IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спад на продажбите на нови автомобили в Европа

Продажбите на нови автомобили в Европа през юни падат с 8.1% в сравнение с юни 2010 г.

Спад на продажбите на нови автомобили в Европа
Това е най-големият спад за последните 8 месеца. Данните са на Асоциацията на германските автомобилни производители (VDA), според която продадените през юни нови немски автомобили в Европа са по-малко с 8% в сравнение с юни 2010 г.
 
Данните през юни контрастират на тези през май, когато беше отбелязан ръст от 7.1%. Стагнацията на европейските пазари кара производителите да търсят по-големи реализации на бързо растящи пазари като тези в Индия, Русия, Бразилия, Китай и Латинска Америка.
 
 
 
Сред големите европейски пазари най-голям е спада на продажбите в Испания – 31.4% и във Франция – 12.6%. Като цяло през първите 6 месеца на тази година са регистрирани с 2.1% по-малко нови автомобили в Европейския съюз в сравнение с първото полугодие на 2010 г.
 
От януари до юни тази година в ЕС са регистрирани 7.1 милиона нови автомобили.
 
Най-продаван модел продължава да бъде VW Golf, след него е Ford Fiesta, на трето място е VW Polo.
0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Първо, благодаря за пожеланията. Не искам да влизам отново в спор, дали е по-добре да се дадат 25 к за стара кола или е по-добре част от тия пари да се дадат за вноска на нова, макар и по-нисък клас. И двете си имат своите предимства. Но все пак, нека кажа моето мнение накратко. Първо, при покупка на стар автомобил съществува риск от: Измама ( километри, катастрофи, техническо състояние...). Второ, съществува риск от проблеми, на които е дошло време да се появят ( десетки пъти е минавано през дупки, двигателят е претоварван и гумите са пилени повече от нормално, скоростите са включвани некадърно и така нататък). Трето остаряло поколение автомобил, въпреки, че е на 2-3 години. От там страда главно сигурността, а човек плаща за стари технологии. Четвърто не всеки е автомонтьор. Напротив. 99 % не знаят къде се налива спирачна течност, антифриз и масло. Ето, много ме е яд за вчера, след като братовчедка ми си закупи старо Пежо 206 от 2003 година за 5000 лева. Чак ме е срам, че написах това, защото аз от как се помня чета автомобилни списания, по професия съм автомобилен електромонтьор и продадох предната си Фиеста на почти същата цена. А тя бе поколение над това Пежо, управлява се 1000 пъти по-добре бе поне на 3 пъти по-малко километри, 3 години по-млада и забележките и бяха единствено напукан ремък на динамото и малък теч от маншон, който изчезва след притягане. Пето- риск от това да попаднеш на добре каран служебен автомобил. Думи нямам. Не пожелавам на никого това зло. И сега да направя простата схема от името на братовчедка ми, която има по-големи доходи дори от мен, с мите нови коли. Отива в Мото Пфое или някоя конглокентна фирма. Вади 5000 лева, колкото е дала за това Пежо и получава: Фиеста с климатик, CD, подгрявани ел.огледала и други стандартни неща за около 180 лева на месец. Сигурен съм, че и отстъпка щяха да и направят, и то доста голяма, ако бе поръчала някоя друга екстра отгоре. После има задължение да виси в сервиза всяка година и да плаща автокаско. Значи, това са средно 70 лева още отгоре. Получава се 250 лева разход на месец. След пет години има остатъчна стойност. Дава парите и си взема колата или продължава по същата схема. Има още десетки варианти и без остатъчна стойност. Тогава месечната сума с обслужванията и застраховките възлиза на около 400 лева, но след 5 години колата е изцяло твоя и цената и на пазара ще бъде около 7000 лева, които всеки ще даде на момента. Казвам го, защото скоро продавах моята кола. Хората се биеха за Фиестата, защото аз бях обявил леко по-ниска цена. А моята кола попадаше в графата частно лице със сервизна книжка и подробно описание на това, как и къде съм я карал. Има и такива сайтове, в които може да запишеш всичко:http://***.spritmonitor.de/en/А сега да видим какво става с Пежо 206 от 2003 година за 5000 лева. Първо, неработещ климатик. Чудя се, как така братовчедката се е навила! Явно джамбазинът е бил много убедителен. Второ слаб мотор 1.1. Трето-грубо работещ съединител. Четвърто техника, едно поколение зад Фиеста 2002. Това ще рече ужасно твърда хидравлика. Щом аз се затрудних с маневрирането, какво остава за една дребна жена. Абе, за техниката не ми се говори, защото спрямо моята Фиеста е 2 поколения назад, а спрямо предната ми, едно. Това е положението с 206. Навремето може да е било най-продаваната кола, но сега е просто *** с 4 колела. И сега, какво бихте предпочели вие? Проблемно Пежо 206 или нова кола за същите пари с 5 години гаранция? След 5 години това Пежо, ако изобщо се движи още, ще има няколко хилядарки зад гърба си за ремонти и хиляди ядове на собственика му. Не, това за мен не е оферта. Не е ли по-добре човек да си изплати новата Фиеста и след това като дойде време за остатъчната стойност, да си купи все едно кола втора употреба, но със сервизна книжка, добре поддържана от него самия и без превъртане на километраж и тем подобни хитринки? Примерът, дето дадох не е много подходящ. Може би по-добре би било да сравня кола за 15000 лева с нова Фиеста за 20 бона на лизинг. Всеки може да види какво се предлага за 15000 лева от по-висок клас. Сигурен съм, че предимството отново ще е на страната на новия автомобил. Но всеки сам си решава. Просто чувството да караш най-модерното, няма равно на себе си . И благодаря за Мерцедесът от 1998 година. Видя се, както показа RS1600, че е по-несигурен от моята кола, която има 5 еърбрга, единият от които за коленете и много по-яка каросерия. Имаше едно клипче на краш тест между Фиеста и Сиера. Просто вижте сами за какво става въпрос и преценете, каква е разликата между поколенията автомобили, та били те голям и малък клас:http://***.videolandia.ru/?rasd=video&act=show&id=1628
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако някой си мисли че хората каращи 5г. седмици нямат статус жестоко се лъжат. Да той може да не е извадил 150 хиляди лева за нова седмица а да е предпочел да даде 40 хиляди за 5г., но знаеш ли колко струва поддръжката и издръжката на такъв автомобил? Фиестата може да изкара с нови гуми 100К километра а седмицата едва ли ще изкара и 30К а гумите и са 10 пъти по-скъпи. И всичко по нея е много по-скъпо. Комплексар без пари не може да издържа такава кола. НЕ става само с 40 хиляди за покупка.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    При удар:1. Хубав голям стар Мерцедес (E-класа '98+):http://***.euroncap.com/tests/mercedes_benz_e_class_1998/50.aspx2. Нова Фиеста:http://***.euroncap.com/tests/ford_fiesta_2008/333.aspx
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    sv ( преди 12 години )
    Виж Трифорс,разбирам твоята гледна точка, че употребяваното БМВ 7 /примерно/ струва 40хил. колкото Авенсис,Пасат и мн. др. но идеята е че първо е употрбявано с не съвсем с ясно минало и второ е съвсем друг клас автомобил.Ако нормален човек от средна класа има 40хил. е нормално да си купи Пасат,Авенсис и т.н. а не БМВ защото не отговаря на социалния му статус.За съжаление в БГ повечето хора биха избрали БМВ-то защото е БМВ 7 и ще избиват комплекси като знаят че нямат пари за чисто новата 7-ца.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Abe trudno shte me ubedish 4e primerno edin hubav golqm mercedes na staro e po-malko nadejden ot nai-novata fiesti4ka (maluk avotomobil).Pri skorost nad 140 4uvstvai se siguren ti ...ili pri udar nedai si boje ....
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Triforce е абсолютно прав. Естествено при втората ръка има и риск както и късмет. В Англия колите втора ръка се продават много често на търгове, там принципа е на 3г. цената пада с 1/3. Но там няма как да излъжеш новия собственик за травмите на колата, защото можеш да бъдеш осъден и да платиш пари за лъжата си. В БГ има риск да се набуташ с кола втора ръка, защото правата на потребителя просто не съществуват. В Англия обаче едва 30% от хората карат нови коли, останалите купуват втора ръка.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Та не е ли по-добре за 40 бона да си купиш това, вместо база на Пасат, Авенси, Акорд или там каквото влиза в този клас. Или още по-малкият, с всички екстри, като за малък клас всички екстри са 50% от екстрите в БМВ-то? Дадох пример със седмицата, защото имам наблюдения за цените. Същото може да е с Мерцедес, Ауди, Лексус. Нека да не съм прав, но цифрите говорят!!!
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Какво имах предвид:http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11305278522919434&f1=detailsТова са 111 000 лева. Баща ми купи същата, пак миналата година, 04.04.2010 за 146 000 лева.Значи вече е с 30 бона назад, така ли? Даже тази от обявата има повече екстри. Мисълта ми е, че едно БМВ 7 на 5 години, струва 40 бона, а ново е било 150. Пример:http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11309679069937906&f1=details
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    pepino ( преди 12 години )
    загубата на стойност за 3-4 години е все над 50%, въпроса е дали са 50% от 45 или от 25 хиляди (един и същи модел нов и на 3 години). И разликата като абсолютна стойност е значителна.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    pepino ( преди 12 години )
    бъчваря, поздравления за фиестата, на мен ми харесва!