IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda усъвършенства роторния мотор

Разработката на новия роторен мотор се намира в заключителна фаза

Mazda усъвършенства роторния мотор


Mazda се готви да поднови производството на роторни двигатели, но вече ползвайки нови технологии,  разработени от фирмените инженери.

Иновациите ще позволят да бъдат преодоляни обичайните проблеми на ротрните мотори, свързани с тяхната ефективност и устойчивост в дългосрочна перспектива. 

Генералния мениджър на Mazda Мицуо Митоми обяснява, че разработката на новия роторен мотор се намира в заключителна фаза. Агрегатът ще съответства на всички съвременни изисквания, най-вече тези касаещи здравина, мощност и вредни емисии. Според японецът двигателят ще е напълно конкурентен на масово разпространените двигатели по показателя икономичност на гориво.

Роторният двигател е характерен с възможността да постига високи обороти, при по-малки инерционни сили. Той има сравнително малки размери и маса, а постига по-висока мощност.

Като цяло роторният двигател изхвърля по-малко вредни емисии в сравнение с конвенционалните двигатели с вътрешно горене, заради по пълното изгаряне на горивната смес.

Представителят на Mazda обяснява, че важен детайл от новия проект е модифицирането на формите на епитрохоидния корпус, което е позволило да бъдат преодолени проблемите с уплътняването и неравномерното загряване. Освен това инженерите работят по усъвършенстване на запалителната система, но точно в каква посока не се посочва. Знае се, че двигателят ще използва технологията SkyActiv на Mazda, която сваля потреблението на гориво - ахилесовата пета на роторните двигатели.

Mazda е единствената марка, която има традиции при дългогодишното използване на роторни двигатели. Първият автомобил Mazda с такъв мотор е произведен през 1968 г. Той носи означението R100, но става известен като Familia Presto Rotary. Мощността му е 100 коня.

Последните серийни автомобили с такъв двигател са спортните автомобили Mazda RX-7 и RX-8. С подобни мотори бяха повечето концепти през последните години.

От скоро вървят и преговори между Mazda и Audi за съвместни разработки на ванкелови мотори. Всъщност родител на роторния двигател е немецът Феликс Ванкел, който прави такъв мотор съвместно с NSU (компания свързана генетично с Audi).

Тагове: skyactiv
0 от 500
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    ако знаеш колко други неща се правят докато се развива един двигател. колите от последните няколко години са с 3core процесори и са с по няколко мегабайта памет. дори и на най модерните трансмисии се слагат такива процесори. та ако не разбираш от механика - учи програмиране.
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 12 години )
    не е нужно да ги имаш познанията да започнеш да ги трупаш :)
  • #25
    7 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 12 години )
    представям си колко е приятно да разбираш от такива неща , да си инженер например и да ти се даде възможност да правиш такива разработки...жал ми е ,че не разбирам от механика и от всякакви такива работи...
  • #24
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Зоом така е, вкопчили са се, след като някой го развивал в продължение на 40 години...МБ не четеш- Мазда го вадят 68 в сериен...Анонимен вярно е, немец го е измислил, но в крайна сметка по- важното е кой е успял да го развие и внедри в действителноста... Една идея си остава само идея, ако няма някой да я разработи...АРЕ СЕГА Thumbs up!Иване напълно съгласен. Не можах аз да я карам, но се возих бая на една Мазда, вярно, не е същото като да си зад волана...
  • #23
    12 rate up comment 0 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 12 години )
    Аз съм с 6-2007,никакви грижи,само смяна на масло и филтри !Ако обаче новата 6 е ТАКЕРИ-вземама я веднага ,супер визия !!
  • #22
    12 rate up comment 4 rate down comment
    къде са ВАГините ( преди 12 години )
    На всички с поне малко обща култура по отношение на автомобилите им е ясно с какво Мазда печели Ле Ман,само на един ВАГинален хомосексуалист от малцинствата не му е ясно още.Баси ***,баси чудото.Поне да не се издава,че не знае,а той с цялата си *** наглост твърди,че не били спечелили с Ванкелов двигател.Господи,прибери си вересиите!
  • #21
    11 rate up comment 5 rate down comment
    c0ldblooded ( преди 12 години )
    787B не бил с ротор леле тъпчооо счупи тъпометъра просто...А R26B какво е бе клоун? 4 са роторите на 787 *** *** скривай се и не смей да пишеш повече подобни простотии :)))
  • #20
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 12 години )
    хах тук някой карал ли е ванкел ? усещането за експлозивност е неописуемо... ако ще и 3 турбини да слагат, ванкела предоставя несравним кеф
  • #19
    16 rate up comment 4 rate down comment
    до: кУр за дошо ( преди 12 години )
    ***, миризлив, ***, ето ти нещо да четеш с какво Мазда печели и дали не е било с роторен двигател:http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_787BАма то на английски бееее, не е на сигански, пък *** не го разбирал. Да ти превеждам ли *** смотан? Нали питаше какво са постигнали? Ето на отговарям ти. Ти обаче си толкова *** и ограничен, че не можеш да вденеш за какво става на въпрос. Хората продължават да произвеждат и да продават роторни двигатели. Анадънму?
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Anonymous ( преди 12 години )
    Абе пусни ванкело, бе!