IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е прадядото на Audi Quattro?

DKW Munga е неугледният джип, който постави началото на цяла епоха

Кой е прадядото на Audi Quattro?

Съществуването на ретро джипа DKW Munga вероятно нямаше да има никакво значение, ако той не беше прадядото на легендарното Audi Quattro от несъществуващата вече състезателна Група Б. Историята му е тривиална, но впечатляваща, защото в момента никой не помни компанията DKW, а думата quattro продължава да е символ за изключително добро 4х4 задвижване.
Кой е прадядото на Audi Quattro?
Абревиатурата DKW означава “Das Kleine Wunder”, или “Малкото Чудо”. Името идва от първите двутактови мотоциклети, които компанията произвежда малко след Първата световна война, които се доказват като изключително успешни. Компанията се превръща в един от най-големите производители на мотоциклети в света. Успехът вдъхновил ръководството, което решило да пусне на пазара достъпни масови автомобили. Това се случва още през 20-те, години преди Хитлер да обяви нещо, което се казва “Volks Wagen”.

През 30-те DKW става първата компания, която произвежда сериен автомобил с предно предаване. По това време тя става и част от новосформирания германски автомобилен концерн Auto Union. Неговото семейство нараства до четири марки – DKW, Horch, Wanderer и Audi – откъдето идват и четирите ринга на емблемата на Audi в наши дни.
Кой е прадядото на Audi Quattro?
Две десетилетия по-късно властите в Западна Германия започнали да обмислят производството на военен джип, вдъхновени от успеха на американския Jeep през Втората световна война. Проектът бил поверен на Auto Union, като в резултат се появил DKW Munga. И това име има своето значение -  MehrzweckUNiversal Geländewagen mit Allradantriebor, което означава “многофункционален универсален автомобил за всякакви терени, който има двойно задвижване.”

Auto Union произвежда Munga от 1956 до 1968 г, като дори я продава в САЩ под името DKW Bronco. Тук нещата стават объркани, защото отвъд Океана моделът е продаван чрез дилърската мрежа на Mercedes, които са били собственици на Auto Union през 50- и 60-те.
Кой е прадядото на Audi Quattro?
Около десетилетие, след като Munga е свален от производство, Volkswagen купува Auto Union от Mercedes и променя платформата, създавайки по-съвременния военен джип VW Iltis. През 1980 г. - две години след началото на производството на Iltis – Фердинанд Пиех решава да хвърли машината в Рали Париж-Дакар, където джипът побеждава. Пиех в момента е председател на Управителния съвет на Volkswagen Group.

През 1977 г., когато Iltis още се разработва, един от инженерите на Audi установил колко по-способен е немощният Iltis от всеки мощен автомобил с предно предаване – поне в снега. Той убедил Пиех, че системата трябва да премине и в леките коли. Първата опитна мишка се казвала Audi 80. Проектът получил недостатъчно финансиране, което го направило свръх ефективен. Първите прототипи на Audi Quattro се появили през 1978 и 1979 г. Пиех показал ранните версии на Управителния съвет на Volkswagen, демонстрирайки възможностите им на високопланинска отсечка в Австрия през зимата. Освен че се изкачил до върха, Audi Quattro го сторил с лекота, и то с летни гуми. При последвалите тестове станало ясно, че колата може да преодолее до 28-градусови заснежени наклони.

Ръководството на Volkswagen нямало друг избор, освен да одобри системата за масово производство. Audi качила Quattro на конвейера през 1980 г., а от следващата година колата била хвърлена и в рали спорта. До този момент автомобили с 4х4 задвижване били забранени от спортния правилник. Audi всъщност държали на промяна в правилата по тази точка още през 1978 г.
Кой е прадядото на Audi Quattro?
Организаторите премислили решението си и забелязали, че концернът Volkswagen няма друг модел с двойно задвижване освен безобидния на пръв поглед Volkswagen Iltis. Те счели, че автомобилът не представлява никаква заплаха за шампионата и го позволили. През 1981 и 1984 г. Audi печели Световния рали шампионат, като финалната версия на Quattro е скъсена и олекотена машина, разполагаща с не по-малко от 600 к.с. И за всичко това е виновен неугледният DKW Munga.

Снимки: jalopnik

Тагове: audi quattro dkw munga
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГонче кухо, ти правиш ли разлика между ОФРОУД и РАЛИ ШАМПИОНАТ? Май не, което доказва колко си куха лейка. Просто няма нужда да продължавам да наливам в нещо, което не поема и си знае своето. Няма нужда да ти давам примери от различни офроуд състезания по света, за да видиш, че НИКЪДЕ няма куатро, ама абсолютно никъде в челните места. Също така, никой офроудър не прави тунинг на кола с куатро, защото какъвто и тунинг да направиш, тази система е само за асфалт и лек черен път, но не и за офроуд
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Тези дни съм в отпуск и почти не влизам и лапетата надигнаха глава.Хронда?Това сам ли го измисли?
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Куха *** се вижда че си само ти. Като пишеш ВАГ вероятно имаш предвид ФВ както по-доло са ти написали няколко години подред печели Париж Дакар. Както са ти писали а това може и да го провериж, това е най-тежкото офроуд състезание в света. Относно това кое са печелили Куаттро виж рали шампионата 1983г и 1984г. Ауди Куатро е номер едно в рали шампионата.И още щеше да продължава да е през 1985г. автомобила им е най-бруталния с 600к.с. но пък закриват бруталния клас Б и остава само ниския клас
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    дядо Спас ( преди 10 години )
    Lancia Delta HF 4WD Integrale. Quattro е само търговко наименование.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ланчата да не е била с куатро бе ***!
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    ttt ( преди 10 години )
    The Lancia Delta Group A е рали автомобил Група A построен за Martini Lancia от Lancia, за да се състезава в Световния рали шампионат. Тя се основава на пътната колата Lancia Delta и заменя на Lancia Delta S4. Колата е била въведена за 1987 World Championship Rally сезон и е доминиран от Световния рали шампионат, вкарвайки 46 WRC победи цялостното и печели при конструкторите първенство рекордните шест пъти подред 1987-1992, в допълнение към водачите шампионски титли за Юха Kankkunen (1987 и 1991
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ей да си куха *** не е лесна работа.Кажи сега къде куатрото е победител.На кое състезание по-точно.За Париж-Дакар моето момче се създават специално направени за самото състезание автомобили.Ама от къдели можеш да го знаеш.За другите състезания се ползват напълно цивилни коли.Тунингова се само окачването,гуми,амортисьори,пружини,увеличен клиренс и т.н.Задвижването си е оригинално.На никое състезание за високопроходими автомобили няма куатро.Що така да те питамго няма "вееликото"куатро!
  • #11
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Дори и под други имена пак ме направиха на нищо и пак доста се посмяха на глупавите ми драсканици, но това е, съжалявам, толкова си мога! Не съм виновен, това е толкова недопустимо! Спирам с офроуда, спирам и да мечтая да сменя 14 годишната си кошница марка хронда!
  • #10
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ха ха ха хаааа само японсо и американско печелело офроуд състезанията ха ха хааааа. Тоя толкова е ***, че не е исхина и наистина след такава простотия да си натряскаш толкова плюсове е вече върховната демонстрация на малоумщина. НАЙ-ТЕЖКОТО офроуд състезание в света е Париж-Дакар. Победител там при автомобилите и Мини олл4 МИНАЛАТА ГОДИНА ПАК БЯХА ТЕ ПРЕДИ ТОВА НЯКОЛКО ГОДИНИ ПОДРЕД БЯХА ФВ ТУАРЕГ, ПРИ МОТОРИТЕ ВЕРОЯТНО ОТ 20 ГОДИНИ ПЕЧЕЛЯТ АВСТРИЙСКИТЕ КТМ. ПРИ КАМИОНИТЕ ОТ МНОГО ГОДИНИ КАМАЗ
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дечко вероятно си същия ***, който не познава моделите на мерцедес, но пък обясняваше качествата им. Офроуд състезанията дечко са доста видове и често не са със стандартни модели а преквалифицирани за такива и нямащи нищо общо със заводския модел, това важи с най-голяма сила за високо проходимите там където често навигатора слиза и бута, дърпа и т.н. При най-атрактивния клас какъвто е Париж-Дакар заводския отбор на ФВ мачкаше наред. Отново малоумно изказване и си си нацвъкал 20 плюса, ***.