IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германската прокуратура взе на мушка мениджъри на Porsche и VW

Проверката е във връзка с придобиването на Porsche

Германската прокуратура взе на мушка мениджъри на Porsche и VW

Само ден след като стана ясно, че прокуратурата на Щутгарт разширява разследването срещу Надзорния съвет на Porsche Automobil Holding SE, днес става известно и срещу кого конкретно са насочени действията. Според информация на германския всекидневник Handelsblatt всички дванадесет члена на надзорната комисия през периода от 10 март до 2 октомври 2008 г. са част от разследването.

"Ние разследваме всички бивши членове на надзорния съвет", потвърди говорител на прокуратурата пред Handelsblatt. Проверката е по подозрение за оказване на помощ при манипулиране на курса на акциите.

Германската прокуратура взе на мушка мениджъри на Porsche и VW
Под прожекторите на проверката попадат Волфганг Порше като директор на борда на Porsche SE и братовчед му Фердинанд Пиех, който е член на борда на Porsche SE и председател на Volkswagen. По същото време в борда са били още Фердинанд Оливър Порше, Ханс Петер Порше, Ханс Мишел Пиех и бившият главен изпълнителен директор на Henkel Улрих Лехнер.

Само Ханс Петер Порше в момента вече не е член на борда.

Прокурорите подозират бившите членове на Надзорния съвет в улесняване на манипулирането на цените на акциите. За разлика от самото обвинение в манипулация, при което има възможност за наказание от пет години лишаване от свобода, за подобно провинение е предвидено по-ниско наказание, като има възможност за налагане и на парична глоба.

Още от декември прокуратурата в Щутгарт разследва бившите мениджъри на Porsche Венделин Видекинг и Холгер Хертер заради подозрения, че са нарушили Закона за търговия с ценни книжа. Става дума за неуспешния опит на Porsche да поеме много по-големия концерн VW.

Видекинг и Хертер са манипулирали курса на акциите на VW и са заблуждавали акционерите с това, което са казвали и което са премълчавали, твърдят обвинителите. Решителен според прокуратурата е периодът между 10-и март 2008 г. и 2-и октомври същата година.

До 26 октомври 2008 г. мениджърите на Porsche яростно отричат, че имат намерение да поемат 75 на сто от правата на глас във VW. Когато на 26-и октомври 2008 г. Porsche обявява, че се стреми към 75% от гласовете във VW, цената на акциите скочи до небесата заради липсата на достатъчно обикновени акции. Porsche Holding е придобил от 2005 г. насам в малки стъпки акции от VW, но през март 2008 г. отрече, че иска да контролира много по-големия концерн от Волфсбург. През октомври 2008 г. базираната в Щутгарт компания извади козовете си - тя обяви, че вече си е осигурила пряк и непряк достъп до почти 75 процента от правата на глас във VW.

Цялата статия четете в Investor.bg

Тагове: porsche vw group
0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До знаещ ( преди 11 години )
    Фолксваген не е държавна фирма, като започнете да си съчинявате някакви историйки и да ги представяте като факти ставате само по жалки. Държавна фирма е Хюндай-КИА Фолксваген е акционерно дружество, ако прочетеш статията ще видиш, че в един момент Порше са закупили 75% от акциите, Или за теб Порше е държавна фирма или си глупав, но пък ако мислиш Порше за държавна то пак си ***. Държавна фирма са Хюндай-КИА, където контролиня пакет се държи от държавния пенсионен фонд на Южна Корея.
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Само не разбрах какво общюо има Рено със статията!?
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    нормалното ниво ( преди 11 години )
    От 12 коментара 10 са на ниво "отракан комбайнр", а от тези 10 поне 8 са на главният комбайнер Дошо!
  • #11
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Надеждността се превърна в актив за Renault и сега всички модели се изкачват към върха в класиранията за качество на независими изследвания, клиентски проучвания и ревюта в медиите в редица държави. Това е пряк резултат от качествения работен процес, внедрен от Renault през последните години. Той бе въведен в цялата гама, във всеки завод и всяка област. Производствените мощности на Renault по света работят по едни и същи стандарти. Стриктното прилагане на Renault Production System (SPR) позволява да бъдат внедрени в масовото производство и в цялата моделна гама.Renault успя да постигне трайни подобрения. И като индикатор за надеждност, устойчивостта при разработването на всеки модел и при производството му в завода сега стоят в основата на всеки автомобил. Renault вече усилено работи, за да направи тези съществени качества видими и ефективни за клиентите.
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Renault е в челните позиции на топ 100 по надеждност в класация, направена от списание Automobile. Подредбата бе направена измежду над 100 модела от 25 марки.Twingo отново бе удостоен с най-високото отличие за изключителното си ниво на надеждност. Megane и Megane Coupе също бяха класирани на първо място в техните категории.С генетично заложеното им качество Scenic, Grand Scenic, Laguna и Laguna Coupe бяха подредени на второ място в съответните им категории. Clio III бе един от първите продукти, който се появи след повторното изваждане на фокус на качеството, което започна през 2005 и което му отреди топ 3 класиране.
  • #9
    20 rate up comment 9 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    На всички е ясно,че VAG направиха далавера и то голяма.Акции,заеми Порше щяло да ги купува,после парите свършили и VAG ги купува пък тях...цялата работа мирише,та не се трае.То не,че концерна не мирише.Да не забравяме обаче,че това е една полу-държавна фирма.Германците ги правят тези разследвания,за да замажат очите на европейските институции и пак VAG ще излезе чист,като сълза.Да не говорим,че по време на кризата Меркел даде помощи само на тях.Що не даде на БМВ и Мерцедес?Щото не са държавни.
  • #8
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ей това е хубава новина.
  • #7
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Целият този фарс ще го платят клиентите на VAG с обичайният за всяка година спад в качеството и запазване, ако не и вдигане на цените. Хаххахааха!
  • #6
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Щом ВАГ правят такива големи шашми и лъжат инвеститорите от цял свят, представете си как мамят обикновенните си клиенти.
  • #5
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Порше си направиха голямо харакири с опита да вземат контролния пакет акции на Фолксваген. Взеха кредити за милиарди и в един момент не можеха да ги обслужват. И логичното се случи, както има една поговорка "лаком г.з, кръв ***", след като не можеха да обслужват дълга си мисля че бе 8 милиарда евро, бяха принудени да се обявят за продан или да фалират и тогава Фолксваген ги купи за 13 милиарда евро барабар с шоурумовете по цял свят и ги спаси от фалит и порше стана още една от марките на ФВ. О т цялото това фиаско на Порше потърпевши бяха акционерите на Порше и сега вероятно за това са тези дела.