Американската компания Strategic Vision публикува своята класация на най-качествените автомобили за 2014 г., създадена чрез рейтинга Total Quality Index. Най-висока оценка – 952 т., получи кабриолетът Mercedes-Benz SL, който е първи и в категорията „Луксозни кабриолети и роудстъри“. Победител в масовия клас е марката Kia, а в премиум сегмента – Audi и Jaguar.
Най-много първи места в отделните класове получиха моделите на Ford – цели 6. С 4 първи места е концернът Volkswagen, като три от тях са за автомобили на Audi. На трета позиция е алиансът Hyundai-Kia, който също има 4 победи в различните класове.
Класацията по класове:
Компактни автомобили: Dodge Dart/Mitsubishi Lancer
Многофункционални компактни автомобили: Kia Soul/Volkswagen Golf
Компактни модели на алтернативно гориво: Ford C-MAX Energi
Средноразмерни автомобили: Subaru Impreza Sedan/Kia Optima
Многофункционални средноразмерни автомобили: Honda Accord Crosstour
Среднеразмерни модели на алтернативно гориво: Chevrolet Volt
Пълноразмерни автомобили: Dodge Charger
Среднеразмерни премиални автомобили: Lexus IS
Среднеразмерни модели на алтернативно гориво: Lincoln MKZ Hybrid
Премиум автомобили: BMW 6-Series Gran Coupe
Премиум многофункционални модели: Volvo XC70
Специално купе: MINI Cooper Countryman
Премиум купе: Chevrolet Corvette/Audi A5
Стандартен кабриолет: MINI Cooper Roadster
Премиум кабриолет/роудстър: Mercedes-Benz SL-class
Стандартен пикап: Honda Ridgeline
Пълноразмерен пикап: Ford F150/Toyota Tundra/GMC Sierra
Heavy Duty пикап: Ford F250/350/Silverado 2500/3500/Ram 2500/3500
SUV (начално ниво): Jeep Wrangler Unlimited
Кросовър (начално ниво): Hyundai Tucson
Средноразмерен SUV: Dodge Durango
Средноразмерен кросовър: Ford Flex
Пълноразмерен всъдеход: Ford Expedition
Среднеразмерен премиум всъдеход: Audi Q5
Премиум SUV: Lexus GX 460
Премиум кросовър: Audi Q7
Миниван: Nissan Quest
Изследването на Strategic Vision се базира на мненията на общо 38 316 собственици на автомобили, като включва 442 параметъра, сред които надеждност, възникнали проблеми, удоволствие от шофирането, цена, разходи по поддръжка и дори емоционална удовлетвореност.
Снимка: Mercedes-Benz