IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Съдят Subaru за повишен разход на масло

Японският производител е обвинен, че крие дефект на двигателите

Съдят Subaru за повишен разход на масло

Федерален съд в САЩ разглежда колективен иск срещу Subaru и неговата компания-майка Fuji Heavy Industries. Японският производител е обвинен в прикриване на дефект на двигателите на последните си модели, предизвикващ повишен разход на масло, съобщава USA Today.
Съдят Subaru за повишен разход на гориво
Искът е подаден от името на двама собственици на Subaru - живеещият в Калифорния Кейт Ягър, който притежава Forester (модел 2014), и Майк Шулер от Флорида, който си е купил Outback (модел 2013).

Според информацията на изданието искът на двама цели да защити всички купувачи на следните модели - Forester (2011-2014 г.), Legacy и Outback (2013 г.), оборудвани с 2.5-литров двигател, а също и собствениците на Impreza (2012-2013 г.) и Crosstreck (2013 г.) с 2.0-литрови мотори.

Ягър и Шулер твърдят, че двигателите на тези модели "харчат ненормално и прекомерно количество моторно масло". Ищците са категорични, че не биха избрали автомобили Subaru или биха "заплатили далеч по-малки суми" в случай, че са знаели за дефекта, предизвикващ повишения разход на моторно масло.

Някои от собствениците на такива автомобили са били принудени да похарчат по около 8000 долара за ремонт, тъй като дефектът на двигателя води до повреждане на датчици, на катализаторите и на свещите. Освен това те е трябвало да си купят и масло за доливане в двигателите.

Отбелязва се, че през септември и декември миналата година централата на Subaru е изпратила на своите дилъри в САЩ цели 4 писма, в които предупреждава за проблема с моторите. В тези документи се твърди, че причината за проблема е преждевременно износване на компоненти в двигателя.

През миналата година подобни обвинения в САЩ бяха подадени и срещу местното подразделение на Honda Motor. Тогава японската компания се съгласи да урегулира колективния иск, с който бе обвинена в дефект на двигателя, водещ до повишен разход на масло и до преждевременна смяна на свещите. В Honda се съгласиха да увеличат срока на гаранция на автомобилите си на 8 години.

Снимка: Subaru

 

Тагове: fuji heavy industries
0 от 500
  • #43
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Покажи ,на тия хора........как са мяташ.....как.....го движиш....как са бараш.....
  • #42
    39 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Карам Тойота, не харчи масло, кефи ме, хубава е колата. И Субару ме кефи, и БМВ също. Вас което не ви кефи - бе не го карайте бе, само си гледайте ;)
  • #41
    38 rate up comment 18 rate down comment
    германеца ( преди 9 години )
    а да ,и субаруто е наи -грозната кола виждана някога.даже москвич 412 бледнее пред нея.пък и дванаисетката не харче4ше масло.може би щото беше с мотор от 315.даже в руски вариант на ЮМЗ,пак бяха по -добри от новите масларници на субару хонда и тоиота.предполагам поне за това няма спор.както и да съсипете един немски мотор-пак е 100 пъти по-добър от японски.
  • #40
    38 rate up comment 13 rate down comment
    германеца ( преди 9 години )
    щото е форд а не изпърдяло субару...дето е още в гаранция.между другото и королите са яки масларници.
  • #39
    38 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Абе аз за 100 000 на Фиестите никога не съм доливал масло. Не знам за вашите кочинарници.Дори имам едно 200 грама масло от първото ми обслужване през 2007 година, което частично ползвах за джантите. Винаги съм се чудел, защо хората доливат масло, след като аз никога не съм доливал на Форд.
  • #38
    42 rate up comment 2 rate down comment
    До Кирчо ( преди 9 години )
    Кире, като си голям фен поне се научи как се пишат имената на любимите ти марки!
  • #37
    42 rate up comment 9 rate down comment
    Кирчо ( преди 9 години )
    Аз съм голям фен на Хонда, също и на Субаро, а и като цяло на японските коли. Признавам си обаче че, все пак си карам дизеловия баварец и ми е по-добре с него.
  • #36
    46 rate up comment 11 rate down comment
    Subarufan ( преди 9 години )
    Само до "обективните" поклонници на германските возила по-долу: Аз нека си карам моето Суби и да се "безпокоя" дали ще ми изгори 200-300 грама масло до следващата смяна на 15К км, а Вие си пишете злобни коментари от сервизите! :)
  • #35
    40 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Taka sa vsichki orizarki-golemi maslarki za 1000 km po 1 l.maslo:-) To starata mi kola predi godini harcheshe tolkova,ama beshe na 350000 i 25 godini,a tezi orizarki na po 5000 km i veche triabva da nosish tuba s maslo na dulug put,basi tehnologiite:-)
  • #34
    45 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Утре като ги осъдят и Субару си признаят, както е направила Хонда не знам каква песен ще запеете.