Вход   Регистрация

Спад на продажбите на нови автомобили в Европа

Спад на продажбите на нови автомобили в Европа

Продажбите на нови автомобили в Европа през юни падат с 8.1% в сравнение с юни 2010 г.

Това е най-големият спад за последните 8 месеца. Данните са на Асоциацията на германските автомобилни производители (VDA), според която продадените през юни нови немски автомобили в Европа са по-малко с 8% в сравнение с юни 2010 г.
 
Данните през юни контрастират на тези през май, когато беше отбелязан ръст от 7.1%. Стагнацията на европейските пазари кара производителите да търсят по-големи реализации на бързо растящи пазари като тези в Индия, Русия, Бразилия, Китай и Латинска Америка.
 
 
 
Сред големите европейски пазари най-голям е спада на продажбите в Испания – 31.4% и във Франция – 12.6%. Като цяло през първите 6 месеца на тази година са регистрирани с 2.1% по-малко нови автомобили в Европейския съюз в сравнение с първото полугодие на 2010 г.
 
От януари до юни тази година в ЕС са регистрирани 7.1 милиона нови автомобили.
 
Най-продаван модел продължава да бъде VW Golf, след него е Ford Fiesta, на трето място е VW Polo.
Реклама  


Купи кола

  • Peugeot 307 1.4-НОВА

    4999 лв.

    дата на произв. - януари , 2003 г., пробег - 97000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Mercedes E290 2.9TD-кожен сало

    3600 лв.

    дата на произв. - ноември , 1998 г., пробег - 220000, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • Peugeot 207 CC 1.6

    9700 лв.

    дата на произв. - ноември , 2007 г., пробег - 88000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • Vw Polo 1.4

    2000 лв.

    дата на произв. - октомври , 2000 г., пробег - 162000, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • Peugeot 206 Уникат

    3800 лв.

    дата на произв. - януари , 2002 г., пробег - 85000, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Lancia Lybra 1.8

    2300 лв.

    дата на произв. - октомври , 2001 г., пробег - 182000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

Виж всички обяви

Коментари ( 33 )

Напиши коментар Влез

от: triforce ( преди 2 години )

Pepino, ако си доволен от колата, какво ти пука, че е на 3 години? Това според мен е най-добрата година като цена/качество. Купуваш почти нов автомобил за 1/2 от парите. Т.е. следващите 3 години, които ще караш Субаруто, то ще се обезцени с 25% от първоначалната стойност, а човек преди теб е ощетен с 50% от първоначалната стойност. Мисля, че е супер оферта. Второ - това е Субару. Не е Рено 19! Пусни 2-3 снимки, да му се порадваме. Сега ще видя дали си правил тест драйв в сайта. Ако не, направи!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: pepino ( преди 2 години )

поколението е актуалното, т.е. не губя на практика нищо в технологично отношение спрямо нова такава.. Да, и аз предпочитам да съм я карал само аз, но накрая трябваше да се направи компромис с размера, дригателя и екстрите или възраста на желания автомобил. Дай боже да не се налага да се прави подобне компромис, но в БГ това е действителността.

Краш тестовете показват само едната страна на ПТП - сблъсък в неподвижен обект. Нали се сещате какво стана, когато Ауди засилиха Q7 (4*) във фиат 500 (5*
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: pepino ( преди 2 години )

бъчваря,
не си прав за доста от нещата.
1. И твоят нов автомобил ще е на две години след точно 2 години, тогава за смяна ли ще е или ще се примириш че караш две годишна?
2. Казвам ти моят случай - имах 25к за автомобил - започна чудене и гледане.. Фиестата ми харесва, но ми е малка, фокуса не ми хареса напълно.. Голф, и30, С4, Меган и т.н. на тест драйв.. Проблема е че за тези пари всичко излиза с много слаб двигател, или с малко екстри.. Накрая взех 3 годишна импреза.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: triforce ( преди 2 години )

zoom-zoom - днес в Ст.Загора видях една Мазда 6 - 03 16 или 05 17, нещо такова беше. Отзад пишеше ZOOM-ZOOM. Това какво трябва да означава? Сега ще проверя в интернет. Щях да те питам да не е твоята, но явно това зум-зум означава нещо. Не казвам, че новата кола не си струва, просто аз лично, останах недоволен от това, че седнах в нов автомобил от нисък клас. Още ме е яд, че не взех нещо немско за 10 000 евро на 2-ра ръка. Но няма лошо! Човек трябва да види всички гледни точки.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: zoom-zoom ( преди 2 години )

potvurjdavam, karam mazda 3...
na men i semeistvoto mi stiga, koito iska pove4e, neka pla6ta! vajnoto e da e novo i nadejdno...
pri na6ite 7500 km na godina smqtam da turkalqm mazdata dosta vreme, dai boje da ne nastupvat zastrahovatelni subitiq!
a bu4vata otnovo e prav, 4e nqkoi ne6ta se pravqt za kef, ne za smetka...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 години )

A смяташ ли,че някой го интересува ти какво мислиш?Отговарям ти по твоят начин пък дано разбереш.
Ти имаш сантименти,избиваш някакви комплекси с това да си с нов автомобил.Тук обаче отбсъждаме не емоционалната страна на проблема,а икономическата.Та в този смисъл пърденето в новата кола е голяма работа.Ще пърдиш няколко месеца и вече тя няма да е нова нали?
Имам чувството,че си бил много беден.В един момент си се замогнал до някаква степен и сега избиваш някакъв подсъзнателен комплекс към бедното минало и с новата кола си създаваш усещането,че не си това,което си бил.Един вид си начесваш крастата за отминалите години,когато,като млад си карал стари коли.
Аз самият карам нови и стари коли. Имам няколко и никога не ме е притеснявало дали ще съм с новата или старата.Казвам ти го не за да се хваля,а за да разбереш,че съм в позиция от двете страни и мога да дам по-правилна преценка.Също така кола повече от 3 г. не карам.Не те знам не ти ли омръзват за 5 г?Аз не издържам толкова време.Обичам разнообразието и съм имал автомобили от много марки,което ме прави познавач на автомобилите от практическа страна.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: бъчваря ( преди 2 години )

И както казва един друг колега, друго си е ти да пръднеш пръв в колата си. Друго си е няколко месеца да ти мирише на ново, вместо на някакъв евтин парфюм от предния собственик. Усещането е различно. Майната им на парите. нали за това живеем - да харчим всичко, защото не може да отнесем нищо :) А никой не знае, кога ще настъпи края му. От тая гледна точка всеки ден се радвам, че все още мога да се изкефя на автомобила :) Някой ден може би ще спра да пиша тук, защото няма да ме има на тоя свят. Дотогава ще си карам, каквото ме кефи и ни най-малко не ме интересува това, че някой искал да спести 10 лева.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: бъчваря ( преди 2 години )

Както ми каза един колега по повод мои критики към Фоерд Фиеста - някои неща нямат цена. Ей това е философията. Ако човек е готов да се примири с някои неща, за да спести евентуално някой лев, да. 1-2 годишни автомобили са си оферта. Аз, въпреки, че съм частно лице, смятам, че наистина някои неща нямат цена и по-специално кефа и удовлетвореността. Никакъв кеф не бих изпитал с една 2 годишна кола, защото просто съм си такъв - с бензин в кръвта от малък. Всеки решава за себе си. Някои се възбуждат от нови жени, други да си устроят и подредят къщата, трети от спестените парички в банката, а аз от новите неща, които успявам да придобия по някакъв начин. Всички тия неща нямат цена. В противен случай човек не е щастлив. Той просто преживява. Допускам, че има и такива, които биха се изкефили максимално от това, да сменят колата си през година с някоя 1-2 годишна купена на далавера. И те си имат своето право. Зависи кой как разбира автомобилът. Аз го разбирам като върха на достиженията на човешкото общество. Затова си ме и кефи новото, въпреки, че и старото върши работа.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 години )

Набутали са се защото нито ДДС-то им се приспада,нито нещо от данъците.Офертата е да се намери познат,роднина или приятел с фирма и да е вземе колата на негово име и да се договорите за размера на това,което ще си разделите от данъците.Друг е въпроса,че в БГ да вземеш нов автомобил при тези пътища и тези идиоти дето карат е направо набутвация,ако пак казвам не си фирма.В крайна сметка всеки сам си решава и си прави собствена сметка.Аз,като икономист и собственик на фирма смятам така.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 години )

Новото си е ново,спор няма.Много бързо обаче отписвате старото.За частно лице в повечето случай най-добрата оферта е да вземе нещо на старо на 1-2 мах.3г. на малко км. и пълна история на автомобила,за да няма неприятни изненади.Автомобилите 2-ра ръка също могат да се вземат на изплащане така,че това не е + за новото.За фирмите естествено по-добре ново,връщане на ДДС и приспадане на данъците поради по-високи разходи.Частните лица с нови автомобили общо взето са се набутали.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: бъчваря ( преди 2 години )

Първо, благодаря за пожеланията. Не искам да влизам отново в спор, дали е по-добре да се дадат 25 к за стара кола или е по-добре част от тия пари да се дадат за вноска на нова, макар и по-нисък клас. И двете си имат своите предимства. Но все пак, нека кажа моето мнение накратко. Първо, при покупка на стар автомобил съществува риск от: Измама ( километри, катастрофи, техническо състояние...). Второ, съществува риск от проблеми, на които е дошло време да се появят ( десетки пъти е минавано през дупки, двигателят е претоварван и гумите са пилени повече от нормално, скоростите са включвани некадърно и така нататък). Трето – остаряло поколение автомобил, въпреки, че е на 2-3 години. От там страда главно сигурността, а човек плаща за стари технологии. Четвърто – не всеки е автомонтьор. Напротив. 99 % не знаят къде се налива спирачна течност, антифриз и масло. Ето, много ме е яд за вчера, след като братовчедка ми си закупи старо Пежо 206 от 2003 година за 5000 лева. Чак ме е срам, че написах това, защото аз от как се помня чета автомобилни списания, по професия съм автомобилен електромонтьор и продадох предната си Фиеста на почти същата цена. А тя бе поколение над това Пежо, управлява се 1000 пъти по-добре бе поне на 3 пъти по-малко километри, 3 години по-млада и забележките и бяха единствено напукан ремък на динамото и малък теч от маншон, който изчезва след притягане. Пето- риск от това да попаднеш на добре каран служебен автомобил. Думи нямам. Не пожелавам на никого това зло. И сега да направя простата схема от името на братовчедка ми, която има по-големи доходи дори от мен, с мите нови коли. Отива в Мото Пфое или някоя конглокентна фирма. Вади 5000 лева, колкото е дала за това Пежо и получава: Фиеста с климатик, CD, подгрявани ел.огледала и други стандартни неща за около 180 лева на месец. Сигурен съм, че и отстъпка щяха да и направят, и то доста голяма, ако бе поръчала някоя друга екстра отгоре. После има задължение да виси в сервиза всяка година и да плаща автокаско. Значи, това са средно 70 лева още отгоре. Получава се 250 лева разход на месец. След пет години има остатъчна стойност. Дава парите и си взема колата или продължава по същата схема. Има още десетки варианти и без остатъчна стойност. Тогава месечната сума с обслужванията и застраховките възлиза на около 400 лева, но след 5 години колата е изцяло твоя и цената и на пазара ще бъде около 7000 лева, които всеки ще даде на момента. Казвам го, защото скоро продавах моята кола. Хората се биеха за Фиестата, защото аз бях обявил леко по-ниска цена. А моята кола попадаше в графата „частно лице“ със сервизна книжка и подробно описание на това, как и къде съм я карал. Има и такива сайтове, в които може да запишеш всичко:





http://www.spritmonitor.de/en/



А сега да видим какво става с Пежо 206 от 2003 година за 5000 лева. Първо, неработещ климатик. Чудя се, как така братовчедката се е навила! Явно джамбазинът е бил много убедителен. Второ – слаб мотор 1.1. Трето-грубо работещ съединител. Четвърто – техника, едно поколение зад Фиеста 2002. Това ще рече ужасно твърда хидравлика. Щом аз се затрудних с маневрирането, какво остава за една дребна жена. Абе, за техниката не ми се говори, защото спрямо моята Фиеста е 2 поколения назад, а спрямо предната ми, едно. Това е положението с 206. Навремето може да е било най-продаваната кола, но сега е просто кочина с 4 колела. И сега, какво бихте предпочели вие? Проблемно Пежо 206 или нова кола за същите пари с 5 години гаранция? След 5 години това Пежо, ако изобщо се движи още, ще има няколко хилядарки зад гърба си за ремонти и хиляди ядове на собственика му. Не, това за мен не е оферта. Не е ли по-добре човек да си изплати новата Фиеста и след това като дойде време за остатъчната стойност, да си купи все едно кола втора употреба, но със сервизна книжка, добре поддържана от него самия и без превъртане на километраж и тем подобни хитринки? Примерът, дето дадох не е много подходящ. Може би по-добре би било да сравня кола за 15000 лева с нова Фиеста за 20 бона на лизинг. Всеки може да види какво се предлага за 15000 лева от по-висок клас. Сигурен съм, че предимството отново ще е на страната на новия автомобил. Но всеки сам си решава. Просто чувството да караш най-модерното, няма равно на себе си . И благодаря за Мерцедесът от 1998 година. Видя се, както показа RS1600, че е по-несигурен от моята кола, която има 5 еърбрга, единият от които за коленете и много по-яка каросерия. Имаше едно клипче на краш тест между Фиеста и Сиера. Просто вижте сами за какво става въпрос и преценете, каква е разликата между поколенията автомобили, та били те голям и малък клас:



http://www.videolandia.ru/?rasd=video&act=show&id=1628
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 години )

Ако някой си мисли че хората каращи 5г. седмици нямат статус жестоко се лъжат. Да той може да не е извадил 150 хиляди лева за нова седмица а да е предпочел да даде 40 хиляди за 5г., но знаеш ли колко струва поддръжката и издръжката на такъв автомобил? Фиестата може да изкара с нови гуми 100К километра а седмицата едва ли ще изкара и 30К а гумите и са 10 пъти по-скъпи. И всичко по нея е много по-скъпо. Комплексар без пари не може да издържа такава кола. НЕ става само с 40 хиляди за покупка.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: RS1600 ( преди 2 години )

При удар:

1. Хубав голям стар Мерцедес (E-класа '98+):
http://www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_e_class_1998/50.aspx

2. Нова Фиеста:
http://www.euroncap.com/tests/ford_fiesta_2008/333.aspx
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: sv ( преди 2 години )

Виж Трифорс,разбирам твоята гледна точка, че употребяваното БМВ 7 /примерно/ струва 40хил. колкото Авенсис,Пасат и мн. др. но идеята е че първо е употрбявано с не съвсем с ясно минало и второ е съвсем друг клас автомобил.Ако нормален човек от средна класа има 40хил. е нормално да си купи Пасат,Авенсис и т.н. а не БМВ защото не отговаря на социалния му статус.За съжаление в БГ повечето хора биха избрали БМВ-то защото е БМВ 7 и ще избиват комплекси като знаят че нямат пари за чисто новата 7-ца.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 години )

Abe trudno shte me ubedish 4e primerno edin hubav golqm mercedes na staro e po-malko nadejden ot nai-novata fiesti4ka (maluk avotomobil).Pri skorost nad 140 4uvstvai se siguren ti ...ili pri udar nedai si boje ....
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 години )

Triforce е абсолютно прав. Естествено при втората ръка има и риск както и късмет. В Англия колите втора ръка се продават много често на търгове, там принципа е на 3г. цената пада с 1/3. Но там няма как да излъжеш новия собственик за травмите на колата, защото можеш да бъдеш осъден и да платиш пари за лъжата си. В БГ има риск да се набуташ с кола втора ръка, защото правата на потребителя просто не съществуват. В Англия обаче едва 30% от хората карат нови коли, останалите купуват втора ръка.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Triforce ( преди 2 години )

Та не е ли по-добре за 40 бона да си купиш това, вместо база на Пасат, Авенси, Акорд или там каквото влиза в този клас. Или още по-малкият, с всички екстри, като за малък клас всички екстри са 50% от екстрите в БМВ-то? Дадох пример със седмицата, защото имам наблюдения за цените. Същото може да е с Мерцедес, Ауди, Лексус. Нека да не съм прав, но цифрите говорят!!!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Triforce ( преди 2 години )

Какво имах предвид:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11305278522919434&f1=details
Това са 111 000 лева. Баща ми купи същата, пак миналата година, 04.04.2010 за 146 000 лева.Значи вече е с 30 бона назад, така ли? Даже тази от обявата има повече екстри. Мисълта ми е, че едно БМВ 7 на 5 години, струва 40 бона, а ново е било 150. Пример:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11309679069937906&f1=details
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: pepino ( преди 2 години )

загубата на стойност за 3-4 години е все над 50%, въпроса е дали са 50% от 45 или от 25 хиляди (един и същи модел нов и на 3 години). И разликата като абсолютна стойност е значителна.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: pepino ( преди 2 години )

бъчваря, поздравления за фиестата, на мен ми харесва!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: pepino ( преди 2 години )

Triforce,
като цяло съм на втоето мнение, НО като трябва да извадиш в единия случай 20к кеш, а в другия имаш доста прилични условия за лизинг, новата кола става доста привлекателна опци. И да, за обезценяването си прав, но това не винаги трябва да е водещо..
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: sab ( преди 2 години )

Абсолютно съм съгласен - новото си е ново, но ако можеш да си го позволиш. За съжаление в България като цяло сме все още доста бедни за да си позволим да плащаме такава висока загуба на стойност за 2-3 години. В случая говоря за средната класа - те са тези, които купуват коли от малък до среден клас. В България тази средна класа е доста малка в сравнение с белите държави...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: sv ( преди 2 години )

Трифорс се впусна в типичните за БГ бай Ганьовски сметки и пазарлъци.Абсолютно съм съгласен с бъчваря, че новата кола е нещо съвсем различно.Доста време продавах нови автомобили и мн. добре знам огромната разликата м/у чисто нов и 3г. втора употреба автомобил.Проблема според мен е, че доста хора надценяват свите възможности закупувайки чисто нова кола и в един момент тя се превръща в тежест, която те дърпа яко надолу.
п.п.Фиестата е невероятна.Поздравления за добрия избор.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Triforce ( преди 2 години )

бъчваря, а не ти ли е кофти, че след 3 години Фиестата ти ще струва на 50% от цената? Я виж в интернет колко струва Корола 1.4, ММТ, 2006-та? Ако има над 12 000 лева, си е направо късмет. За 4,5 години - 1/3 от цената. Аз ако съм, вместо за 30 бона нова кола, ще си взема кола до 3 години, карана в Германия. Така ще я взема на 50-60% от цената и, ще е на прилични километри (може би до 100 хил.) и то много по-висок клас. Ще е по-удобна, ще има повече екстри и т.н. Може да не съм прав :) Лек ден!
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Субаруфен ( преди 2 години )

Май че кара Мазда 3, някъде беше писал мисля. Пък и ника му е такъв. Изобщо от японските коли Мазда е с най-добро съотношение цена/качество.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: бъчваря ( преди 2 години )

Ами аз получих сравнително добра отстъпка. Наистина, последните 5 години свикнах да карам нови автомобили и някак си моментното ми връщане към миналото в автомобилостроенето ми се стоварва като шок. Най-големият ми шок бе, когато от новата си Фиеста преди 3 години, седнах в един Голф 2 за един ден. На всичко отгоре разкарвах и дете. Истински ужас. Дори Поло от деветдесетте, което карах преди това, бе половин класа над Голфа. Ако не е тайна zoom-zoom, каква кола караш?
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 1  Отрицателни: 3

от: zoom-zoom ( преди 2 години )

bravo, bu4va, U R da man!
i az sednah v nova kola predi 13000 km i potvurjdavam, 4e novoto si e novo, ako 6te i dacia da e!
pak povtarqm, pazarete se s turgovcite, mogat da svalqt o6te dosta cenite!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: бъчваря ( преди 2 години )

Ами аз вече взех Фиестата преди 3 седмици. Затова казвам, че е произведена юни, точно когато е имало много малко продажби. То затова и колата ми дойде доста по-бързо от очакваното. Сега разтривах едно Пежо 206 от 2003 година и честно да си кажа радвам се, че карам отново нов автомобил. Но дори и старата ми Фиеста 2006 бе с класа над това Пежо. А аз търся недостатъци на новата кола. И ги откривам доста, но ако трябва да се върна на кола като Пежо 206, никога повече не бих споменал за недостатъци на Форд и по-специално на Фиестите от 2202/2006/2008 години. Сега разбрах, защо се радва един колега, който скочи директно от кола от 90-те на нов Фокус. Пожелавам на всеки да се качи на нова кола и да не мрънка постоянно против марките, които мрази. Ако ще това да е Форд, Фолксваген, Тойота, Хюндай или каквото ви скимне, но да е ново! Наистина, прогресът в автомобилостроенето за последните десетина години е огромен. Всяко следващо поколение автомобили е много по-добро от старото. Спор за това не бива да има. Без значение производителя и без значение настроенията ни. Важно е да сядаме винаги в по-добър автомобил от предния, та било то и както в моя случай от руски автомобил във Фиеста 2006, а от там във Фиеста 2011. Карал съм и доста други автомобили на приятели, но новото си е ново – и като надеждност и като качество на изработка и изпълнение и като прогрес в техниката и сигурността. Който твърди, че старият автомобил е по-добра покупка, той е или мазохист или не се интересува какво точно ще кара и как ще се чувства при придвижването си от т.А до т.Б
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

МЛЪК ПРОСТАКО! Беги паси кончето!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

Йебрееее, колко гоуфови ша има за наште селяндурчета, ауууу майкоооо.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 7

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising