Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Семейството на хибридни и електрически автомобили ще се попълни с още член. Това е хибридното купе Mindset E-Motion, чието серийно производство е предвидено за началото на тази година.
Създател на този необичаен, поне на външен вид, автомобил е Мурат Гунак – бивш инженер на Volkswagen, който в момента има собствен бизнес в Швейцария. Неговият първи проект бе трицикъла twike.me, който обаче така и не бе завършен. С втория му провървя доста повече.
Какво всъщност е Mindset E-Motion? Купето с дължина 4260 мм напомня донякъде знаменития модел Berlinetta от 50-те години на миналия век. Тежестта на автомобила е малко над 1000 кг, като разполага с бензинов, едноцилиндров двигател, комбиниран с електромотор. Общата мощност е 134 к.с., а максималният въртящ момент 220 Нм. Предлага се в 2 модификации – с предно задвижване или 4Х4.
От 0 до 100 км/ч хибридът ускорява за 7 секунди във версията с предно задвижване и за 4 секунди във варианта със задвижване и на четирите колела. Максималната скорост е ограничена по електронен път до 150 км/ч. Изцяло на електрически режим машината може да измине около 400 км., а при специална настройка Range Extender и пълен резервоар пробегът достига до 1900 км.
Mindset E-Motion може да се похвали и с революционни литиево-йонни батерии, които все още не са официално одобрени. Те са с мощност 52 кВт и тежат само 200 кг., но производителността им е с 200 % повече от тази на обикновените акумулатори. За сравнение батерията на Tesla Model X e 56 кВт и тежи 400 кг.
Що се касае до зареждането, хибридът е всеяден. Той може да взима ток от обичайна розетка в мрежата, но освен това разполага и със слъчнева батеря. Притежава и система за рекуперация на енергията при спиране.