IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Volvo XC90 - най-безопасният автомобил в света

Шведите искат да елиминират възможността за сериозни инциденти с техни автомобили

Новото Volvo XC90 - най-безопасният автомобил в света

Новото Volvo XC90 ще се предлага стандартно с едни от най-модерните и технологични системи за сигурност, познати на автомобилната индустрия, съобщиха официално от скандинавската компания. С пускането на модела шведите правят сериозна крачка към постигането на главната си цел – през 2020 г. да няма нито един загинал или тежко ранен при инцидент с автомобил на марката.
Volvo разкри системите за сигурност на новото XC90
Седемместният кросовър ще се предлага с две напълно нови технологии за безопасност. Първата от тях е Run-off road protection. Това е пакет, който предпазва водача и спътниците му от внезапно напускане на пътното платно. Подобно нещо може да се случи, ако шофьорът се е разсеял за миг или е заспал зад волана. Лошото време също може да е причина за подобен инцидент.

Въпросната технология е повече от наложителна, доказват последните проучвания на Volvo Car Group. Изследванията на компанията сочат, че половината от катастрофите в САЩ са поради напуснал пътното платно автомобил. В Швеция цифрите също са стряскащи – 1/3 от катастрофите в скандинавската държава са с участие на само един автомобил. Затова Volvo внедрява стандартно в новото XC90 - Run-off road protection.

Пакетът включва редица системи. Една от тях е Lane Keeping Aid, която може да втвърди волана и да го насочи в правилната посока, в случай, че автомобилът регистрира внезапно напускане на пътното платно. Друга система е Rest Stop Guidance, която разпознава умора у водачите и ги напътства да открият най-близкото място за почивка.
Volvo разкри системите за сигурност на новото XC90
В системата е включена и функцията Safe Positioning Capability, чрез която коланите в автомобила се затягат превантивно, за да държат водача в изправено положение при внезапно напускане на пътното платно. Специалната конструкция на седалките от друга страна позволява предпазване на гръбначния стълб, посредством специална система, която при сблъсък абсорбира 1/3 от енергията.

Втората напълно нова технология, вградена стандартно в XC90, е Аuto brake at intersection capability. Тази система автоматично задейства спирачките ако шофьорът не реагира в случай, че при маневра автомобилът се насочва към друга приближаваща кола. Това е характерен сценарий както при натоварени кръстовища в града, така и при движение с висока скорост по магистрала.
Volvo разкри системите за сигурност на новото XC90
Новото Volvo XC90 ще се предлага още с редица иновативни системи за сигурност. Функцията Pre-crash protection in rear impacts действа посредством радари, които засичат неизбежен удар отзад от приближаващ автомобил. В такъв случай коланите се затягат автоматично, спирачките на автомобила се задействат, за да омекотят удара, а светлинни сигнали започват да мигат, за да предупредят и шофьора на задния автомобил, че предстои сблъсък.

В оборудването на автомобила е включено и последно поколение система против преобръщане - Roll Stability Control. Тя работи на базата на сензори, които изчисляват риска от преобръщане. При подобна ситуация се задейства спирачната система на автомобила върху едно или повече колела, както и автоматично се намалява въртящият момент на двигателя.
Volvo разкри системите за сигурност на новото XC90
Стандартно в новото XC90 ще бъде внедрена и вече утвърдената система City Safety, която помага на водача да избегне сблъсъци с ниска скорост, като предпазва дори велосипедисти и пешеходци. В най-новият SUV на Volvo ще бъдат налични и всички добре познати системи за сигурност, сред които защита при камшичен удар (WHIPS), функция за предупреждение за обект в мъртвата точка на страничните огледала (Blind Spot Information System), технология за разпознаване на пътните знаци (Extended Road Sign Information), система Queuse Assist, която позволява безопасно и комфортно следване на автомобила отпред в случай на задръствания, адаптивен круиз контрол (Adaptive Cruise Control) и др.

Освен това за всъдехода е достъпна и новата система за паркиране на заден ход, която работи напълно автоматично, като водачът трябва единствено да регулира скоростта на маневрата и да превключва скоростите. Технологията работи с помощта на 12 ултразвукови датчика, разположени по периметъра на каросерията. Те сами откриват свободното място и подават звуков сигнал на шофьора. На приборния панел пък излиза подробна инструкция за това, как трябва да бъде извършена маневрата.
Volvo разкри системите за сигурност на новото XC90
Помощ оказва и системата за кръгово наблюдение, която позволява водачът да наблюдава автомобила си отгоре благодарение на 4 камери. Те са разположени в задния номер и страничните огледала, като откриват и движещи се наблизо автомобили, които могат да попречат на маневрата.

Снимки: Volvo

Още по темата:
Volvo разкри двигателите на XC90
Интериорът на новото Volvo XC90

 

 

Тагове: volvo xc90
0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прекаляват вече.Всъщност не прекаляват ами просто се опитват да дигнат продажбите на западналата си фалирала фирма произвеждаща еднообразни грозни скъпи тухлообразни бараки.Истината боли ама си е истина.
  • #6
    23 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 9 години )
    Споко, то в България маркировка няма, та ще си сечеш завоите без мигач и няма да имаш проблеми, защото тази система не е за бананови републики.
  • #5
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    чичка, давай мигач с Волвото и няма да имаш проблем. В България в 60-70% от случаите на смяна на лентата не се подават мигачи.
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    то хубаво системи, ама кола няма насреща.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    западния чичка ( преди 9 години )
    Всички системи са много полезни освен първата. Наистина хората на запад карат винаги в лентата си, даже и да няма насрещно движение, но аз по навик си сеча завоите когато няма никой и това би ми донесло много главоболия.. а често се налага да задминаваме велосипедисти и да навлезнем малко в лявата лента при което пак ще има проблем... тази система трябва да се активира само когато има засечен автомобил в непосредствена близост в насрещното платно.
  • #2
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И аз ги избягвам щот няма парса!
  • #1
    14 rate up comment 5 rate down comment
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Браво на Волво, обаче аз такива системи ги избягвам.