IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi SQ7 също ще е с електрическа турбина

Моделът може да бъде оборудван и с дизелов двигател

Audi SQ7 също ще е с електрическа турбина

Спортната версия на новия 7-местен всъдеход Audi Q7 – SQ7, ще получи двигател с електрическа турбина и ще излезе на пазара през 2016 г. Това съобщи шефът на техническия отдел на компанията Улрих Хакенберг, цитиран от Autocar.
Audi SQ7 също ще е с електрическа турбина
Спортната версия на Audi Q7 - SQ7, съвсем наскоро бе заснета по времена изпитания. Снимка: Worldcarfans


Вече се знае, че хибридната версия – e-tron, на второто поколение на модела ще излезе едновременно със стандартното Audi Q7. Тя ще разчита не на бензинов, а на турбо-дизелов двигател. Сега Хакенберг разкрива, че първата в историята на модела спортна модификация SQ7 ще получи двигател с електрическа турбина.

В Audi още през 2011 г. показаха експериментален хибриден седан A6, задвижван от би-турбо дизелов агрегат 3.0 V6 с мощност 426 к.с. и 650 Нм. А съвсем наскоро компанията отбеляза 25-годишнината на двигателите TDI със спортно купе RS5 TDI, разчитащо на 3.0-литров дизелов мотор с 385 к.с. и 750 Нм. Средният разход на гориво при този автомобил е 5.3 л/100 км. И двата дизелови двигателя са оборудвани с електрическа турбина.

Според информацията на Autocar съвсем скоро електрическата турбина ще бъде поставена и на бензинови мотори. Нейните предимства са няколко – липса на турбо-дупка и по-нисък разход на гориво, тъй като електрическото турбо сработва още при ниски обороти. И трето – увеличава производителността на турбо системата и съответно я прави ефективна.

В компанията все още не са готови с бензинов двигател с електрическа турбина, което най-вероятно означава, че новото Audi SQ7 ще получи дизелов мотор. Неговият обем ще бъде 3.0 литра, а мощността – около 400 к.с. и 600-700 Нм. Стандартното Q7 ще се появи през 2015 г., а спортното – в началото на 2016 г.
 

Тагове: audi q7 audi aq7
0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Така ,така ,а оризарите с какви коли да се похвалят.....???
  • #7
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ВАГ "до 30 юни 2014 се водят на отчет 476 327 автомобила от германската марка, като 238 940 от тях са на възраст над 20 г., което също поставя Volkswagen на първо място и по най-много стари коли."50% над 20 годишни ВАГЕНИ, ето това е респекта към тази марка .
  • #6
    19 rate up comment 6 rate down comment
    до нововнос ( преди 9 години )
    Когато Ауди са писали история с бензиновите си двигатели/още през далечните 30 год. на 20-ти век са постигали над 400 км/ч и то на обществени пътища/или във WRC c S1 ти си бил в Ташкент.
  • #5
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е как бе, Ауди са номер едно наистина. Те дори са произвели и "Хилядолетния сокол" и всеки фен на марката се изживява като Хан Сополо ..
  • #4
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ауди са номер 1 при дизел пауъра! Ел. турбината стартира на ниските обороти, след това се изключва и работи стандартното турбо. Причената е, че ел турбото развърта по-бързо.
  • #3
    18 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Е като е толкова добра тая електрическа турбина, защо само приказват а не действат?Вместо това се мъчат да комбинират по 2-3 турбо или механични компресори. И какво ще стане с енергията на изгорелите газове? Така ли ще излетят в космоса? Та нали точно оползотворяването на енергията от изгорелите газове води до икономии? Как ще я захранват тая турбина? Нима за електричеството не е необходима енергия от генератора и акумулатора?
  • #2
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Стамен Тилев ( преди 9 години )
    "електрическа турбина"поредната хранилка за сервизите .като старт стоп системата, убиваща стартера, акумулатора и двигателя на колата .Защо не се радвам....
  • #1
    30 rate up comment 18 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    "В компанията все още не са готови с бензинов двигател с електрическа турбина"Те и с чисто бензинов мотор никога не са били готови милите. Само нафта, сажди и DPF филтри от тея розови "гении".