Вход   Регистрация

Създадоха наливно електричество

Създадоха наливно електричество
 

Учени изобретиха течност, с която да се зареждат акумулаторите на електромобилите, както резервоар с конвенционално гориво.

Учени от техническия институт в Масачузетс разработиха технология, която ще ускори значително процеса за зареждане на акумулатора. Ключов момент в разработката се явява иновативен течен материал, наречен Cambridge Crude, способен да пренася електрическия заряд.

Предполага се, че някой ден електромобилите ще се превърнат в основни транспортни средства, въпреки че за момента много купувачи ги избягват. Определящ фактор за въздържанието не е само цената, която за момента е твърде висока, а проблема, че са твърде ограничени откъм диапазон на изминато разстояние с едно зареждане. Възстановяването на акумулатора изисква много време, а местата, където може да се зареди не са в изобилие.

Иновацията на учените от Масачузетс може да се превърне във възможен изход от тези проблеми. 

Течността Cambridge Crude представлява електролит, съдържащ в суспензията по-високо число литиево-йонни частици, образуващи сумарния заряд. Когато съхраняваната в течността електроенергия привърши, водачът отива на станцията за зареждане, където изсипва стария, обработен електролит и пълни акумулатора с нова течност. Процедурата би отнела приблизително същото време, колкото да напълниш резервоара с гориво.

Какво става с преработения електролит ли? Той се преработва отново, зарежда се и е готов за употреба. Така може да се каже, че е практически екологичен материал.

За момента технологията е в разработка, но учените предполагат, че изпитанията на напълно функционален прототип може да започнат през 2013 г. Тогава системата ще притежава пълен комплекс от нужните компоненти: електромобил, система за зареждане, зарядна станция, резервоари за отработена и нова течност
Реклама  


Купи кола

  • Alfa romeo 156 sportwagon 1.9jtd

    3600 лв.

    дата на произв. - ноември , 2005 г., пробег - 179000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • VW Golf 1.9 TDI

    2400 лв.

    дата на произв. - август , 1998 г., пробег - 207000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Subaru Impreza 2.0 GX 125ps

    6999 лв.

    дата на произв. - октомври , 2003 г., пробег - 167000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Peugeot 407 2.0 HDI NAVI

    4400 лв.

    дата на произв. - май , 2004 г., пробег - 157682, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Mercedes-Benz C 220 CDI

    4600 лв.

    дата на произв. - май , 2002 г., пробег - 201000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Mercedes-Benz C 220 CDI

    4850 лв.

    дата на произв. - септември , 2001 г., пробег - 201000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

Виж всички обяви

Коментари ( 14 )

Напиши коментар Влез

от: Nabludatel ( преди 5 години )

Абе защо никой не внимава като чете? Екологичния Електромобил е изобретен от Никола Тесла и то доста отдавна... И понеже от него пари не могат да изкарат /напротив това е дирктна смърт на петролните компании/ умишлено държат и тази и много други технологии далече от обикновенните хора. Във фармацията е същото и да изброявам ли още? Дано съм жив някога да видя тези изобретения да излязат на бял свят.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Tesla Roadster ( преди 5 години )








Електромобил с ток от въглища - 80-100g CO2/km !

Един пърдялник, щом калкулираме емисиите от добива (сонди, нефтени платформи), транспорта (танкери, разливи), рафинирането и дистрибуцията (цистерни и т.н.) на петрола, има крайни емисии 300-500g CO2/km!

Освен това ТЕЦ-ът има очистителни инсталации и е ИЗВЪН натровения град.
Край на мача!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Flash ( преди 5 години )

А някой разчовърка ли си мозъка да помисли, че КПД на ел. двигател е 95% и нагоре, КПД на дизел макс. 40%, а на бензин 25%. Тоест, при единица енергия с електромобил се минава 2-3 пъти повече разстояние отколкото с нафтов мотор и почти 4 пъти повече отколкото с бензин. При електромобила всичко е измислено, трябва просто лесен, евтин и бърз начин за доставка на енергия.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 години )

Това че един електрически автомобил практически замърсява също като конвенционален е така, защото все още електричеството се произвежда масово от въглища но електрическия автомобил потенциал да стане екологичност чист в момента в който започнем да произвеждаме електричество по друг начин, докато конвенциалналния автомобил ще си замърсява винаги.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: do ASD ( преди 5 години )

и като спре вятъра и слънцето залезе. Няма умен начин за съхранение на ел.енергия освен ПАВЕЦ.
А братя англичани са изчислили, че един електромобил за момента не е по екологичен от Лупо турбо дизел примерно - замърсяването идва от горенето на въглища, преработка на отрабитено ядрено гориво, производството и рециклирането на акумулатори и т.н.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: бб ( преди 5 години )

Въртят, сучат, само и само да не можеш да си зареждаш колата от контакта в къщи.
Иначе как ще ти сложат акциз!? ;)
Мисля че това е причината да не навлизат електромобилите. Не може хората да си зареждат където си поискат от всеки контакт! Трябва да са обвързани по някакъв начин!
Грижата за екология е само прах в очите. Иначе защо ще влагат толкова средства в опазването на статуквото. ДВГ с всичките му вредни емисии, а дори съществуващи решения с метан и пропан-бутан не се стимулират.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 години )

И понеже е много екологичен начина на производсво на ел.енергия, затова имаше Чернобил,Фукушима ...Хайде не пишете глупости! Тъй като си много на ти с гугъла, потърси в момента колко атомни и всякакви други не екологични централи работят само в Европа, за света няма нужда да говорим!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 5 години )

(До:mariovial)
Относно неекологичния добив на енергия - Google са инвестирали 1 млрд. за зелена енергия през 2011. Това е достатъчно, няма нужда да коментирам повече, когато фактите говорят.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: ASD ( преди 5 години )

IMA VQTARNI CENTRALI SOLARNI PANELI I DR EKOLOGICHNI NACHINI ZA DOBIVANE NA ELEKTRICHESTO
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: H ( преди 5 години )

Бъдещето е във водородните двигатели с вътрешно горене!!! ЕВТИНО И ЕКОЛОГИЧНО! Какво повече искаш,закарваш си колата слагат една бутилка същата като тази за газ,сменят ти дюзите и клапаните с такива,които са устойчиви на по-висока температура(водорода гори с по-висока температура от бензина и дизела) и си караш без да се изръсваш,за разни електрички! Запазва ти се уникалния звук от двигателя,плюс че водорода доставя от 10% до 20% по-висока мощност и по-добро ускорение! Пишете в нета БРАУН ГАЗ!!!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 12  Отрицателни: 7

от: mariovial ( преди 5 години )

Проблема не е в начина на пренасяне на енергията до автомобила. Какво печелим от новия електролит,след като за производството на електричество пак ще са необходими ТЕЦ,ВЕЦ,АЕЦ....!Сиреч пак мръсно,отровно,радиоактивно и не знам още какво. Електромобила е разработван и изоставен още по времето на Фердинант Порше. Сега някои се опитват да ни пробутат старите разработки като някаква панацея.Явно е обаче че решението не е това.Според мен бъдещето е в горивната клетка.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: бавареца ( преди 5 години )

за това се пише от 2г. ама не вярвам скоро да върши истински добра работа.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 2

от: Иво ( преди 5 години )

Най-накрая приложима решение
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: M. ( преди 5 години )

UAU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising