IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще прави коли като с Lego

Германците планират обща платформа и взаимозаменяеми части за всичките си модели

Volkswagen ще прави коли като с Lego


Volkswagen Group e намерил нов начин как да икономиса милиарди евро. Така експертите окачествиха намерението на германците окончателно да преминат към конструирането на автомобили по метода на готови блокове (Baukasten). Нещо като конструктор Lego, при който от еднакви части и модули се получават различни неща.

Във Volkswagen са решили да приведат стандартизацията и съвместимостта на отделните компоненти на напълно ново ниво, което ще позволи на един конвейр да се сглобяват различни модели. Това ще намали производствените разходи с 20%.

Към момента Volkswagen Group ползва три платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Längsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ) само за една от марките си - Porsche. Сега обаче се работи върху нещо, което може да се нарече "майка на всички платформи", на която се предвижда да бъдат произведени повече от различни 40 модели от марките на концерна - VW, Audi, Seat и Skoda.

Новата технология ще бъде най-значителната промяна в производството на автомобили от 90-те години на миналия век, когато шефът на Volkswagen Фердинанд Пиех подтикна компанията към използване на общи компоненти за различните марки и по този начин редуцира сериозно разходите. Ако преходът към принципно новото модулно конструиране бъде извършен успешно, то тогава Volkswagen Group ще се превърна в един от лидерите на пазара, твърдят експерти.

Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конкуренти на пазара няма да имат достъп до нея. Още повече, че в плановете на Volkswagen не влизат закриване на заводи или съкращенията на работници, а само и единствено по-бързото и по-евтино производство на автомобили.

Според компанията Bloomberg минаването към модулен принцип на производство ще намали времето за направата на една кола с 30%. Единственият проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо и първите резултати са налице. Неслучайно Audi TT и Volkswagen Beetle, които по принцип са доста различни коли, са сходни един с друг. Просто и двата модела използват едни и същи модули. А първият модел, който ще бъде построен на новата технология ще бъде Audi A3, който трябва да излезе на пазара още догодина.

Тагове: volkswagen group baukasten
0 от 500
  • #81
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    След като аз не обиждам никого очаквам същото от останали тук.Пиша само с ник Дошо и на кирилица задължително.ЗА душата ми ти грижа не бери, гледай си твоята прогнила от злоба.
  • #80
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Значи вариант номер 3
  • #79
    4 rate up comment 5 rate down comment
    @ ( преди 12 години )
    Дошо Дошо кой кон ти е разковал *** така лошо ?Ти си душевно боленНаправо опасенПишеш по няколко ника само си пишеш сам си отговаряш жалка работапълен нещастникА *** на този сайт е пълен *** щом допуска такива като теб да си изливат болните души тук
  • #78
    3 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Първото А4 1999 преди феислифта и си е стария мотор , не е въпрос на късмет а на състояние..да имат проблем с валовете но след доста голям пробек или лоша подръжка..в България се внасят само *** иначе немогат да ги продадът на желаната цена..
  • #77
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Има 3 варианта:1. Само си въобразяваш, че караш Ауди2.Найстина караш 2.5ТДИ но е модела Ц4 с редовия мотор не V63. Ти си голям късметлия
  • #76
    4 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Друго си е да дадеш 960 лв.за делко на Мицубиши колт, е от моргата го намери за 300 лв. евтинийка за тенекийка...
  • #75
    4 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Баси да карам А4 2.5 TDI вече четвърта година и да не знам че е *** ,пък и валовете са си там не ги е изяло ,за 64000 км.съм сменил три носача ..относно Шкодата явно не ви се отдава карането след като не правите разлика между Audi и шкода жалко за вас..
  • #74
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Това го кажи на тия дето са имали нещастието да карат 2.5ТДИ V6(душегуба дето ,,яде" разп.валове) и 2.0ТДИ(дето пука глави преди 100к км. или 2.0 130к.с по-известен като маслояда и 1.8Т който са го кръстили ТРЪЦ собствениците му - аз имах нещастието да карам точно такъв.А окачването да го свършеш с премиум е направо смешно.Една по-стабилна дупка и изпадаш 180лв за голям носач Лемфьордер или 90лв за малък ако искаш оргиналдъ(щото завода им е в Турция)толкова за премиум окачването на Алуди
  • #73
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до:speedart ( преди 12 години )
    Ама ти си бил много глупаво момченце бе.Как така не вкараш поне малко мисъл преди да напишеш поредната си простотия!Значи според теб си купуваш Шкода и получаваш премиум двигател и окачване?!Бухахахаха,това изкърти плочките.Баси капацитета си.Само ти не си разбрал,че е точно обратното.Купуваш "премиум"Алуди,а получаваш Шкода.Хората цяла статия са ти написали и пишат колко ще спестят от цялата тази измама.За мен това си е измама.
  • #72
    4 rate up comment 6 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Точно обратното е получаваш премиум двигател и окачване за по-малко пари с емблемата на Skoda, така по-неплатежоспособните могат да карат нещо добро и да са част от концерна..