Германският производител Volkswagen готви няколко интересни модела за стартиращите успоредно автомобилни изложения в Ню Йорк и в Пекин. Посетителите на автосалона в Ню Йорк ще видят на живо Golf GTI и Golf Estate, а китайската публика ще има възможност да се срещне с Golf R 400 Concept, както и с ново спортно купе със средни размери. Именно на тези два модела обръщаме внимание днес.
Както личи от името, концептът със задвижване на четирите колела е базиран на стандартния Golf R, но вместо от 2.0-литровият турбо-мотор с мощност 300 к.с., се задвижва от агрегат с цели 400 к.с. От компанията твърдят, че хот-хечът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди, което е с цяла секунда по-бързо от стандартния R.
Засега няма никакви сведения какъв е задвижващия агрегат на този безумен автомобил, но се знае, че въртящият момент при него е нараснал от 380 на 450 Нм. Максималната скорост при Golf R 400 Concept достига 282 км/ч.
Засега от Volkswagen пускат единствено тийзъри на модела, които показват разширени калници и огромни колела. Променени са още броните и спойлерите. По-рано се твърдеше, че Super R, както бе наречен автомобилът, ще разчита някои елементи от карбон, сред които е и покривът, за да може да бъде намалено теглото на машината. А за да бъде снижен центърът на тежестта.
Освен Golf R 400 Concept, в Пекин ще бъде демонстриран и прототипа Midsize Coupe, чиято серийната версия вероятно ще се казва Jetta CC и ще трябва да се конкурира със седана Mercedes-Benz CLA.
Габаритите на модела са 4570 мм дължина, 1840 мм широчина и 1420 мм височина. По този начин той е със 70 мм по-къс, с 62 мм по-широк и с 62 мм по-нисък от седана Jetta. Багажникът на концепта е 500 литра, което е с 10 литра по-малко от Jetta.
Машината се задвижва от 2.0 литров турбо-мотор с 4 цилиндъра с мощност 220 к.с., който се поставя на хот-хеча Golf GTI. Този двигател, комбиниран със 7-степенна роботизирана скоростна кутия, позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6.5 секунди и максимална скорост от 244 км/ч.
Снимки: Volkswagen