуминий. Цената е по-висока, но ако един рулон стомана тежи 10 тона, то един рулон алуминий е в порядъка на 3 тона. На практика технологии са нужни и за обработка на стоманата и за обработка на алуминия. Още по на практика ще кажа, че печалбата при алуминия зависи най-вече от брака и от опита на хората, занимаващи се с това. Когато всичко е наред, алуминия се произвежда по-изгодно. Например той се топи при по-ниска температура. Това означава икономия на електроенергия и то в голям порядък. Освен това при производството на автомобили се ползват лепила при алуминия. За стоманата всеки знае, че трябват заварки и антикорозионна обработка. На алуминия не му трябват такива неща. Айде дайте ми сметките колко струва производството на едно алуминиево купе и на едно стоманено? И между другото от алуминий до алуминий винаги има голяма разлика. На практика става въпрос не за чист алуминий, а в 100% от случаите за алуминиеви сплави, които осигуряват необходимите якостни показатели и свойства на детайлите. И още нещо за цената. Стойността на купето е много ниска спрямо стойността на целия автомобил. Брака от обработката се изкупува на добра цена за преработка. На практика загубите са минимални. Готов съм да се обзаложа, че тая надценка от 400 долара не е необходима в случая. По-скоро става въпрос за инфлация. Всяко ново поколение автомобили е по-скъпо не заради по-големите разходи, а заради инфлацията. При всяко ново поколение автомобили се въвеждат и по-добри технологии, което означава и по-голяма производителност. Тия сравнения ги правя по аналогия, защото знам колко струва детайл от алуминий и детайл от стомана, произведени по подобни технологии. В никакъв случай алуминия не е по-скъп за производство. Напротив. Линиите при алуминия вървят с доста по-високи скорости, понякога до два пъти. Икономията на ток е много голяма, защото алуминия се топи лесно за разлика от стоманата. Вярно, доста по-сложен е за производство, но само за неквалифицирания работник.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    12345 ( преди 9 години )
    Това, че алуминият е по- евтин от желязото не е вярно. Алуминият е по- скъп, по- рядък, и цената му на световните пазари се покачва по- бързо заради увеличаване на търсенето и изчерпване на световните запаси. Едни от най- големите находища на алуминий се намират в Русия. Съотношението здравина към единица маса обаче е в полза на алуминия спрямо стоманата. Айде преди да напишете някоя глупост, първо прочетете малко.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    darth ( преди 9 години )
    искам го!!!!!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 9 години )
    Това е ключов модел за Ford и дългогодишен лидер в сегмента си. F-150 е най-добрия пикап от много време, но клиентелата на тези автомобили е доста закостеняла.Евала за смелостта на Ford, направо не мога да повяварвам какъв риск поемат, но с него изпреварват конглокенцията с 12 години.Господа, алуминият освен, че е по-скъп от стоманата, е много по труден за използване в автомобилната индустрия и изисква специални технологии за обработка, сглобяване и пр. Затова досега само скъпи коли го изпол
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 9 години )
    Това е ключов модел за Ford и дългогодишен лидер в сегмента си. F-150 е най-добрия пикап от много време, но клиентелата на тези автомобили е доста закостеняла.Евала за смелостта на Ford, направо не мога да повяварвам какъв риск поемат, но с него изпреварват конглокенцията с 12 години.Господа, алуминият освен, че е по-скъп от стоманата, е много по труден за използване в автомобилната индустрия и изисква специални технологии за обработка, сглобяване и пр. Затова досега само скъпи коли го изпол
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    razgradski pop ( преди 9 години )
    великолепен..
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Разбирач-отворко ( преди 9 години )
    Прав си, бъчвар! Да добавя, че освен алуминия е в пъти по-евтин от желязото е и в пъти по-евтин и лесен за преработка.Евала на Форд! Хем свиват разходите, хем вдигат приходите.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Алуминият е 3 пъти по-лек от стоманата. Цената на килограм готов продукт е долу горе в същия порядък. На практика това увеличение от 395 долара си е нормално. Дори бих предположил, че става дума за увеличение на цената без да има причина за това. Ама как будалкат купувачите си, не е истина. Това, че някой от ВАГ иска повече пари за алуминиевата си каросерия не означава, че продуктът е по-скъп. Чисто и просто рекламен трик.