IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi се отказва от вариаторната трансмисия

На смяна идва модернизирана трансмисия с два съединителя

Audi се отказва от вариаторната трансмисия

Audi повече няма да поставя на свои модели вариаторна скоростна кутия, като инженерите на германската компания са прекратили работа върху нейното развитие. Безстепенната (Audi multitronic CVT - на снимката) трансмисия ще бъде заменена от роботизирана скоростна кутия с два съединителя (S-tronic). Това съобщи един от топ инженерите на марката Ралф Ригер пред изданието Motoring.
Audi се отказва от вариаторната кутия
"Използвахме вариатора, защото той осигуряваше добра икономия на гориво при някои от моделите ни. Вече имаме нова трансмисия с истински предавки, която има още по-добри показатели", обясни Ригер.

Към момента Audi поставя вариатори само на модификациите с предно задвижване от семействата A4, A5, A6 и A7. При наскоро показаният фейслифт на хечбека A7 Sportback модернизираната трансмисия S-tronic с два съединителя вече замени безстепенната скоростна кутия.

Очакванията са следващия автомобил , при който новата скоростна кутия ще измести CVT да стане семейството А4. Неговото следващо поколение трябва да се появи през 2015 г.

Снимка: Audi

 

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 9 години )
    Колеги, пояснете за неуките - мултитроник на Ауди какъв тип автоматична скоростна кутия е? Тази, при която можеш да минаваш на по-висока скорост и на ръчен режим?!?
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Сменя се, но на по-дълги интервали от другите АТ.
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    На CVT не се сменя маслото!
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    CVTСе ремонтира без проблем. Мотора ми е с такава трансмисия и съм сменял шайбата и ремъци те. Никакви грижи няма който и да е го направи без технически умения. Обикновена СК или АСК са много сложни и трудни за ремонт а в много случай е по добре да е хвърлиш вместо да се занимаваш. Варианта го няма този проблем и частите са само няколко и евтини.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    DSGКутиите са един медиен рекламен балон с страшно много проблеми. Рекламират ги че уж колите ставали поикономични а на тестовете се оказва че харчат повече. Да са направили нещо скапан от ВАГ е отдавна нещо нормално и простотиите им вече на никой не правят впечатление. Дори колкото повече глупости правят май им е по добре и повече печелят от глупавите си фенове които купуват и после си плащат допълнително за ремонтите които се оказват много...
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ha ha ( преди 9 години )
    неразбирате, но се изказвате, CVT, подлежат на ремонт, сменя се веригата която е обвита в гума и "съединителната шайба" и готово, друго всичко е като на обикновена кутия, проблема е да се сменя маслото редовно. (имаме хонда с такава кутия) и наистина е удоволствие да е караш. А DSG кутиите имаха проблеми тези който бяха произведени 2008, после им оправиха проблема, но си остават сложни и скъпи за ремонт.
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    petle s oriz ( преди 9 години )
    Mazda= Ford,ha-ha
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    cvt ( преди 9 години )
    Най-доброто "cvt" към момента е планетарния вариатор в приусите- няма колани/конуси- всичко е със статични оси на въртене- http://prius.ecrostech.com/original/Understanding/PowerSplitDevice.htm
  • #12
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    CVT е най-доброто в трансмисиите. Евтино за изработка, леко, просто във всяко отношение, надеждно, лесно обслужване, пази двигателя защото го държи само в оптимални обороти, допринася за икономия на гориво. Втора кола карам с такава СК. Изключително съм доволен. Ауди грешат, че ги спират. Но явно са си направили сметката, че от другата по-сложна, скъпа и ненадеждна СК ще печелят повече. Печалбарска компания са...
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Иво ( преди 9 години )
    Време беше с оглед ниската надеждност ,повишеното вътрешно *** и ограничения въртящ момент който може да предава.Да замениш обаче един трошляк с друг(DSG),означава че много са я окъсали и чакат новия DSG да е готов.