IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще прави коли като с Lego

Германците планират обща платформа и взаимозаменяеми части за всичките си модели

Volkswagen ще прави коли като с Lego


Volkswagen Group e намерил нов начин как да икономиса милиарди евро. Така експертите окачествиха намерението на германците окончателно да преминат към конструирането на автомобили по метода на готови блокове (Baukasten). Нещо като конструктор Lego, при който от еднакви части и модули се получават различни неща.

Във Volkswagen са решили да приведат стандартизацията и съвместимостта на отделните компоненти на напълно ново ниво, което ще позволи на един конвейр да се сглобяват различни модели. Това ще намали производствените разходи с 20%.

Към момента Volkswagen Group ползва три платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Längsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ) само за една от марките си - Porsche. Сега обаче се работи върху нещо, което може да се нарече "майка на всички платформи", на която се предвижда да бъдат произведени повече от различни 40 модели от марките на концерна - VW, Audi, Seat и Skoda.

Новата технология ще бъде най-значителната промяна в производството на автомобили от 90-те години на миналия век, когато шефът на Volkswagen Фердинанд Пиех подтикна компанията към използване на общи компоненти за различните марки и по този начин редуцира сериозно разходите. Ако преходът към принципно новото модулно конструиране бъде извършен успешно, то тогава Volkswagen Group ще се превърна в един от лидерите на пазара, твърдят експерти.

Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конкуренти на пазара няма да имат достъп до нея. Още повече, че в плановете на Volkswagen не влизат закриване на заводи или съкращенията на работници, а само и единствено по-бързото и по-евтино производство на автомобили.

Според компанията Bloomberg минаването към модулен принцип на производство ще намали времето за направата на една кола с 30%. Единственият проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо и първите резултати са налице. Неслучайно Audi TT и Volkswagen Beetle, които по принцип са доста различни коли, са сходни един с друг. Просто и двата модела използват едни и същи модули. А първият модел, който ще бъде построен на новата технология ще бъде Audi A3, който трябва да излезе на пазара още догодина.

Тагове: volkswagen group baukasten
0 от 500
  • #101
    3 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Доста просто момче си анонимка..
  • #100
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Пич кола в момента нямам защото успях да се оттърва от дръгливото Алди.Сега съм се спрял на ХОНДА
  • #99
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Глупости,имали блокаж на диференциала.Стига *** лъжи!
  • #98
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дошо, дошо, дошенце, от сутрин до вечер пишеш "високо експертни" коментари. Не се ли умори? 10-20 коментара един след друг и даже се опитваш да убедиш останалите, че имаш автомобил. Като гледам работа нямаш, освен ако не си на хонорар тук, а твърдиш че си купуваш скъпи автомобили. Как става този номер доше?
  • #97
    3 rate up comment 7 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Дошо всяко Audi има блокаш на диферинциала..
  • #96
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    За различни поколения говориш май и не обиждай след като и теб не те обиждат.Толкова ли е трудно да не обиждаш всеки с различно мнение от твоето а ?
  • #95
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дошо,хайде моето момче да не се изказваш за нещо които не са за тъпата ти селскаа тиква.Ясно ли е бе,*** ***?
  • #94
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    А3 и Голф били едно и също,ама са за тъпите селски гайди,които видат нови коли само в и-нет.А3 има една алуминиева основа с 8 болта на която се хващат носачите.Голфа няма нищо такова,нищо,че се водят на една платформа.Освен това и носаччите им са коренно различни.И слепец ще види разликата.
  • #93
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Абе специалиста.А3, ТТ, ГОЛФ - са едно и също нещо, не само окачването.ЯСНО?Като казах ТТ:Роудстър с предно(е има и с клатро ама то е едно клатро ум да ти зайде, като останат без сцепление гумите на едната ос въртящия момент не се предава към другата)Та роудстър с предно - това само гениите от ВАГ могат да измислят.
  • #92
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Вагинатор ( преди 12 години )
    Яко аудито кърти. Красота!!!