IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите харчели повече от обявеното

Най-голяма е разликата при луксозните германски коли, сочи европейско проучване

Автомобилите харчели повече от обявеното

Разликата между горивната ефективност на автомобилите, обявена от производителите им, и реалността за шофьорите е нараснала, като луксозните германски коли отчитат най-голямо разминаване, сочи проучване, цитирано от Ройтерс.

Автомобилите харчели повече от обявенотоИзследването на организацията с нестопанска цел Международен съвет по чист транспорт (ICCT) установи, че като се има предвид разходът на гориво реалните въглеродни емисии на новите автомобили са средно с около 25 процента по-високи, отколкото обявяват производителите им, докато преди десетилетие те са били с 10 на сто над обявеното.

Констатациите от проучването ще увеличат натиска за реформа на европейските процедури за тестване на превозни средства, за да може да се гарантира, че рекламираната икономичност отразява по-точно нормалното използване на автомобила, сочи информацията. Това пък може да затрудни автомобилопроизводителите при покриването на поставените за 2020 година цели на ЕС за емисиите въглероден диоксид, отделяни от автомобили.

BMW отчита данни за емисиите на автомобилите си средно с 30 процента по-ниски от установените при реална употреба на колите, се посочва в публикувания днес доклад. Audi се нарежда на второ място по този критерий, като обявените емисии въглероден двуокис са с около 28 процента под емисиите при нормално използване на автомобилите на компанията. При Mercedes разликата е 26 процента, при Toyota - 15 процента, при Renault и PSA Peugeot Citroen - 16 процента.

Това означава, че реалният разход на гориво на средностатистическия шофьор е обикновено с 25 процента по-висок от заводските данни, отбеляза Питър Мок, управляващ директор на европейското подразделение на организацията Международен съвет по чист транспорт.

Разликата в енергийната ефективност на автомобилите струва на шофьорите допълнително средно 300 евро годишно, се посочва в доклада, който се основава на данни от почти половин милион автомобила на компании или лица в Европа.

Източник: БТА. Снимка: Ройтерс

0 от 500
  • #38
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до: бъчваря ( преди 10 години )
    Пак се изтропа на метеното с големите си простотии.Кажи къде има Приус,който харчи 3 пъти над обявеното.Хайде да не е 3 пъти,кажи за 2 пъти над!Няма такъв профане,няма.Хората са ти го написали,колко е разликата,а ти си мисли,че с твоята бричка си много по-икономичен от хибридите.На ***,като теб никой нищо не може да им каже,понеже те всичко знаят.Поне на приказки,а в действителност истината е съвсем друга.За статията съм абсолютно съгласен,че немските производители най-много лъжат.
  • #37
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Klasika ( преди 10 години )
    Нали го казах вече преди 3 г. ха-хато един гол мотор не може да харчи под 5 л.,та кола с 4 колела и седалки,та и багажник,и всички системи за безопастност,та и резервоар с 40 л., и още 3-*** човека....ха-хаА някои се наричат хибрид и като *мушнат* 200 кг. батерии до двигателя и уж минава малко на ток,а колко: точно 5 метра......... Глупости и глупости ,че и още отгоре.......
  • #36
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Кики ( преди 10 години )
    Много ме кефи онзи с'ИНИЦИЯТИВАТА', що не седне да си напише домашните туй дете?
  • #35
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Кики ( преди 10 години )
    Бъчваров, трябва да си доста неопитен, за да си мислиш че, една кола е по - икономична на пета с 60, отколкото на пета с 90. Иначе ясно е че говориш за измислицата 'екобоост', но ако не си разбрал вече всички мнения за нея са отрицателни защото късна колко неблагодежден мотор е това Ако не знаеш защо, питай и ще ти отговоря. Изобщо като гледам правописните грешки на коментиращите тук, разбирам защо коментарите са толкова безумни.
  • #34
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 10 години )
    Въпроса с разхода е най-неприятен с нов служебен автомобил и командировка в друга държава, където си зареждал гориво в друга валута... Става скандал в счетоводството и после спорове между колегите, защото 3-*** са карали колата! Така, че въпроса не е НИКАК дребна подробност! Особено за двигател 2,0 TDI, когато дава фантастични разходи, които не ги признава и борд компа на Октавия! После идва въпроса: Вие тримата какво сте правили с колата, че гори 7,3/100? А, ходи се разправяй с счетоводител-КА!
  • #33
    5 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Ами четете руските списания или по-точно съветските. Там автомобилите се тестват при 90 км/ч, при 120 км/ч и градски цикъл. А как тества Европа? Аз не знам, но ми дават разход извън града, който дори е трудно да се постигне при 60 км/ч на пета скорост. Средния разход на гориво се постига при икономично каране с повече извънградско, а разхода в града се постига единствено в малки градове с не толкова натоварено движение и то в покрайнините на града. Е това трябва да се промени. Не е нормално някой да ми рекламира под 2 л/100 км разход ( Тойота Приус plug-in), а в реалността да се получава близо 3 пъти по-голям разход. И като сложиш цената на електроенергията от контакта, тоя автомобил става по-неизгоден от подобен с малък турбомотор. Само дето малкия турбомотор осигурява бриялянтно придвижване и икономии на гориво, за разлика от виещия хибрид по магистралите. И накрая като дръпнеш чератата на удоволствието, бензиновия се оказва 3 класи над хибрида.
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    BB ( преди 10 години )
    To e qsno che obqvqvat nqkakuv razhod na teoriq, koito v realni usloviq ne moje da bude dostignat..vuprosa e s kolko lujat, ako e 10-15% e ok, pochti ne mojesh da go hvanesh, ako e poveche veche ne znam. Edin poznat si kupi tuka naskoro Hundai elantra i sled vreme sobstvenicite na elantra 2012-2013 osudiha hundai che kolata harchi s okolo 25% poveche ot reklamiranoto i sega hundai im plashta razlikata na vseki 6 meseca, izprashtat horata check i taka..tova na drugo mqsto obache ne moje da stane
  • #31
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Приус ( преди 10 години )
    Карам Тойота Приус последен модел и разхода ми е под заводския.Къде да се оплача,че Тойота са ме излъгали със среден разход 3,9/100,а колата ми харчи в действителност средно 3,5/100?В мен ли е причината, колата ли е нещо развалена,но почвам да се притеснявам.Карам си съвсем нормално и спазвам ограниченията,като най-много с 5-10 км/ч надвишавам разрешеното и то в участъци,където съм минавал и знам,че няма опасност за мен и околните.
  • #30
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Batko ( преди 10 години )
    И забележете винаги се казва разход ОТ ... литра, а ДО ... литра е една голяма тайна, имаше тест на бензинови SUV се оказа че понякога на пълна газ съвсем спокойно може да ударят 30 на 100 разход ама това няма да го видите в никоя брошура....
  • #29
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Batko ( преди 10 години )
    Значи няма мое няма твое всичко е Берое. Няма производител който да не лъготи. Имаше тест на АутоБилд където се оказа че точно малките коли и хибридите лъжат най яко начело с Опел Ампера и измисленият един литър на 100 километра, да ама само на първите 100...Резултати в брошурите са от динамометричния стенд по Евро норми и да се постигнат е почти невъзможно колкото и леко да галиш *** на газта.