Вход   Регистрация

Volkswagen ще прави коли като с Lego

Volkswagen ще прави коли като с Lego
 

Германците планират обща платформа и взаимозаменяеми части за всичките си модели


Volkswagen Group e намерил нов начин как да икономиса милиарди евро. Така експертите окачествиха намерението на германците окончателно да преминат към конструирането на автомобили по метода на готови блокове (Baukasten). Нещо като конструктор Lego, при който от еднакви части и модули се получават различни неща.

Във Volkswagen са решили да приведат стандартизацията и съвместимостта на отделните компоненти на напълно ново ниво, което ще позволи на един конвейр да се сглобяват различни модели. Това ще намали производствените разходи с 20%.

Към момента Volkswagen Group ползва три платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Längsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ) само за една от марките си - Porsche. Сега обаче се работи върху нещо, което може да се нарече "майка на всички платформи", на която се предвижда да бъдат произведени повече от различни 40 модели от марките на концерна - VW, Audi, Seat и Skoda.

Новата технология ще бъде най-значителната промяна в производството на автомобили от 90-те години на миналия век, когато шефът на Volkswagen Фердинанд Пиех подтикна компанията към използване на общи компоненти за различните марки и по този начин редуцира сериозно разходите. Ако преходът към принципно новото модулно конструиране бъде извършен успешно, то тогава Volkswagen Group ще се превърна в един от лидерите на пазара, твърдят експерти.

Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конкуренти на пазара няма да имат достъп до нея. Още повече, че в плановете на Volkswagen не влизат закриване на заводи или съкращенията на работници, а само и единствено по-бързото и по-евтино производство на автомобили.

Според компанията Bloomberg минаването към модулен принцип на производство ще намали времето за направата на една кола с 30%. Единственият проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо и първите резултати са налице. Неслучайно Audi TT и Volkswagen Beetle, които по принцип са доста различни коли, са сходни един с друг. Просто и двата модела използват едни и същи модули. А първият модел, който ще бъде построен на новата технология ще бъде Audi A3, който трябва да излезе на пазара още догодина.
Реклама  


Купи Audi

  • Audi A4 2.0 TDI

    8999 лв.

    дата на произв. - май , 2005 г., пробег - 177000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Audi A4 1.9TDI 131 6ск.

    5700 лв.

    дата на произв. - септември , 2003 г., пробег - 147000, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Audi A3 TDI

    5150 лв.

    дата на произв. - юли , 2003 г., пробег - 193000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A3 1.9 TDI facelift

    3700 лв.

    дата на произв. - юли , 2001 г., пробег - 195000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Audi A4 2,0TDI NEW MODEL

    21900 лв.

    дата на произв. - август , 2012 г., пробег - 129000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A3 2,0TDI AVTOMATIC, NAVI S TRONIC,разход 4,5l/100km

    28999 лв.

    дата на произв. - януари , 2014 г., пробег - 96000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 111 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 5 години )

Доше, пише кога си писал коментар, погледни под името си и ще видиш. Безработен хратутник без кола с мания да бъде експерт.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Дошо ( преди 5 години )

Ами щом е така ти какво работиш та знаеш, че все съм тука бе а?казах ви 10 пъти вече гледаите си вашите паници на мен грижа не ми берете смешковци
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 5 години )

Не са центе най-големия проблем на VW Group,а калпавото им качество.Единствени германците не могат да си позволят по-висока гаранция от архаичните 2 години.Иначе ще фалират.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 години )

Дошо, тя фирмата досега три пъти да е фалирала, ако си тук само тогава когато няма работа..... Недай си боже да ти се наложи да общуваш с хора, тогава цялата ти идиотия ще блесне.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 години )

така е ако намалят цените от шкода до Ауди вкл., ще има доста фалирали фирми
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 5 години )

Ей те сега счупиха продажбите с тази модулна клетка ако свалят и цените конкУренцията доста ще се задъха.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: э ( преди 5 години )

Дошо пак го ебаа лошо.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 5 години )

Поздрави за всички фенове!http://vbox7.com/play:52c2bc92
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 години )

Toia s @, e originalnata MIRIZMA, sled malko tragva na u4ili6te,me4tae za i30 selendura.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Дошо ( преди 5 години )

Имам служебен интернет, а сега наближават празниците и съм облекчен от към работа е така става.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: speedart ( преди 5 години )

Доста просто момче си анонимка..
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Дошо ( преди 5 години )

Пич кола в момента нямам защото успях да се оттърва от дръгливото Алди.Сега съм се спрял на ХОНДА
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 5 години )

Глупости,имали блокаж на диференциала.Стига тъпи лъжи!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 5 години )

Дошо, дошо, дошенце, от сутрин до вечер пишеш "високо експертни" коментари. Не се ли умори? 10-20 коментара един след друг и даже се опитваш да убедиш останалите, че имаш автомобил. Като гледам работа нямаш, освен ако не си на хонорар тук, а твърдиш че си купуваш скъпи автомобили. Как става този номер доше?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: speedart ( преди 5 години )

Дошо всяко Audi има блокаш на диферинциала..
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Дошо ( преди 5 години )

За различни поколения говориш май и не обиждай след като и теб не те обиждат.Толкова ли е трудно да не обиждаш всеки с различно мнение от твоето а ?
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 години )

Дошо,хайде моето момче да не се изказваш за нещо които не са за тъпата ти селскаа тиква.Ясно ли е бе,*** прост?
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 5 години )

А3 и Голф били едно и също,ама са за тъпите селски гайди,които видат нови коли само в и-нет.А3 има една алуминиева основа с 8 болта на която се хващат носачите.Голфа няма нищо такова,нищо,че се водят на една платформа.Освен това и носаччите им са коренно различни.И слепец ще види разликата.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Дошо ( преди 5 години )

Абе специалиста.А3, ТТ, ГОЛФ - са едно и също нещо, не само окачването.ЯСНО?
Като казах ТТ:Роудстър с предно(е има и с клатро ама то е едно клатро ум да ти зайде, като останат без сцепление гумите на едната ос въртящия момент не се предава към другата)Та роудстър с предно - това само гениите от ВАГ могат да измислят.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Вагинатор ( преди 5 години )

Яко аудито кърти. Красота!!!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 години )

Ха,ха,смотаняка се е изцепил,че до А4 били еднакви с волкваген.***,ПАК СЕ НАСРА.АКО ИМАШЕ ЕЛЕМЕНТАРНА ПРЕДСТАВА И НЕ БЕШЕ ПРОС САЧ,ЩЩЕШЕ ДА ЗНАЕШ,ЧЕ ИКАЧВАНЕТО НА А3 НЯМА НИЩО ОБЩО С ГОЛФ.***,ПАК ТЕ ИЗБУЗИХ,***!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 години )

Чета днес и падам от смях!Казанлъшкият ***,нещастния ауди-фен, пак не е успял да ви излъже,че е богат бял батко от голям град.Мнгалче посрано,ние си караме новите коли,а ти вегетираш в казанлъшко и ревевш пред клозета на баща ти ауди 80 и си го представяш като А6.Добре,че има убитаци като теб,че да ги ебаваме.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

от: @ ( преди 5 години )

Дошо Дошо

кой кон ти е разковал *** така лошо ?
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 2  Отрицателни: 6

от: @ ( преди 5 години )

Дошо Дошо

кой кон ти е разковал *** така лошо ?
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

от: @ ( преди 5 години )

Дошо Дошо

кой кон ти е разковал *** така лошо ?
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: @ ( преди 5 години )

Дошо Дошо

кой кон ти е разковал *** така лошо ?
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

от: @ ( преди 5 години )

Дошо Дошо

кой кон ти е разковал *** така лошо ?
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: @ ( преди 5 години )

Дошо Дошо

кой кон ти е разковал *** така лошо ?

ти си болен
ходи се лекувай

Дошо Дошо

кой кон ти е разковал *** така лошо ?
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: !!! ( преди 5 години )

За повечето неща Дошо е прав...,има известна крайност в изказванията му,но това е реакция на заяждането от ваша страна.Неприятно е когато си изсипал една торба пари за премиум марка,а тя ти докарва главоболия.Митът за немското качество отдавна е минало-бешело,или поне ВАГ групата не се отличава с такова в последно време.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 5 години )

Покажи Коментара
КЕФ! ПОЛО = ФАЙТОН = ТУАРЕГ = КАЙЕН = А8 = 911? и т.н.!
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 2  Отрицателни: 7

Страница: 1234
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising